19 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

19 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Ss P O R Idare Bir transfer Atıkara Gençlerbirliği o Kulübünün bir memuru, bu haftanın ilk gü- nünde, elindeki üç büyük zarfı adres- lerine bırakmak için bir hayli güçlük manetleri, kendi eliyle I numaralı so- rumlulara vermek istiyordu. Ama bu kişiler makamlarında oturmaktan hoş, Ummayan seyyar kişilerdi. Onun için zarflar, Devlet Bakanlığında da. Be- den Terbiyesi Genel Müdürlüğünde de, Futbol Federasyonunda da çarnâçar iyiniyetli küçük memurlara teslim e- dildi. Artık dertli (o Gençlerbirliğinin başları dertte idarecilerine yeniden beklemek düşüyordu. Geçen muamele ise, bu bekleme süresinin boyu hak- kında mesut hayallere yer bırakacak bir ölçü sayılmazdı. 2.7.1963 günü bağ- layan pek normal bir muamele spor iş- lerimizin tutumundaki özellikler saye- sinde sürüne sürüne bugüne kadar gel- miş ve şu anda da tam bir arap saçı- na dönmüştü. Gençlerbirliği (obir profesyonel ta- kım besler ama, aslında tam amatör bir kulüptür. Başındakiler sade ener- jilerinden, vakitlerinden değil, oldu bitti, keselerinden de harcayagelmiş- lerdir. Şimdi de nöbette, başkan ola- rak, Ankara Barosunun iki sevimli a- vukatı vardır. Bunlardan siyah bıyıklı ve hayli yakışıklı olanı, haftanın başın- da, işin encamı hakkında belki fayda sağlar umudu içinde, Genel Müdürlü- gün akıl hocalığını yapan, Totonun spor la ilgisiz avukatını ziyaret ettiğinde şu pek parlak cevabı aldı: — Birader, siz de amma yazmış- sınız! Kim okur bu kadar yazıyı!.." Mesele Genelerbirliği, Trabzon İdman Gücü amatör (o futbolcularından OoErgin Gürsesi gözüne kestirmiş, onunla an- laşmış ve 2.7.1963 tarihinde kendi adı- na bir amatör fişi doldurmuştu. Son- ra da Sicil Lisans talimatnamesi ge- reğince Trabzon İdman Gücüne bu iş için 500 türk lirasını ödemişti. İşler tabii akışında gidedursun, Ku- lüp bir de bakmış ki, Ergin Gürses 871963 tarihinde İzmirin Altay Ku- lübü ile bir profesyonel futbolcu mu- kavelesi imzalamış ve transfer ücreti- ni de cebine koymuş bile!.. İş burada da bitmemiş; her Allanın günü başka renkte bir forma giymeğe ziyadesiyle meraklı olduğu anlaşılan bu delikanlı, Altay ile profesyonellik (omukavelesi imzaladıktan tam dokuz gün sonra, yani 17.7.1963de, bu defa da Galata- saray Kulübü adına bir amatör fişi doldurmuş ve - lütfen, tarihe dikkat! - Trabzon İdman Yurdu da bu pek nor- mal muamele sonucunda 12.7.1913 ta- rihinde talimatnameler lâbirenti için- de işine ve dişine uygun düşen mad- delere arkasını dayayıp ciddi ve değiş- mez kararlar sahibi Gürses için Ga- latasaray Kulübüne "aktarma" mu- vafakatnamesini - herhalde, bilinme- dik bir sebebi vardır! - vermişti. Sar- AKİS/33