19 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

19 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı:486 Cilt: XXVITI Yıl.: 10 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker Atillâ Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu, Egemen Bostancı ve Vedat Zeydanlı (İstanbul), Seyfi Özgenel (İzmir) - Dış Haberler Kısmı: Ha lük Ülman — Magazin Kısmı: Jale Candan, Tüli Sezgin. "Bihin kimdi Hüseyin (oKorkmazgil T. Kakınç — Tiyatro : Naciye Fev. zi, Lütfi Ay — Radyo: Süha Gök- men — Kitap: İlhami Soysal - Spor: Vildan Aşir Savaşır. Resim Fotoğraf Klişe Özdoğan Klişe Atölyesi Yazı işleri. Rüzgarlı Sokak No. 15/2 Tel: 11 89 92 İdare Rüzgarlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 190.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer Devintes Ticaret ve Sanayi Koli. Şti. Matbaası Basıldığı tarih 18.10.1963 Fiata | lira m HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları u mecmua senelerdir bir şiddetli mücadelenin içindedir ve ön safta beri her meselede, doğru bul- duğumuz taraftan olmaktan çekinmedik. Sadece "renksizler" dir ki göze batmazlar ve herkesle dost olarak, yüze gülerek, onu bunu kollayarak, ken- dilerine dalma emin iltica yerleri muhafaza etmeye gayret göstererek "idame-i ömür" eylerler. Böyle bir davranışı hep reddettik. Fikirlerimizi her zaman, açıkça söyledik. Dostlarımızı, kusurlu saydığımız hareketleri ol- duğu takdirde, yermekten kaçınmadık. Ee ekseriya o dostları kaybet- tirdi. Hattâ bir kısmını düşman bile ya a bu manasıyla politika yap- mamayı, biz bu mecmuanın ana olani olarak bildik. Neticeden şikâyetçi değiliz. Bütün gözlerin üzerimize ve bilhassa bu lışarak bakmamızı önlemedi. KİS'in bir cam köşkün içinde outrmakta olduğunu bildiğini bugün herkes anlamıştır. Şu anda, son macera Lokomotif Hikâyesi Mecliste kesin karara bağ- lanmamıştır. Bir Meclis Soruşturması açılacak mıdır, açılmayacak mıdır belli değildir. Bilinen, AKİS'in meseleyle bir ilgisini, araştırmayı yapan meşhur komisyonun üyelerinin bile görmedikleridir. Belki Meclis işin nasıl monte edildiğini anlamış bulunduğundan hiç bir tahkikata lüzum görme- yecektir. Ama, hiç kimsenin gönlünde bir şüphenin kalmasına, bir takım yürek- lerde "Tabii, meseleyi Mecliste örtbas ettiler!" inancının yerleşmesine, ken- dilerine kalsaydı neler ve neler ispat edebileceğini söyleyecek kimseler çık- masına razı değiliz. Lokomotif işinde bir dalavere yapılmış mıdır, yapılma- mış mıdır? Biri hiç ilgilendirmez. Rüşvet alınmış mıdır, alınmamış mıdır? Zerrece önemi murlar mı şöyle yapmıştır. Bakan mı? Onunla da meşgul değiliz. İki milletvekili ve üç gazetenin sorumluları ile bir derginin sahibi, ilk beşi hakkında tazminat, sonuncusu hakkında ise hem tazminat, hem ceza davaları açılmış olarak adil hakimler önünde AKİS'in bu hadise- de en ufak bir tesirinin, teşebbüsünün, gayrımeşru davranışının bulundu- gunu ispat fırsatım kazanmaktadırlar. Ortaya sersinler bakalım yaydıkları havanın delillerini, vesikalarını, hattâ inandırıcı karinelerini.. numi efkâr önünde söyledik, siyaset alanında söyledik: Hodri mey- dan! Üçüncü defa, adalet önünde tekrarlıyoruz: Hodri meydan, hacı ba- balar! Saygılarımızla , AKİS çindekiler Günlerin Getirdiği 4 Sosyal Hayat 25 Yurtta Olup Bitenler 6 Radyo 28 Haftanın o İçinden 7 Dünyada Olup Bitenler o 20 Tiyatro 29 Kitap 22 Sinema 30 Tüliden Haberler 23 Spor 33 AKİS 3