19 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

19 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER lümat eyliyordu. Müzakereler sırasın- da Emin Paksüt, en ziyade itham edi- len Hakkı Tomsu adındaki demiryol- cunun Türkiyede lokomotif konusun- da konuşabilecek tek adam, hiç ol- mazsa Il numaralı adam olduğunu a- çıkladığında Mehmet Turgut yerin- den fırladı: — Tok, o kadar değil.." Kendisine, sıraların o birinden bir ses cevap verdi: Bir de, Mehmet Turgut var!" Meclis kahkahadan kırılıyorlu. İşte bu Mehmet Turgut, hiç olmaz- sa kendisinin hangi niyetle dolu bu- lunduğunu lâf arasında (ifade etti. Bildirdiğine göre "bu işi kapatmak is- teyenler" şunlardı: "Memleketi yıllar yılı durmadan, dinlenmeden dolaşıp vatanın derin ıstıraplarını, omilletin kahredici dertlerini ele alacak yerde suiistimal masalları uydurarak bu de- dikoduları Edirneden Vana kadar ya- yanlardık" Bu sözleri söylerken Meh- met Turgut, Samet Ağaoğlu ile Namık Gediğin eşlerinin hemen arkasında o» turuyordu. Sonra, devam etti: " Bu memlekette atılan her te- melin harcında suiistimal efsanesi uy- duranlar asla bizler b Bunlardan hakşinaslık beklenmi Bu, hangi siyasi mm ba- İ. Şeref Dura makamında Nazik bir zait his konusu olduğu (hususunda hâlâ bir tereddüt sahibi olanların gözlerini açmaya çok yaradı. Giritlioğlunun görevi Rapor sahiplerinin konuşmaları, da- ha eğlenceli başka bazı noktaları da ortaya sermeye yaradı. Komisyona .H.P. de, Allah selamet versin, bir temsilci göndermişti: e Milletvekilleri- nin eline nasıl olup ta daha fazla pa- ranın geçebileceği hususunda bir şa- heser formül keşfeden ve bu surette Meclisin gözbebeği olan Fahir Giritli- oğlu! Komisyonun C.K.M.P. li üyesi, C.H.P. li üyeye Komisyonda verilen gö revi açıkladı: Efendim Fahir Giritli- oğlu 1908'den beri olan - Evet, 1908; - Meclis zabıtlarım tetkik etmiş ve te- amül aramıştı! İrfan Baran bir. başka hususa da- ha mim koydu. Kendileri, GE loko- motiflerinin GM'den daha iyi olduğu konusunda bir şey söylememekteydi- ler. Hattâ belki GM daha da iyiydi ve memleketin menfaati GE değil, GM almaktı. Ama; usullerde yolsuzluk keş- fetmişlerdi ve Satınalma Komisyonu- nu teşkil eden D.D.Y. mensuplarının “peşin görüş" ile hareket ettiklerini farketmişlerdi. Bu "Peşin Görüş'ten neyi anladıklarını gene Mehmet Tur- gut ifade etti: Bu Satınalma Komis- yona mensupları var ya, hep GM le- hinde ve GE aleyhinde delil, aramış- ar, raporlar istemişler, o bilgi topla- İhsan Şeref Dura Harita Genel Müdürü iken bir AKİS'çi ile konuşuyor Adamı pişman ettiler.. AKİS/16