19 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

19 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Tüli'den Gs çtiğimiz Pazar sabahı. (Karanfil sokaktaki Ruh Sağlığı ve Arattır- ma Dispanserinde "Türkiye Ruh bağ- lığını Koruma Derneği" nin ilk top- lantısı yapıldı. Dispanserin sade, fakat çok güzel döşenmiş salonuna sandal- yeler dizilmişti. Beş-altı eksikle, der- neğin hemen bütün kurucu üyeleri gel- mişti. Üyeler arasında, odispanserin Başhekimi Dr. Nejat Candan, Dr. Ca- hit Ardalı, Dr. Türkân Alatan, Doçent Dr. Nusret Mutlu, Mithat Ene, Galip batında açılan dispanserde halen üç hekim çalışmaktadır. Şimdiye kadar 200 müracaat olmuş, yetiştirme yurt- larından problemli 103 çocuğa bakıl- mış, Sarar ve Namık Kemal İlkokul- larına Ziyaretçi hemşireler gönderil- miştir. Dr. Cahit Ardalı tarafından topluluklarda ve (oOAnkara Kolejinde konferanslar ve paneller ha- zırlanmıştır. Hastahanelere, hastaha- ne sonu tedavilerinin dispanserde ya- pılabilmesi için müracaatlar yapılmış- Hacettepe Tıp Fakültesinin açılış merasimi Doğramacıya selam Kardam, Osman Taşar, Doçent Rez- zan Şahinkaya, Psikolog Dr. Feriha Baymur, matematik öğretmeni ve es- ki Kurucu Meclis üyesi oRauf İnan, Vali Muavini Celal Kayacan, Diyanet İşleri İkinci Reisi Emekli General Sa- adettin Evrim, Dış Ticaretten Cezmi Tüz, Türkân Azizoğlu, Galip Otkun vardılar. Toplantıyı Dr. Nejat Candan açtı Ve dispanserin kısaca bir tarih- çesini yaptı. Ankara Sağlık Müdürü Dr. Cahit Demirbaşın da tavassutu ile 1963 Şu- tır. Sosyal Hizmetler üçüncü sınıf öğ- rencileri (oburada tatbiki ( bilgilerini arttıracaklardır. Kısa, gayet manalı dövizler hazırlatırılmıştır. Bunlar ga- zetelerde yayınlandığı gibi, muhtelif müesseselere de asılacakmış. o Ancak, Valilik kanalıyla Ankara Radyosuna da gönderilmiş Olan bu veciz sözlerin Radyoda yayınlanması hususunda he- nüz bir netice alınamamış! Sabahları Kadın Saatinde! dahi bu hususta yet- kisiz kimselerin Oo konuşmalarına yer verilip halk yanlış yollara (o sevkedili- haberler yormuş. Dr. Candanın konuşmasından son- ra, kongre başkanlığına Osman Yaşar seçildi ve ardından seçimlere gidildi. Dernek başkanlığına oy birliğiyle Do- çent Dr. Nusret Mutlu atandı. Dr. Mutlu, yaptığı konuşmada şöyle dedi: Bilhassa ruh sağlığı yerinde olr cemiyette ohuzur yoktur ' * her şeyi devletten beklemek gibi or- yantal düşüncelerden kendimizi Kur- tarmak ve fertlerden yardım bekle- mek zorundayız. Bu yolda beninizin müzaheretinize muhtacız." Mutludan sonra söz alan Osman Tr "— Sağlık Bakanlığının mesul tir şahsı sıfatıyla, ruh sağlığı için bugü- ne kadar fazla birşey olduğunu itiraf edeceğim. ilk adımı atan sizleri yarın Tarih altın harflerle yazacaktır. Sağlık Bakanlı- gının da önümüzdeki yıl, Gölbaşında aldığı arsada 500 yataklı bir ruh sağ- lığı merkezini açmak kararında oldu- gunu müjdelerim" de Dispanserin (oduvarlarım süsleyen dövizlerin bilhassa bir tanesi dikka- ti çekiyordu: olmayınız. Siz onlara yön verebilirsi- niz. Boş laflar, aksilik, huysuzluk nö- betlerinden kaçınınız!" Doğrusu bu döviz, bir çok yere "münasiptir" kaydiyle salık verilebi- lir, hem de rahatça! * 14 Ekim 1963 Pazartesi sabahı. Ha- cettepe Tıp ve Sağlık Bilimleri Fa- kültesinin açılışı ve Araştırma Ensti- tüleri ile Sağlık Bilimleri ve Hemşire- lik Eğitimi tesislerinin hizmete gir- mesi dolayısıyla hastahane bahçesin- de çok güzel bir toplantı yapıldı. Bah- çeye sıralanmış sandalyelere davetti- ler oturmuşlardı. Karşılarında kürsü vardı. o Profesör ve öğretim üyeleri kürsünün arkasına şırayla oturmuş- lardı. Ceplerinin üstleri san sırma iş- lemeli, mor bordürlü cüppeleri, doğru- su hocalara pek yakışmıştı. e Onların arkalarında, beyaz gömlekleriyle diğer öğretim üyeleri yer almışlardı. Misafirlerin solunda, pek süslü kır- mızı üniformaları ile Bandocular duru- yordu. İstiklâl Marşından-sonra, öğren- cilerden Kutay Tayşi, Cumhurbaşkanı