19 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

19 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER kut, rakiplerinin çok ilerisinde yarışı bitirdi. Y.T.P. nin İstanbuldaki aday yok- laması hâdiseli ve o derecede eğlenceli i. Burhan Apaydın daha bir macerayı aklından geçirdi. kim Ankarada kardeşine ve yakın dos- tu Kâmuran Evliyaoğluna açtı. o Üçlü bunu gayet parlak bir fikir olarak be- nimsediler. Burhan Apaydın İstanbul- ada maceraları, bir Seçim esnasında kazanılacak binlerce oy demekti. telik Apaydının bazı muhitlerde zi- yadesiyle şöhreti de mevcuttu! Buna bir de YTP. li kitlenin mütevazı oy- lan eklenirse hani CHP-AP mücadelesi arasından Apaydın sadece ismiyle sıy- rılabilir ve büyük bir zafer kazanıla- labilirdi. İşin kulisi evvelâ başkentte yapıldı. YTP nin yeni Genel Sekreteri oOEvi- yaoğlu durumu parti içinde açtı ve bü- yücek taraftar topladı. Esasen bu gün- lerde YIP li politikacıların o başlarını taşıyacak zamanları da bulunmadığın- dan bunlar birer omuz silkmesiyle du- rumu geçiştirdiler. Bunun üzerine üçlü İstanbul yolu- nu tuttu. Genel Sekreter Kâmuran Ev- liyaoğlu teşkilâtla temasa geçmek ba- hanesiyle delegeler arasına (o sokuldu. İstanbul kaçan, Evliyaoğlu kepçe, ar- kadaşı için didindi ve sonunda muvaf- fak oldu. Oldu ama az daha Apay- dınların büyüğüyle bir ömür boyunca bir kere daha yüzyüze bakmamak tize re darılacaktı. Zira-gerçi (o Evliyaoğlu için Burhan Apaydının bu gibi hare- ketleri yabancı değildir. Apaydınların büyüğü seçim sonucu belli (olduktan çok az sonra fikrinden caymış, aday- lığını geri alacağım birkaç kişiye, hatta Anadolu Ajansı (omuhabirlerine kadar söyleyince Anadolu Ajansı haklı olarak haberi bültenine almıştı. İşin bundan sonrasında Evliyaoğ- luyla Orhan Apaydın, Burhan Apaydını ikna etmeğe çalıştılar. Kardeşi ve ar- kadaşı Apaydına İstanbuldaki ( sükse- sinin büyük olduğunu hatırlattılar. Partideki itibarının ve YIP nin presti jinin çok artacağını, en fevkalâdesi. Burhan Apaydın isminin (İstanbulda seçilecek tek isim olduğunu söyledi- ler. Apaydın tam manasıyla olmasa bi- le seçileceğine genel olarak inandı. Ye- niden Belediye Başkanlığı için çarpı- şacağını belirtti. Üstelik ertesi ogün cakalı bir demeç de verdi. Hele büyük AKİS/14 Mehmet Turgut Ne bilgi, ne bilgi! gazetelerde, resmi biraz büyücek o ve birinci sahifede çıkınca, kendisini Be- lediye Sarayında oturur görmeye baş- ladı. Bu işe en fazla Evliyaoğlu sevindi ve derin bir nefes aldı. Zeki Hukuk diyor ki— Baltacıoğlu Lokomotif Bekleyen bir adam! (Kapaktaki o Bakan) Bu satırların okunmakta olduğu sı- rada Parlamentonun geniş toplan- tı salonunun Hükümete ayrılmış sı- ralarından üçüncü ve veya dördüncü- sünde, ilk veya ikinci koltukta kısa boylu, narin yapılı, kibar tavırlı bir adam gene oturmuş bulunacaktır. 3u adam, Koalisyon Kabinesinin, Y.T.P. li Ulaştırma Bakanı, Emekli General İhsan Şeref Duradır. İhsan Şeref Du- ra tam bir haftadır, hattâ bir haftayı artık aşmış bir zamandır Meclisteki siyasetçi arkadaşlarının kendisi hak- viyede dedikodu, itham ve iddialardan bugün, meşhur Lokomotif Hikâyesin- de elde kalan tek kimsedir. Meclisçe Araştırma Komisyonu adıyla kurulan, fakat bem bilgi vermekle yetine- herkesin üzerinde ittifak ettiği şekilde bu görevinin öte- sine geçen bir takım suçlamalar yapan ak yin havaya uçup gideceği endişesi i- çinde İhsan Şeref Durayı "Görevini İhmal" ile itham etmiştir. Meselenin Perşembe günkü müzakeresi sırasın- da nefis bir konuşma yapan ve huku- ku konuşturmak suretiyle havaya ha- kim olup vicdanlara güven getiren Sa- hir Kurutluoğlu, narin yapılı ve kibar tavırlı Bakanın bu konudaki durumu- nu şöyle anlattı: — Komisyon bu adamın beraat etmesi lâzım geldiğini bildirerek, ken- disini mahkemeye sevkediyor. Olmaz böyle sevk kararı, arkadaşlar.." Bir süredir en garip şekillerde suç- lanmaya kalkışılan İhsan Şeref Du- ra, Sahir Kurutluoğlunun konuşması ve Meclisin, onu teşkil eden arkadaş- larının buna gösterdikleri müsbet tep- ki karşısında yüreğinin ezikliğinin hiç mazsa bir nebze dağıldığını hisset- ti. Ama, bu çeşit çetin imtihanlara a- lışkın şekilde yetişmemiş olan İhsan Şeref Duraya şu son bir ay içinde çek- tirilen azap en insafsız kimselere a- zap verecek derecededir. Ordudan politikaya Ygindan bir süre önce, tadsız Rifat Öçten Kabineden ayrılıp da yerine bir Y.T.P. li Ulaştırma Bakanı gerekti- ğinde İsmet İnönü, YTP. lideri Ek- rem Alican tarafından teklif edilen İhsan Şeref Durayı tereddütsüz kabul etti. Başbakan, kıymetli bir mesai ar- kadaşı kazanmakta olduğu inancını o