14 Aralık 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

14 Aralık 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

di. Bölükbaşı kendisini bu kadar sa- mimi ve sabırla dinleyen birine son günlerde hiç rastlamamıştı. Ama Gümüşpala ağzı bukadar çok lâf yapan irikiyım liderin sözlerin- den pek bir şey anlıyamamıştı. Görüş- meden sonra İhsan Sabri Çağlayan- gili. m ayangil, ben konuşmaları iri Orhanın notlarından şun ları bir toparlayıver" dedi. Sütten ağzı yan C .K.M.P. lideri. Hasan , Dinçer ile Pala Paşa 15 de görüştüler. Dinçerin te- ması bir parça daha ciddi ve daha uzun oldu. Dinçer içeride 40 dakika kaldı ve doğrusu istenirse Gümüşpalayı hayli terletti. A.P. liderinin, Dinçere ilk sözü: "— Sizinle işbirliği yapmak istiyo- ruz" oldu. Pala Paşa bu arada keyifle bir Yenice sigarası tüttürüyordu. Ama Dinçer Gümüşpalanın evvelâ, bir ko- nuda kati fikrini almak istiyordu. Şöy- le Sol — Biz daha önce, kati zaruret ol- madıkça Koalisyona o girmeyeceğimizi açıklamıştık. Siz C.H.P. yi de görüş- meye çağırdığınıza göre kati zaruret ortadan kalkıyor". Gümüşpala 'biraz düşündü, sonra birde en: — C.H.P. ile bizim koalisyonumuz imkânsızdır.-Biz dört kardeş parti bir- leşip koalisyon kurarız" dedi. Gene uzun bir süküt araya girdi: Dinçer bun- Emin Paksüt dan sonra plân hakkında Pala Paşa- nın fikrini sordu. Pala Paşa (o plânın aleyhinde değildi ama plânda (özel sektöre az yer verilmişti. Bu hususun düzeltilmesiyle tatbikata devam edile- bilirdi. Dinçerin bundan sonraki o sorusu genel seçimlere gidilip o gidilmeyeceği oldu. Gümüşpala: — Kesin bir kararımız yok. Otu- ruruz konuşuruz: İcabında seçimden de vaz geçebiliriz." dedi. Dinçer bu defa ağır tank taburunu cepheye sür- dü: "— Bütçede bir milyar açık var. Siz yeni vergilerin aleyhinde oolduğu- nuza göre bunu nasıl karşılayabilecek- siniz?" Gümüşpala ile yapılan konuş- maları not alan Orhan Süersan — A.P. Genel Sekreteri — bir müddet biribir- lerine baktılar, sonra Pala Paşa: "— Peşin bir kararımız yok tabii. Ama memleketi idare etmek için elbet te vergi alacağız" dedi. K.M.B. Genel Başkan vekili bunu da sineye çektikten sonra A.P. lideri- nin gözlerinin içine baka baka şunu sordu.: "— Af konusundaki tutumunuz ne- dir?" Gümüşpala sigarasını o tazeledi ve: " — Organlarımız affın bugün bir mesele olarak ortada bulunduğu ka- naatinde değildir" dedi. Dinçer notla- rı arasına bu kısmı da ekledikden son- C. Kırca İ. Öktem Koyun can derdinde, kasap et derdinde YURTTA OLUP BİTENLER ra son sualini sordu: — Hükümetin-karakteri'ne ola- caktır?" İşin tatlıya bağlandığını sa- nan Gümüşpala ellerini açıp Dinçe- re: "— Bunu oturur, kardeş kardeş ko- nuşur ve hallederiz" diye cevap verdi. Gümüşpala hükümetin karakteri ko- nusunda biraz konuşmak istediğinden olacak Dinçere, İnönü ve C.H.P, nin tutumundan acı acı yakındı ve bu şi- kâyetlerinin Birinci Koalisyonda oda varit olduğundan dem vurdu. Dinçer sözü bitilmek için olacak, Pala Paşaya servet beyanlarının kaldırılması hu- susunu, sayı çoğunluğunun nasıl te- min edileceğini sordu. Gümüşpala bun- ların mesele olmadığım söyledi, pren- sip olarak katılma veya katılmama ko- nusunda Dinçerin fikrinin ne olduğu- nu öğrenmek istedi. Dinçer, diğer parti liderlerinin bu konudaki fikirlerini öğ- rendikten sonra cevap vereceğini söy- ledi ve ilâve etti: " ç bir partiye, bu arada A.P. ye karşı bir allerjimiz yoktur. Sadece, prensipler üzerinde duruyoruz". Karamanın koyuna .T.P. Genel Başkanı Ekrem Alican Gümüşpala ile saat 16.05 de görüş- meğe başladı. Aslında randevu 16 da idi. Fakat Alican "bezme gelir ekâbir" fehvasınca beş dakika rötar yaptı. Alican hızlı hızlı toplantı odasına daldı. Foto muhabirleri iki Turhan Feyzioğlu AKİS/L