14 Aralık 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

14 Aralık 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

5s P O R Haberler alatasaray Kulübünün sempatik Başkanı, gazetecilerle (okonuşurken hiç de formunda görünmüyordu. Çeşit- li dertleri vardı ve hepsi de çare bek- leyen dertlerdi. Teknik bilgisi, tec- rübesi, temsil ettiği ve dayandığı ca- mianın kudreti bütün müşkülleri yen- meğe yeterdi ama, işte derdin büyüğü bu "amma" da idi. Kulüplere yardımcı olmakla vazifeli teşkilât A'dan Z'ye Fenerbahçe Kulübünün Başkanı İsmet Uluğ da daha üç-beş gün evvel teselliyi basma sığınmakta bulmamış mı idi? Şimdi o da, Yavuz ağabeysinin yolundan, dertlerine deva arıyordu!.. Ne idi bu bitmez tükenmez Ergin meselesi? Erginin macerasının aslında o ka- dar büyütülecek bir tarafı yoktur. Ev- velâ Gençlerbirliğine amatör olarak fiş imzalayan Ergin, arkasından İz- mirden Altay ile ücreti (omukabilinde mukavele imzalamış, sonra da muka- velenin mürekkebi kurumadan rotası- nı İstanbula çevirip, sil baştan etmiş ve Galatasaray Kulübü ile anlaşarak, sporu da paradan üstün tuttuğu için, yeniden amatör fişi doldurmuştur! He- yetler, Federasyonlar, Genel Müdürlük biribirine girmiş, aynı mevzuatı kimi tersinden, kimi yüzünden okumuş, kimi demiş amatör, kimi demiş profesyonel; ama hiç biri, "Ergin filânca kulübün malı" dememiştir! İtirazlar itirazları kovalamış, Apak sert çıkmış, " Müdür de, »daha aşağı kalmamak için olacak, "Kurttan büyük aslan var!" hükmüne asılmış ama, işler gene de bitmemiş ve Erginin dosyası gelmiş, Merkez Danışma Kurulunun başına yıkılmıştır. Kurulun fehvası ise Fede- rasyonu tekzip ederek, "Bu delikanlı profesyoneldir" demek olmuştur. Ulvi Yenal iddia etmekte ve de- mektedir kl,"Merkez Danışma Kurulu- nun kanunda yazılı o vazifesi açıktın Madde 9, bend E'ye göre, bu kurul sa- dece mütalâa verir. Kesinlik nerden çıktı? Ergin amatördür de amatördür!" Bütün alâmetler gösteriyor ki, bu a- rap saçını sık tarakla açmak işi ağır- başlı Danıştaya düşecektir. (galatasaray Kulübünün son onbeş yılık tarihinde bir Gündüz Kılı; vardır.Önce akıllı ve ince (futbolcu, sonra da sırası ile başarılı antrenör, menecer ve teknik direktör olan şöh- retli Baba Gündüz... Şimdi bu Gün- düz, kulübündeki Oo vazifesinden istifa , etmiş bulunmaktadır. "Yaşasın Gala- tasaray!" alkışı ile bağladığı açıkla- masında, herbiri bir ç yarası olan 9 sebep saymış. Bir yandan parada gözü olmadığım söylerken, bir yandan da hesaplar yapmaktadır. UNWi Yenal da Gündüzü haklı bul- duğunu açıklamakta, "Gündüzle ara- mızda halledilmeyecek bir mesele yok. Ben teknik direktörün isteklerini has- lı bulurum. Ancak, bu bir İmkân iişi- dir. Takatimizin dışına (o çıkamayız" demektedir. Ds turizm gönüllüsü tarihi Berksoy çekildikten sonra yeni kurulan Gü- reş Federasyonu, bundan iki ay önce, ilk icraat olarak, rus güreş takımını nasıl (o karşılayacağımızı (o açıklamıştı. Programın ilk maddesini teşkil eden 21-25 Aralık rus greko-romen karşı- laşması dışında, sayılan yedi maddenin hiç birinde bir yenilik yoktu. Antrenör denilmiş, denenmişler sayılmıştı. o Ata sporu denilmiş, azıcık ucuz edebiyat yapılmıştı. Kurs denilmiş, sosyal şart- lar denmiş, sabit kamp binası - seyyarı olurmuş gibi! - denilmiş, kültürel du- rumlar denilmiş ve en parlak buluş olarak da "judoyu daha yaygın hale getirmek için..." denilerek alınacak tedbirlerden bahsedilip kargalar gül- dürülmüştü. Bu parlak programdan sonra ;Ik hazırlık lafları gazetelerin geçen haf- taki sayılarında çıktı. Konyanın ha- vasından ve büyük Mevlânanın mâne- viyetinden faydalanamayan güreşçiler bu defa fosforlu gıdadan yana eşsiz Pendikte kampa çekilecek ve bu kam- pa Ankaradan 22, İstanbuldan 16, ta- mirden 3, Maraştan 3, diğer geri ka- lan bölgelerden de ikişer, üçer olmak üzere elli adet demir kuşaklı pehlivan toplanacaktı. (Bu güreşçiler, rivayet edilir ki, daha önce imtihanlardan ge- çirilip elenmişler. Kamp açıldı ve Federasyon Baş- kanı, Berksoy ousüllerine (o bağlılığını göstermek için, işe bir basın toplantı- sıyla başladı. Tek sistemden söz etti, 40 kişilik bir kafile ile Tokyo oyunların- dan evvel deneme müsabakaları için yabancı diyarlara taşınmayı ihmâl et- miyeceklerini müjdeledi. Basın ile be- raber bütün spor çevreleri ziyadesiy- le tatmin edildikten sonra seçmelere ge çildi AKİS/34