14 Aralık 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

14 Aralık 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

âllar. Bir de takriben on elbiselik bir defile yapıldı (o baloda. Terzi Bülent, arkasında, kırmızı işlemeli beyaz göm- leği ve kravatı ile süslediği osmokini, mikrofonda eserlerini bizzat takdim etti. Mankenler de sevimli gençkızlar- dı. Bunlardan Ayşe Amirak, teşhir et- tiği gelinlikle dikkati çekti. Ayşe Ami- rak, zerafetiyle gözdolduran bir cici kız. Böylece Ankara yeni ve zarif bir manken kazanmış oldu. Baloda bulunanlardan bazıları şun- lardı : En başta, Kızılay İdare Heye- ti üyesi Melahat Ruacan ve eşi avukat an, Bayan Ruacan siyah kadife elbisesiyle pek kibar ve zarifti. Nusret Fişek ve eşi Perihan Fişek de erken gelmişlerdi. Bayan Fişek - u- mumiyetle balodaki bir çok hanımda olduğu gibi - uzun bir tuvalet giymişti. Tamamen omuzsuz, basenine kadar si- yah, alt tarafı beyaz, payet işli bu tu- valet, tahmin edildiğine göre, pek yer- li işi değildi. Ama, kendisine de pek çok yakışmıştı. 1946'dan beri devre devre, muhterif nesillerle birlikte milletvekilliği etmiş ve etmekte olan genç C.H.P. Tokat milletvekili Reşit Önder ve gece mavi- si, üst kısmı işlemeli ve boncuklu gü- zel bir tuvalet giymiş olan eşi, Beledi- ye Başkanı Halil Sezai Erkut ve eşi de gelmişlerdi. Erkut, kendisine dansı aç- ması teklif edilince, ilk icraatı meya- nında dans açmak bulunmasındansa vatandaşı doyurmanın daha yararlı o- lacağı kanaati ile, büfenin açılışını yapmayı tercih etti ove doğrusu, aç gelmiş olan birçok misafirin hayır du- asını aldı. Cevat Dursunoğlu iki kızı ve dama- dı ile birlikte gelmişti. Nedense, gecede Bakan buhranı vardı - hükümette ol- duğu gibi! -. Herhalde daha mühim iş- leri olduğu için gelmemişlerdi. Yalnız Adalet Bakanı Abdülhak Kemal Yörük ile, Milli Eğitim Bakam İbrahim Ök- tem ve eşi gelmişlerdi. Ahmet Demir ve eşi de oradaydılar. Sovyet Büyük Elçisi Rijov, Yugoslav Büyük Elçisi Çu- riç - Ahmet Andiçenle pek sıkı görüş- melere dalmıştı - ve Pakistan Büyük Elçisi ila eşi de oradaydılar. Osman bir elbise 8 i. Kasım Gülek pek neşeli olarak dolaşmaktaydı. Kırmızı, uzun dantel bir tuvalet giymiş olan Sevda Aydan, Gülekle pek ilgileniyordu. Çıkarken de beraber çıktılar. Yeniden bıyık bırakmış olan İller Bankası Genel Müdürü Selâhattin Ba- bisesiyle pek şık olan eşi Bahçelievler lisesi öğretmenlerinden Semahat Dikel, TÜLİDEN HABERLER Adnan Öztrak - bermütad yalnız o ya- kışıklı yaver Kadri Erkek, Dr. Celal Ertuğ, Muammer Kıraner, Sadi Hanef ve üst kısmı şifon, uzun, siyah bir el- bise giymiş eşi, yeni bir böbrek ameli- yatı geçirmiş olan Haindi Orhon ve e- şi, Dr. Fikret Pamir ve eşi, Menekşe mağazasının sahibi ve pek güzel bir kumaştan yapılmış elbisesiyle eşi, Rah- mi Uludağlı ve Olgunlaşma Enstitüsü Müdiresi olan eşi Şerife Uludağlı, ge- cenin davetlileri arasındaydılar. B' hafta salı sabahı, saat dokuzbu- çuk sularında Ankaradaki Atatürk Balvarının oKavaklıdere ile Amerika Büyük Elçiliği arasındaki kısmından geçenler pek eğlenceli obir manzara seyrettiler. Beyaz saçlı, yaşlıca bir a- dam. Ayağında lastik pabuçlar. Ba- cağında bir gri pantalon. Sırtında ma- vi bir eşofmanın üstü Koşuyor. Bazen hızlı hızlı yürüyor, sonra tekrar koş- maya başlıyor. Tam Hollanda Büyük Elçiliğinin kapısı önünde, o sırada a- rabasının içinde dışarıya çıkmakta o- lan Büyük Elçi Hagenaar'a rastladı. Büyük Elçi, kendisine bir selâm ça- kan adama önce hayretle baktı, son- ra tanıyıp gülmekten kendisini ala- madı. Atatürk Bulvarının koşucusu, Da- vid Hotham idi. Adamın gazetesine Türkiyedeki siyasi durum konusunda gönderdiği parlak tefsirleri bilenler bu manzarayı görünce işin içindeki işi anladılar: Demek kiminin bahar ba- şına vuruyor, kiminin kış! Manken Ayşe Amirak bir gelinlik ve bir elbise teşhir ediyor Güzele ne yakışmaz ki...