14 Aralık 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

14 Aralık 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER liderin el sıkışırken obir resimlerinin çekilmesini istediler. Alican ve Il Paşa el sıkışırken poz verdiler. Fakat bir grup muhabir tekrar el sıkışmala- rını isteyince Alican kızdı: "— İşte bir defa el sıkıştık, kaç defa olacak yani?" dedi ve liderler içeri girdiler Alican ile Gümüşpalanın konuşma- sı fazla samimi olmadı. Y.T.P. Genel Başkanı soru olarak: Hükümetin karakteri ne ola- cik? Bir muvakkat hükümet mi?" dedi. Gümüşpala bu soruyu ne evet ne de hayır diyerek cevaplandırdı. Gerçi A.P. Temsilciler Meclisinin bu konuda bir kararı vardı. Erken seçim şarttı ama, nuşmalara devam edildi. A.P. af keli- mesini şimdilik lügatından çıkarmıştı. Plânı elbette ki tatbik edecekti. Bü- tün bunlar e getirildiği takdirde Alican Y.T.P. nin A.P. ye prensip ola- rak yardımcı ölacağını söyledi. Dışarı- ya çıktığı zaman neşeliydi. £ Etrafını saran basın mensuplarına: — Ne o yahu. İkinci Koalisyonda bu kadar kalabalık değildiniz. Bu me- seleye amma çok önem veriyorsunuz" dedi. Söylediği şu oldu: "— Bizim 0 0 ni 1 - İnönüsüz hükümet, 2 — A.P. nin ik- tidarda söz sahibi hale ie sağ- mak." "alican Grup odasına gittiği zaman kahkaha da attı. Y.T.P. Genel Baş- kanı bir gün evvel bu konuda fikrini Meclis kulisinde söylemekten de çe- kinmemişti. Soru Nihat Erim tarafın- dan geldi "— Ekrem bey, A.P. hükümeti tek başına kursa, son derece makül ve iyi bir program getirse buna rey ver- mez misiniz?" Alican ellerini iki yana açarak cevap verdi: — Elbette! Yeter ki tatbikatı dü- rüst olsun." Bunun üzerine Genel Baş- kana Kapanlı ve Cevdet Perin A.P. nin D.P. gibi hareket edeceğini, ikti- sadi politikayı altüst edebileceğini, dü- şüncesiz harcamalara ve enflasyona gi- debileceğini, memleketi felâkete sü- Alican ve Dinçer Çankayadaa dönüyorlar Ben ettim, iş ona kalsındı. Oturup bu mesele üze rinde arzulanan karara varılabilirdi. Mutlak olan prensipte anlaşmaktı. A- lican ikinci soru olarak şöyle dedi: "— Neden C.H.P. ile bir koalisyon düşünmüyorsunuz? Bu en münasibi olur ve en kuvvetli beraberlikte." Pa- la Paşa bu konuda bilinen sözleri tek- rarladı ve Alicanın gönlünü hoş etmek istercesine. "— Sizi en yakın yardımcım olarak görmek isterim;" dedi Alıngan Alican sinirlenmişti Gümüşpalayı sertçe azar- ladı: — Müsaadenizle kendim hakkın- da kararı kendim vereyim." Pala Pa- şa aldırmadı. Aynı terane üzerinde ko- AKİS/14 sen etme! bazı Y.T.P. lilerin endişe ile kendisine baktığım görünce her zamanki (o so gukkanlılığını takınıp: "— Neden endişe ediyorsunuz? Re- jimin yerleşmesi için bu bir adımdır" dedi. Grup odasındaki görüşmelerde arkadaşları Alicana, A.P. nin Başkan- lık ettiği bir Koalisyon hükümetinin sorumluluğunu paylaşmanın doğru ol- madığım ifade ettiler. Bu sözler üzeri- ne Alican omuz silkti ve şöyle dedi.: " nun kolayı var. Kabineye sem bolik bir tek Bakan veririz. | Güven oyunu desteğimizle alırlar. o Program iyiyse ve tatbikatında büyük o hata- lar yapılmazsa devam o edebiliriz" Ali can bunu söyledikten sonra neşeli bir rükleyeceğini söylediler. fikirde değildi. Mevcut nisam ve ka- nunların AP yi sınırlayacağını, üste- lik A.P. ye 1960 deki gibi altın stokla- rıyla döviz stoklarıyla zengin, borçsuz bir miras kalmadığını ifade etti. Şayet buna rağmen kanunları değiştirerek söylenildiği gibi harekete kalkarlarsa Parlamentoda böyle bir (o teşebbüsün önüne a geçilebilirdi. Sulh ve sükün ÇAP. Genel Başkanı İsmet İnönü. Pala Paşa ile saat 17 de, yanında Genel Sekreter Kemal Satır 'olduğu halde konuştu İnönüye ilk suali Pala Paşa sordu. Bir AP. — C.H.P. Koalisyonu düşü- Alican ayni