14 Aralık 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

14 Aralık 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tüli'den haberler azar günkü Parti Meclisi toplantı- Pp sından azıcık firsat bulan CHP. milletvekilleri, öğle yemeğini Anadolu Kulübünde yedikten sonra, Kemal Satırın ısrarı ile, hep birlikte maça gittiler. OJgunlaşma Enstitüsünün kuruluşu- nun altıncı yılı münasebetiyle ge- Cumartesi atölyelerinin (o çalışmalarını gösteren ilginç bir defile yapıldı. Bu Seferki defile, bundan önce aynı lonlarda gördüğümüz, başka terzihane- lere ait defilelere nazaran, seyircilerin giyim-kuşamı bakımından, epeyce mü- tevazı idi. Fakat teşhir edilen eserler cidden takdire değerdi. Her biri ayrı ayrı şık, kullanışlı ve uygun fiatlıydı. Siparişler da umumiyetle, işitilenin hi- lafına, çabuk veriliyormuş. Defilenin spikerliğini Deniz Adana- lı yapıyordu. Bu isim, kulaklara ya- bancı gelmiyecektir. Belki de bir çok- ları, kendisini Deniz Serez diye hatır- lıyacaklardır. Deniz Adanalı mikrofo- na çok alışık, âdeta kendi salonunda konuşur gibi konuşuyor, herkesle soh- bet ediyordu. Bir zamanlar kendisi de, manken olarak, elbiselere âdeta yeni bir hava verirdi. İstanbul kendisine pek yaramamış olacak, epeyce zayıfla- MIŞ. Salon çok kalabalıkta ve diğer sa- lonları açmadıkları için birçok kimse ayakta seyredebiidi. Bir de, her zamanki gibi, manken- ler yüksek masaların üzerinde yürü- müş olsalardı, arka sıralarda oturan- lar elbiselerin yarı belden aşağı kısım- larını da görmüş olacaklardı. e Birçok defilede ayakkabıları bile tetkik imkâ- nı bulunuyor ve çok da rahat ediliyor- du. Kumaşlar Menekşe ve Karamürsel mağazalarından temin edilmişti. Man- kenler ise, Ayten Kaçmaz, Ankaradaki bir Uzak Doğu temsilcisinin eşi Ma- dame Fry, Çiğdem, Ülker Sanan ve en çok elbise teşhir eden Ülkü Dor- mendi. Misafirler ön sıralarda yer bu- labilmek için çok erken gelmişlerdi. Ülkünün annesi ve babası, senatör Zekâi Dormen ve eşi de en ön sırada, haklı bir iftiharla kızlarım NR aakor. lardı. Davetliler arasında, eski Büyük Elçilerden İzzet Aksalurun eşi Mehveş Aksalur, beyaz şapkası ile pek zarifti. Sevim Erkaslan, kahverengi jarse elbi- sesi ile çok şıktı. Sarışın Tülin sıcağa dayanamayıp, mantosunu çıkarınca, kendisine pek yakışan yeşil elbisesi de meydana çıktı. İmar ve İskân Bakan- lığı umum müdürlerinden Zahit Mut- lusoyun eşi Selma Mutlusoy, bermü- tad, yalnız gelmişti. Avukat Mehlika Yalım, spiker Mukaddes Gözaydın, Flamingonun sahibi Saffet ve genç eşi; Reşit Önderin siyah, çok sade elbiseli eşi, güzel etolü ile Ankaranın Grace Kelly'si nâmını haklı olarak muhafa- za eden Hacettepe Hastahanesinin ec- zacısı Aysen Karan, an Güneşin eşi, İbrahim Öktem ve eşi de defile- deydiler. Müşterek Pazar Desteği ile Neşredilmekte Olan MARCHE COMMUN — BOTTIN EUROPE Yıllığında Türkiyeye de yer verilecektir. Müşterek Pazar camiasında tanınmak isteyen Türk müesseseleri isim- lerinin bu kitapta neşrini şimdiden sağlamalıdırlar. Türkiye Umumi Mümessili. Nevit SEZENER Tozkoparan Mezarlık So. No. 18 Beyoğlu — İstanbul Tel : 49 44 76 — 49 58 08 (AKİS — 683) gesirdiğimiz haftanın en hareketli ge- cesi. Cumartesi gecesi oldu. Harici- ye köşkünde. Melahat Gürselin hi- mayesinde, Kızılay Çankaya şubesinin verdiği balo, cidden çok muvaffak bir toplantı oldu. Yemekli olduğu için ak- şamın erken saatinde başlayan balo, gece yasağı olmasaydı, o muhakkak ki sabaha kadar sürecekti. Saat 01.30 da ayrılanların aklı âdeta arkada katı- yordu. Kapıda, tertip heyeti adına başkanları obayan Güngör Berksan . İçeride de Kent Ote fından hazırlanmış çok uzun bir ma- sa üzerinde cidden itina ve gayret e- seri zengin bir büfe vardı. Yanda, baş- ka bir büfede içki satışı yapılıyordu. Burada yine gönüllü hanımlar çalışı- yorlardı. Balo çok kalabalıktı. 5-600 kişi kadar vardı. Bütün salonlar açılmıştı. Bir salon dansa, biri de pi- yangoya ayrılmıştı. Piyango da epey- ce zengindi. Hemen herkes aldığından memnundu. Bu arada, tesadüfen sürp- rizli hediyeler de çıktı. Meselâ saçtan yana epeyce fakir bir beye iki adet ta- rak çıktı! Ankara Belediye Başkanına bir kol saati isabet etti. Zaten pek da- kik olan yeni Başkan böylece, rande- vularını bizzat ayarlayıp, daha çok ki- şiyi memnun etmek imkânı bulacak herhalde. Tahminen Kızılay idare kurulu üyesi iken yıl- kında ayrılmış olan Babür Ardahana da Milka pastahanesi tarafından ha- zırlanmış olan, kızılay sembolleri ile süslü, pek büyük ve ağır bir puta çık- tı. Ardahan hediyesini alırken bir â- rıza oldu, smokini pasta lekesi içinde kaldı. Bereket versin, acele koşup te- mizleyenler oldu da elbise kurtuldu. Balonun güzel bir cazı vardı, danset- mek isteyenleri tatmin ettiği söylene- bilir. Ayrıca Devlet Konservatuarı ba- lesinden meşhur ikiz kardeşlerle bir arkadaşları, tek bir davul refakatinde, çok güzel folklor gösterileri yaptılar. Bu pek cici kızlar dakikalarca alkışlan-