22 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

22 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 504 Cilt: XXIX Yıl:10 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurula İç Haberler Kısmı: Metin Toker, Güneri Civaoğlu, Egemen Bostancı (İstanbul), Seyfi Özgenel (İzmir) — Dış Haberler Kısmı: Halük Ül- man — Magazin Kısmı: Jale Can- dan, Tüli Sezgin, Bihin Anter, Hü- seyin oOKorkmazgil — Radyo: M. T. Öngören — Fen: Daniyal Eriç — Musiki: Daniyal Eriç — Tiyat- ro: Naciye Fevzi, Lütfi Ay - Yayın lar: İlhami Soysal — Sinema: T. Kakınç — Spor: Vildan Aşir Savaşır. Resim Ali Parmakerii Fotoğraf Suhgar Taylaner Klişe Doğan Klişe Öz Atölyesi Tel : 11 70 15 Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak No 152 Tel: 11 89 92 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlan şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaası Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih 21.2.1964 Fiatıl Lira AKİS H AFTALIKAKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları fi hafta sonra, 7 Mart 1963 tarihinden itibaren AKİS sadece bütün Tür- kiyede değil, dünyanın çok tarafında büyük ilgi uyandıracak bir yası ser- lisine başlayacaktır. Bu bundan yarım asır önce Yunanistanın ve onun unutulmaz, kurnaz lideri Venizelosun bütün batı âlemini nasıl kandırdı- ğının hikâyesidir. Hikâye, Venizelosun Konferans Masası başındaki rakibi İsmet Paşanın husus! olarak kaleme aldığı notlarıyla yayınlanacaktır. Bu, İsmet İnönünün, Lozanın arefesindeki günlere ve Lozana âit ilk notlarını teşkil edecektir. 1920 günlerine ait arşivlerini ilk. Yunanistan açmıştır. Bakanlığının arşivleri Dimitri Kitsikis tarafından incelenmiş ve edinilen bilgi yayınlanmıştır. Konu, Yunanistanın dış politika alanında propaganda sanatını nasıl kullandığı konusudur. Bu, modern çağda propagandanın Kıy- metinin önce yunanlılar tarafından anlaşıldığının ve Türkiyenin aleyhinde bir silâh olarak ele alındısının delilini teşkil etmektedir. Birinci Dünya Savaşının sona erdiği sıralarda Yunanistan batı umumi efkarına nasıl is- tikamet vermiş, onu nasıl kendinden yana çekmiş, bunun için kimleri ve neleri kullanmıştır? Açıklanan bilgiler kimlerin ne kadar par» yediklerini, meselâ meşhur yunan zengini Bazil Zaharofun kimleri satın aldığını, Kıb- rıs Adasının ve Kıbrıslı Rumların oynadıktan rolleri, Londrada ve Pariste hangi gazetelerin ve gazetecilerin Venizelosun kiralık adamları olarak ça- lıştıklarım delillerle göstermektedir. Yunan arşivlerindeki vesikalar, Yuna- nistanın Türkiyeyi kendisine nasıl peşkeş çektirtebildiğinin sırrını çözmek- tedir Yunan Dışişleri smet İnönünün bu bilgilere ait yazdığı özel notlar, vesikalardaki ha- diselerin bizim bakımımızdan bir tefsiridir, değerlendirilmesidir. Bu suret- le ortaya son derece kıymetli bir eser çıkmıştır. AKİS'in 7 Mart 1964'ten İtibaren mecmuanın ortasındaki sekiz sayfayı tahsis ederek ve özel bir Ko- leksiyondan sağlanan resimlerle birlikte yayınlayacağı bu yazı serisi hem tarihi bir roman, hem meraldi bir macera, hem de değerli bir vesika olarak okunacaktır. Yazı serisine ortadaki sekiz sayfanın tahsis edilmesindeki se- bep, bu serinin okuyucularımız tarafından kitap haline getirilmesine im- kân vermek içindir. Sayfaları toplayanlar bunları sonradan bize gönder- diklerinde, AKİS kendilerine bir hediye olarak tefrikaları ciltlettirecektir. Her hakkı AKİS'e ant bulunacak ve izinsiz, kısmen dahi iktibası yasak ola- cak bu harikulade yazı serisinin Kıbrıs Meselesinin bugünkü durumu için- de yayınlanması bütün türklere dersler ve bol ibret sağlayacaktır. 7 Martı bekleyiniz ve o gün ilk iş olarak AKİS'inizi alını. Bâyinize si- parişinizi şimdiden veriniz. Saygılarımızla içindekiler Günlerin Getirdiği 4 Tüliden Haberler 21 Kıbrıs Olayları 6 Sosyal Hayat 23 Haftanın İçinden 7 Tiyatro 26 Yurtta Olup Bitenler 13 Sinema 28 Dünyada Olup Bitenler 17 Musiki 30 Yayınlar, 19 Radyo 31 Fen 20 Spor 33 AKİS/3