22 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

22 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

politikacıların da bu yolda Kanaat izhar esmeleri, üste- lik doktorluğun sosyalleştirilmesinin hükümetlerin prog- ramlarında öngördükleri bir problem haline gelmesi bu sa i. Son yapılan Tabibler Odası muayenehaneler ilmi hizmet yuvalarıdır, meslekte gelişme bu yoldan ol- maktadır. Doktorlara muayenehanelerini kapattırıp taz- minat vermenin hiç bir faydası olmaz Böyle yapılırsa memlekette ilim adamı yetişmez. İşte haftanın sonunda "Genç Doktorlar' tarafın- dan yayınlanan bildiri bu iddialara cevap vermektedir. Hem de çok sert bir dille... Gençler salvolarını şu noktalara dayamaktadırlar: . "Muayenehaneler bir ilim yuvası değil bir ticaretha- nedir. Hiç bir muayenehaneden ilim adamı yetiştiği ve halk sağlığına hizmet ettiği görülmemiştir. Eğer doktorlar hastanelerde "Full-Time" çalışırlarsa sağlık hizmetlerinde üzerlerine düşeni (oyapmış olurlar. Bunun için bir tazminata bile ihtiyaç yoktur. Klinik di- rektörlerine "Full-Time" içinde özel hasta muayenesi hakkı tanınırsa bu mesele de halledilir. Muayenehanelerin kapatılmasına karşı olan doktor- ların Bayisi sadece 110 civarındadır. o Oysa doktorların yüzde 90'ı bu fikri benimsemektedirler" Gençlerin bildirisiyle ilgili olarak haftanın sonun- da Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Behiç Onul bu mecmua- nın bir temsilcisine şöyle dedi: "“— 1961 yılının Martından beri Ankara Tıp Fakültesi bu konuyu ele almış bulunuyor. Son olarak 1963 yılında Fakülte Genel Kurulu muayenehaneleri kapatıp bütün mesailerini Fakülteye hasretmek, yani "Full-Time" ça- lışmak için karar almıştır. Bu karar Ankara Üniversitesi Senatosuna sevkedlimiş, fakat ohenüz kanun tasarısı tan- zim edilerek Hükümete sevkedilmek imkânı hasıl olma- mıştır. Ankara Tıp Fakültesinin çok büyük bir ekseriye- ti bu çalışma sisteminin tahakkuku için büyük arzu duy- maktadır. Duyduğumuza göre Bütçe Müzakereleri ta- mamlandıktan sonra Sağlık ve Sosyal, Yardım Bakanlı- gının Meclis Gündeminde bulunan bu konudaki bir tasa- rısı ivedilikle görüşülecektir. Bu tasan görüşüldüğü sıra- da Fakültemiz Genel Kurulunun temayüllerinin B.M.M. ce dikkate alınması yalnız bizi memnun edecektir. Ben şahsen bir Üniversite öğretim Üyesinin mesleğe kendini tamamen verebilmesi için. diğer batı memleketlerinde rastlayacağımız bir çok misalleri gibi "Full-Time" çalış- masının Fakülteler için şart olduğuna inananlardanım." Dünyadan Akisler Belçika, — Son yıllarda müzelerden çalınan kıymetli eserlere bu hafta içinde bir yenisi daha eklendi. Brükselden alınan bir habere göre, XVII, asırda yaşamış ünlü Felemenk ressamı Rubens'in Brüksel Güzel Sanatlar Müzesindeki "Bir Zenci Başı" isimli çalışması, Pazartesi günündenbe- ri kayıp. Polis, hırsızın müzeye damdan girdiğini, eseri çaldıktan sonra gene aynı şekilde müzeden çıkıp kayıp- lara karıştığını söylemektedir. Gene polisin söylediğine göre, akıllı hırsız, herhalde yanında fazla yük etmesin diye olacak, eserin çerçevesini söküp damda bırakmayı ihmal etmemiş! Resim meraklıları, çalınan eserin değeri- nin bir milyon doların üzerinde olduğunu ileri sürüyor- lar. Bati Avrupa Batı Almanya Başbakanı Erhard'ın General de Gaulle" le görüşmek üzere yaptığı iki günlük seyahat, haftanaıbaşında sona erdi. Taraflar, görüşmele- rin genel dünya meseleleri üzerinde yapıldığını söylerler- ken, aralarında derin görüş ayrılıkları olduğunu da sak- lamıyorlar. Gelen haberlere bakılırsa, bu görüşmeler sı- rasında General de Gaulle'ün Asya politikası, özellikle Pekin hükümeti karşısındaki tutumu da bahis konusu edilmiştir. Fakat iki devlet adamının en çok Avrupa içi meseleler üzerinde durduklarına şüphe yok. AKİS/5