22 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

22 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

5s P O R Haberler G çirdiğimiz Şeker Bayramı ( arefe- sinde. Beden Terbiyesi Umum Mü- dürlüğünün yılan hikâyesine (dönen bir işi daha tatlıya bağlandı Spor işlerimizin - kendi gi le - A'dan Z'ye kadar gözden ge mesini gerekli bulan Devlet Malik Yolaç, Merkez Danışma rulunun da yenilenmesine ihtiyaç ol- duğu kanısına varmış ve kendisine bu imkânı vermelerini Kurul üyelerinden rica etmişti. Kurul üyeleri - bu görev fahridir -, her ne hikmetse, aslında pek tabii olan bu ricayı kabul etmek istemediler ve yeni Bakandan yardım cılarını seçmek imkanım O esirgemek için ellerinden geleni yaptılar, bütün kapıları zorladılar. Fakat "sana ila ben müşavirlik edeceğim" çabasının neticesiz ağa mahküm olduğunu ii Arefe geçmiş hizmetlerinden dolayı bir) yandan eski üyelere teşek- kür edilirken, bir yandan da yenileri- ne davet mektuplarının yazılması, yer siz direnmenin boyun eğmesi sonucu idi Yeni Danışma Kurulunda Burhan Felek, Muhterem Ozyurt, Suat Bo- layir, Selâhattin Beliren ile Vildan Aşir Savaşır görev aldılar. Şimdi spor kamu oyunun kendi kendine sorduğ husus şudur: Yeni Kurul bundan ev velkiler gibi Umum Müdürün dave ti ile yılda bir-iki defa toplanıp, önü ne getirilen işler hakkında omüessiri yetinin teminatı olmayan mütaleaiar serdedip dağılacak mı, yoksa ise dö elle sarılmak olduğu oan- laşılan Devlet Bakanına yardıma o- ilmek imkânını bulabilecek mi? . w ihtiyaçları karşılamak iddiasile 1961 Şürasında hazırlanan Beden Terbiyesi Ramin Tasarısının macera- sı hakkında ilgililerden aldığı malü- mat Devlet Bakanını hiç de tatmin etmemişti. Bilgisi ve iyiniyetine ina- nılan kalabalık bir heyet, gecesini gündüzüne katıp bir tasarı kaleme al- ve bu vesika, belli olmayan se- beplerle, çeşitli değişikliklere uğrayıp, birkaç defa elden geçtikten sonra, ade ta rafa kaldırılmıştı. Devlet Bakanı bir spor uzmanı de ğildi ama, güçlerden, o tecrübelerden faydalanmasını hem biliyor, hem isti- yordu. İlk hamlede aradığı şu oldu: Bugüne kadar tertip edilen şüralardan ne neticeler alınmış, kararların hangi leri tatbik edilmiş, hangileri niçin as kıya alınmıştı? Bunları sık elekten geçirip günün icaplarına göre değer- lendirmenin yolu var mıydı? Bir reorganizasyonun bahis konusu edil- mesi halinde bunun prensipleri ne- ler olmalıydı? Öğrenildiğine göre bir ekip şimdi bunun hazırlıkları ile meşgul bulun maktadır. b Bayramının üç günlük tatili sporseverlere bol ve çeşitli (o spor hareket getirdi İstanbulda ve Kon- a Atletizm müsabakaları (o yapıldı. Voleybolda gençler şampiyonasını Ra simpaşa takımı kazandı, kızlar ligin- de Fenerbahçe Beşiktaşı, Galatasaray Anadoluyu, Rasimpaşa Beykozu yen- di, birinci küme maçlarında ise De- niz Harp Okulu Fenerbahçeye Bey- oğluspor da Beykoza yenildi. Basketbolda Fenerbahçe, İ.T.Ü. Da rüşşafaka, Galatasaray ve. PTT, rakip lerini yendiler Futbolda ise mahalli ligler, 2. Türkiye ligi ve genç takım maçları oynandı Fakat bütün bunla- rın hepsi Fenerbahçe - Beşiktaş maçı- nın yanında sönük kaldı. Alışılmış tabiri ile, "Dev Maç" da- ha ziyade trajik maç oldu ve Fener- bahçe, maçların sonuna ılmakta şöhretli Karakartalları bitiş düdüğü- ne on saniye kala attığı gol ile yendi. Bu Fenerbahçe zaferi, Fenerliler ka- dar Galatasaraylıları 'da sevindirdi Doğrusu aranılırsa, bu sevinç büs- bütün de yersiz sayılmazdı. Fenerbah çe ile Galatasarayın arasındaki puan farkı öyle pek kapatılmaz soydan de- ğildi. Tehlike Beşiktaştan geliyordu. Şimdi Beşiktaş yenilmiş, araların daki sayı farkı dörde inmiştir. Gerçi biri 20, diğeri 21 maç oynamışlardır ama. top yuvarlaktır, ne tarafa, nasıl yuvarlanacağı bilinemez. AKİS/33