22 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

22 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

KIBRIS OLAYLARI Şeker bayramına hazırlanmaktaydı. Filo saat 8'de Mersin limanından İs- kenderuna hareket etti. Bu sırada İs- kenderuna çok yakın bir mesafede bu- lunan askeri Sanseki iskelesi Türk Si- lahlı Kuvvetlerinin emrine tahsis edil- mişti. Bindirme buradan yapılacaktı. Sarısekide iki layter -çıkarma ge- misi-, muhriplere yüklenecek mühim- mat ve silahendazı almak üzere hazır beklemekteydi. o Karacılar (o faaliyete bundan sonra geçtiler, İskenderunda İskenderundan hareket eden bir muhripte türk askeri berrak deniz!" bulunan 39. Tümen -ki Kıbrısta bu- lunan birlik bu tümene bağlıdır - ve Dörtyoldaki Topçu birlikleri sahile ak- mağa başladılar. İskenderunda birden bir sıkıyönetim havası esmeğe başla- dı. Bindirme yapılacağı sırada şehre giriş ve çıkış men edilecekti. Sokak- larda makineli tüfekli subay ve erler göze çarpıyordu. 39. Pantomik tüme- nin 48 ve 50. Alayları, İstihkâm Ta- burları - onbin kişiye yakın bir birlik - Küçük avcı botlarıyla İskenderun li- AKİS/8 “Açık deniz, manından muhriplere o sevkedilmeğe başlandı. Bu sırada iki dev layter, top- ları ve bazukaları yüklenmekle meş- guldü Cuma akşamı saat tam 20'de muh- ripler, aldıkları emir üzerine belli bir yöne doğru harekete geçtiler. Muhrip- lere denizaltılar ve mayın tarama ge- mileri refakat etmekteydi. Harp Filo- su. Tümamiral İsmail Sarıkeyin ku- mandasındaydı, Akdeniz Üs Kuman- danı Tuğgeneral Neriman Erçetinin Akdeniz! Suları emrindeki birlikler, çıkarmanın ikmal vazifesini üzerlerine almışlardı. Savaş Birlikleri ise 39. Tümen Kumandanı Muzaffer Heperin idaresindeydiler. Harp Filosu Kıbrıs yönünde seyir halindeyken, İskenderun Orduevinde bir toplantı yapılmaktaydı. Toplantı- ya katılanlar havacı subaylardı. Ha- vacılar, harekâtın bundan sonraki saf- hasında kendilerine düşecek işleri planlamakla omeşguldüler. Havacılar bütün hazırlık ve keşif devresinde de son derece faal oldular ve günü günü- ne bilgi topladılar O sıralardadır ki Yunan Hükümeti lar tarafından ihlal edildiğinden şika- yet etti. Bir türk uçağı Girit sema- larında uçmuştu! Ambargo konulan emir Herr Filosu, Kıbrıs açıklarındayken, telsizle bir emir aldı. Bu emir ilk emire bir müddet için ambargo koy- maktaydı. Emir Filo Kumandanına in- tikal ettiğinde saatler tam 24.08'i gös- teriyordu. Harp Filomuz milletlerarası karasuları hududu olan 3 mil üzerin- deydi. Kumandan Sarıkey dönüş em- rini verdi. Muhripler döndüler, İs- kenderun limanı yönüne dümen kır- dılar. Filo Cumartesi sabahı saat 11.20 de İskenderuna vasıl oldu. Şehirde bir ke- re daha emniyet tedbirleri alındı. As- keri Sarıseki iskelesi kordon altınday-