10 Nisan 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

10 Nisan 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Bugün Halk Taksilerde Halkın nabzını yoklayanlar, hiç şüphe yok, büyük şehirlerin taksi ve dolmuş şoförleridir. AKİS ekipleri bu hafta Başkentte bir anket yaptılar ve taksi ile dol- muş şoförlerine halkın arabalarda nelerden bahsettiği- ni sordular. Alınan cevaplar bugün hsikon en ziyade hangi konular üslerinde durduğu hakkmda bir fikir vermektedir. İşte, cevaplar! Mehmet KILIÇ — 06 AL 925 ; Benim arabada herşey konuşulur. Ama bu son haftalarda, daha çok Kıbrıs me- selesinden konuşuluyor. Hemen herkes Birleşmiş Millet- lere başvurmakta geç kaldığımız kanaatinde. Almanyaya giden işçiler de şikâyet konusu oluyor. Bir de zenginlerimiz bol bol apartıman yaptıracaklarına bir araya gelip şirket kursalar, fabrika açsalar daha iyi değil mi? Böylece yeni iş imkânları da sağlanmış, olur. İşte, bunlar konuşuluyor ağbi.." Nuri ÖZKAN — 06 AL 162 : Son haftalarda daha çok vergi işinden bahsediliyor. Ufak esnafla az kazançlı va- tandaş, genel olarak, bu vergilerin çıkmasına ( taraftar ama kodamanlar böyle düşünmüyor Bir de Kıbrıs meselesi tabii. Müşterilerin ekserisi takip edilen politikanın doğru olduğu kanaatinde. Hükü- met; haklı buluyorlar, Hicran AKKARTAL — 06 AK 330: Bizim burası Meclis Taksi. Bazıları, özellikle milletvekilleri hiç konuş- mazlar. Bazıları da son günlerde Kıbrıs dalgasından bah- sediyorlar. Başka ne söylesinler? Kimisi de, işsizliğin çok olduğundan bahseder. doğrusu, hemen herkes konuştuğu mevzu Spor Toto Suat SEZEN — 06 AP 772 : En çok maçtan, Spor Toto- dan bahsederler. Şimdi bir de Vergi Reformları konuşu- luyor. Çok kazanan çok. si versin. Meselâ 100 bin lira kazanan, bunun hiç değilse 40 bin lirasını vergi olarak devlete sahiden ödemeli. Zira bu vatana ayağını basan her vatandaşın devlete borcunu ödemesi lâzım.' Bir de Kıbrıs meselesi konuşuluyor. Müşterilerin çoğu rumların sınır dışı edilmelerini istiyor. Çok kazanıyor bunlar. Abdullah OTAŞYARAN — 06 AH 437: Müşterilerin son haftalarda daha çok Vergi Reform Kanunlarından AKİS/22 bahsediyorlar ve çoğu da bu kanunları destekliyor. Kaza- nan vergisini versin, yahu. Bir de taksilerin saat mese- lesinden şikâyet ediyorlar. Kimi arabada saat var, il- minde yok. Müşteri kaç para vereceğini şaşırdığım söy- lüyor. Kıbrıs meselesinden de çok bahsediliyor. Herkes sa- vaş korkusu yüzünden piyasanın yattığını, kimsenin yatı- rım yapmağa cesaret edemediğini, piyasada paranın azal- dığını söylüyor. Mehmet AYDOĞAN — 06 AV 727 : Vergilerden şikâyet ediliyor ama biz zaten hep zenginleri taşıyoruz. Son ay- larda Kıbrıs meselesinden de çok bahsediliyor, Rumla- rın malları konuşuluyor. Kıbrıs meselesinin çok uzadığın- dan şikâyet ediliyor. Abdullah DAV — 06 AL 203: Herkes Kıbrıs meselesinin uzamasından şikâyetçi. Bu yüzden işlerin ve piyasanın da durduğunu ileri sürüyorlar. Ayrıca oradaki halka ya- pılan zulüm ve eziyet te konuşuluyor. Alt İHTİYAR — 28 AC 276 : Herkes Kabristan bahsedi- yor. Orada türkler öldürülürken, burada kimse aldırmı- yor deniyor. Genel bir işsizlik var. Millet çalışmak, para kazanabilmek için başka memleketlere gidiyor. o Geçim çok zor. Hepimiz sıkıntı içindeyiz diyorlar. Para yok iş yok, hiç kimse İktidardan memnun değil. İşte, kısaca hemen herkes üzgün. İbrahim CABA — 06 AT 608 : Ağbi, hep aynı şeyler Kıbrıstan çok bahsedilir benim arabada. İşsizliğin de, piyasadaki durgunluğun da sebebi Kıbrıs diyorlar oŞu mesele biran önce halledilse diyorlar. Herkes ya harp olur da piyasa altüst olursa diye düşünüyor. Kimse pa- rasını yatırmıyor. Atlayın arabama sizi İşçi Sigortaları Kurumuna götüreyim. Oradaki kuyruğu görün. Millet başka memleketlere gidip çalışmak için sıra (o bekliyor