10 Nisan 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

10 Nisan 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

bancı idi. Bizden yalnız Ayten Kaç- az, artık mankenliğin bütün ilnuni aldığını bir kere daha ispat etti ve OğrUSU güzelliğiyle de göz aldı. i , iki de erkek ya, güzel erkek elbiseleri, pijamalar, smokinler teşhir ettiler. Sedef ve Fer- yal isimli iki küçük kızla Uğur isimli küçük oğlancık pi çocuk elbiseleri gös- terdiler. Defilenin spikerliğini Orhan Boran yaptı Defileyi ilgiyle izleyenler aaa Beyhan ml ve kızı Zeynep Er- güder. r, Mehmet Yardimci ii yeni eşi Kebuter Yardımcı ile beraberdiler. Kahverengi bir elbise giymiş olan Ba- yan.Aka, mavi elbisesi kendisine Pek yakışmış olan Lüsyen Avunduk ve He- len Örsle beraber gelmiş olan Hümey- ra Yaltkayada iki aylık İstanbul se- büyük değişiklik Meşhur topuzunu kestirmiş, yeni model kısa saç da ken- disine pek çok yatışmıştı. Bir masa- da Faize Kuhar, manken Deniz Adanalı, m Fey- oksal ve eşi vardı. Bu masa, de- filenin sonunda dağıtılan hediyeler. den en çok nasip alan masa oldu. Ay- ten Kaçmaz losyon bombardımanına tuttu âdeta hepsini. Karşı tarafta da terzi Belkıs Yalım, terzi Sabiha Keyn Barika ve Vedat Sirmen, Bahar Güre- linin babası mimar Talât Güreli ve mor elbiseli eşi, Enver Kutaydın ve e- şi Türkân Kutaydın vardı. cer hafta salı gecesi, Ankara Sa- nat Tiyatrosu salonlarında, , Anka- ra Koleji Lise dır çalışıp sahneye .koydukları, Thorn- ton wilder'in im Şehir" isimli eserini seyrettik. Profesyonel oyuncu- lara yakın kalitede bir oyun çıkaran çocuklar, hak etikleri alkışı bol bol topladılar. Her biri ayrı ayrı. başarılı olan gençler arasında bilhassa başrol- aner ve Halil Kıratlı çok iyiydiler. Her ikisinin de aileleri, ço- cuklarını kimbilir kaçıncı defa ifti- harla o seyrediyorlardı. Gerek fiziği, gerek tekniği ile göz alan Ayşenin an- nesi Muallâ Abut ön sıralarda, Halilin annesi Güner ve babası Jerfi Fıratlı da daha arkalarda, en az çocukları kadar heyecanlı, oyunu takip ediyor- lardı. Diğer gençler de uzun zaman unutamıyacağımız şekilde başarılıydı- lar. Yavuz Pamukçu, İpek Soykan, İs- kender Aruoba, Gül Bengisu, Moral Dervişoğlu ve diğerleri kusursuz oyun- lan ile okul temsilinin ek üstündey- diler. (o Gecenin seyirc arasında Vedat Berkand ve eşi, Dr. Recai Er- güder ve eşi Beyhan Ergüder, kızları Zeynep: Munis Faik Ozansoy, Dr. Ha- yati Sevgen, Özdemir Nutku, Ergun Sav Metin il AST'ın bütün artist- e - bu arada Tunca Yönderin iri kahkahaları sık sık (o duyuluyordu - Rahmi Uludağlı ve eşi Olgunlaşma Enstitüsü Müdiresi Bayan Uludağlı vardı. Ge çirdiğimiz hafta cuma gönü de Kent Otelinde terzi Vedianın de- filesi vardı. Birçoklarına saat 15'de başlıyacağı söylendiği için saat 14.30- da salonu dolduran halk, saat 16.30a kadar beklemek zorunda kaldı ve sa- lonlardan saat 19'a doğru ayrılanlar bile bir bardak su dahi içemeden saat- lerce NE Bu durum, hanımla- n s. uğruna katlandık- ları sıkıntıları öğ tli bakımından doğrusu ilginç! Mankenler az olduğu için başladık- tan sonra da çok beklemek gerekiyor- du. Manken Tülin Tezgören elbiseleri iyi taşıyordu. Arada, berber Yunus da muhtelif - saç tuvaletleri teshir etti. Kalabalık çok arttığı için daha sonra gelenleri alt salonlara aldılar. vi lâ Leylâ Çelikb ermin Berki v arkadaşları bunlar arasında sayılabilir. Yeşil tayyörü ile gelmiş olan Lüsyen Avunduk ise mankenlerin giyinme ö- dalarını daha eğlenceli bulmuş olacak ki, oradan ayrılmadı. Emine Aktan ei kattaydı. Açık kahverengi jarse tayyör içine turuncu emprime bir bluz giymişti. Türkân Azizoğlu bej bir döpiyes giymişti, elinde Okürk etolü vardı. Kırmızı rafya iri papatyalardan TULİDEN HABERLER yapılmış orijinal şapkası ile (| Yıldız Kuştaloğlu defileden ziyade, izinin dibine çömelmiş fotoğrafçılarla sohbet etti. o sırada çekilen resimlerinden al- dı. Ertesi gece giydiği lâcivert, uzun, beyaz büyük yakalı, büyük güllü elbi- seyi mankenin üzerinde görmek üzere sabırsızlıkla bekledi. Gürsel Işıkman bordo kadife güzel bir tayyör giymişti. İçindeki brokar bluzun (okumaşından yaka ve manşetleri vardı. Sarı-kırmı- zılı ekose tayyörü ve aynı kırmızıdan çok şık bluzu ile Dr. Alâettin Orhonun genç eşi, kızıl saçlarım topuzdan kur- tarınca çok daha iyi olmuş. Geciiğimiz hafta içinde Ankara Ko- leji Lise son sınıfları arasında, "Fâtihin kanunnamesi. Evlât katli va- cip midir, değil midir? Nizâm-ı âlem için evlât katli iübali mıdır?” Köbüz lu bir münazara vardı. Sonunda men- fi tezi savunan ekip kazandı. Çok ol- gun ve bilgili çocukların bilhassa türk- çeye hâkimiyetleri takdire değer. Her iki ekibin öğretmenleri Nermin Gül ve Vedia Tunçsav, bu işi çok iyi başar- mışlar. Kazanan ekipte Aydın Menderes, Adnan İnan, Oktay Güven ve Işık Al- tınok vardı. Adnan İnan, elindeki Ku- randan âyetler okuyarak tezini savu- nurken, istikbalin seçim nutku söyli- yen bir hatibini görür gibi olduk! Kaybeden ekipte Yalçın Erdemi Or- han Ertuğruloğlu, Mehmet Ersin ve İnci Deniz vardı. Bilhassa ilk ikisi çok kuvvetli ve demagojiye sapmıyan ko- nuşmalar yaptılar. Zaten galiba, genç- ler arasında münazara yerine açık o- turum yapmak demagojiyi önliyecek. bazı kimseler böyle düşündük- lerini ifade ettiler. AKİS/29