10 Nisan 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

10 Nisan 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Tüli'den haberler eçen Haftanın en önemli olayı, cu- rtesi gecesi (OAnkara Palas sa- lonlarında verilen geleneksel (o Basın Balosu idi. Bir çok elçi eşinin de iştirak ettiği Balo Komitesi uzun za- mandır bu gecenin mükemmel olma- sı için hiç bir gayreti esirgemiyordu. Fakat neticede, gayretlerin semeresi alındı, bu yılki balo, yılın en güzel balosu oldu. Yemekli (oOolan bu toplantıda . An- kara Palasın tamamı tutulmuştu. En pon Büyük Elçilik mensuplarının kı- yafetleri de çok güzeldi. Ayrıca, onla- rın hazırladığı köşe, japon fenerleri ve çiçekleriyle, yerlere serilmiş beyaz örtülerle tam memleketlerinin havası- nı taşıyordu. Sanatkarların değişik renkli ceket- leri, kaç orkestra tutulduğunu belli e- diyordu. Bu arada bir değişiklik ol- mak üzere, Saniye Canı o dinledik. Gençlerin pek tuttuğu Selda da deği- şik ve güzel sesi ile epeyce alkış top- Ankaralı gazetecilerin "Basın Balsu"nda eğlenenler Vur patlasın çal oynasın arka salona hazırlanmış olan büyük ve çok zengin büfede çeşitli yemekler ve büfenin kapısında da bir yazı- var- dı: "Yiyin efendiler, yiyin!" Yemek- ler, hakikaten, tıksırıncıya kadar ye- necek kadar bol ve çeşitli idi. Onun anında (amerikalıların (o hazırladığı "Saloon" vardı. Burada zarif kowboy hanımlar içki satışı yapıyorlardı. Vis- ki içmek isteyenler buradan alabili- yorlardı. Başka bir köşede İranlı genç- kızlar milli kıyafetleri ile acem çayı ve iran votkası ikram ediyorlardı. Ja- AKİS/28 adı. Balo çok o kalabalıktı ve gecenin çok geç saatlerine kadar devam etti. Evwvelden masalarını ayırtmış olanlar da pavyondaydılar. Feridun Cemal Erkin, Fuat Bayramoğlu ile oturdu. Piyangodan Bayramoğluna radyo çı- ca, Ali İhsan Göğüs, bu hediyeyi teberru etmesi için Bayramoğluna tek- lifte bulundu ama, ne netice alındı, bi- linmez.. Emin ve İstiklâl Paksüt çifti ile Turhan ve Leylâ Feyzioğlu çifti yi- ne aynı masadaydılar. Bayan Feyzi- oğlu uzun bir gri tuvalet. Ali İhsan Göğüşün eşi Nezahat Göğüş ise siyan brötelli bir tuvalet giymişti. Nasır Zey- tinoğlunun eşi de keza uzun beyaz bir tuvaletle gelmişti baloya. Hatip Ta- -ir Burak ve eşi Nimet Burak başba- şa, Saloon'da oturuyorlardı. Bu bit- meyen aşk, insanın gözlerini yaşarta- cak kadar güzel. Ankaranın genç ve yakışıklı Tra- fik Müdürü Gültekin Kızılışık, balo münasebetiyle kıymetli (o üniformasını terketmiye mecbur kalmıştı. güzel eşi Sevil Kızılışık da etek kısmı kabarık, dar bir elbise giymişti, başın- da da ince bir taç vardı. Vali Enver Kuray yalnızdı, Doktor Zülfikâr Ber- kemin eşi Nilüfer Berkem uzun, mavi şifon tuvaletiyle daha da boylu görü- Ü Enver Aka e siyah, uzun bir tuvalet giymiş olan eşi Feride Erten, mavi sariden yapılmış, arkası panolu, çok güzel el- bisesiyle Emine Aktan. P.T.T. Genel Müdürü emekli General Enver Kotay- dın ve beyaz tuvaletli eşi' Türkân Ku- taydın, dostları müteahhit Mehmet Zağla ve kırmızı uzun, şifon tuvaletli eşi Nevin Zağla, Muammer Kıraner Şinasi Osma ve beyaz, uzun boncuklu elbisesiyle Bayan Osma gecenin mi- safirleri arasındaydılar. Geç vakit Dr. İhsan Doğramacı ve eşi Ayser Doğramacı geldiler. Hacet- tepe Hastahanesinin genç Dekanı Dr. Doğan Karan ve Aysen Karan da er- ken dönenler arasındaydılar. Bayan Karanın üzerinde bej brokar bir dö- piyes vardı. Amerikan Haberler Büro- su Müdürü Mr. Sguires, eşi ve bütün maiyeti ile gelmişti. Orhan Öztrak da pavyondaydı. Tunus Elçiliği Müste- şarı Fehameddin Arvay ve brokar el- biseli eşi, erken saatlerden ' itibaren balodaydılar. Tekel Başmüdürü Melih Sağtürün eşi (Nilüfer Sağtür de gri dantel elbisesini giymişti. azar günü saat 18'de Bulvar Palas p salonlarında (Vakko'nun ( defilesi vardı. Tamamen davetiyeli olan defile çok, çok kalabalıktı. Buna rağmen en ufak bir aksaklık olmadı. Cidden gü- zel kumaşlar ve dikişler görmek firsa- tını bulduk. Mankenlerin hepsi ya-