16 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

16 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

Bu, "âni ve kesin kararlar'ın a- lınması için ne yapılması gerekiyorsa gençler yaptılar ve yaptırdılar. İşe, başlangıcından itibaren el koymuş bu lunan Yüksek Öğretim Gençliği Üni- versiteler Komitesi toplantı üzerine toplantı düzenlendi. Ö Başbakana ve Bakanlara çekildi, gazeteler ziyaret edildi v maca her gün biraz daha yaklaşıldı. TMTF Genel Başkanı Ahmet Gür- yüz Ketenci, MTTB Genel Başkanı Yüksel Çengel, İÜTB Başkanı Osman Zeki Telci ve İTÜTB Başkanı Hüse- yin Avni Sağesen ortak olarak dü- zenledikleri basın toplantılarında ok- larını hep bu harç problemine çev diler. Milli Eğitim Bakanı Öktem de Üniversite yetkililerinin ala yer alması konusunda gençler yine A- nayasayı ileri sürdüler. nçler, yüzde sekseni ocahil ve yarısı aç bir ulusun yüksek öğrenim yapmak isteyen gençlerinin (o köstek- lenmesi çabalarını sosyal demokrasi kavramı ile birtürlü bağdaştıramıyor- lardı. Gençlere göre, hem Üniversite yetkilileri ve hem de Milli Eğitim Bakanı bu konuyu kamu oyu önün- de tartışmaktan kaçınıyorlar, kapalı kapılar ardında kendi kendilerine bir takım doğrulara varıyorlardı. Gençlerin bu tür bir karşı çıkışı, ilgilileri zor duruma düşürmekte ge- cikmedi. Plân bazı zorunlukları ön- görebilirdi ama, öngörülen bu zorun- lukların yerine getirilmesi de bir öl- çü içinde olmalıydı. 5 lira tutarında- ki bir staj harcı, yüzde yüz, yüzde iki- yüz haydi bitemediniz yüzde üçyüz zamla 15 lira olabilirdi ama, durup dururken, öğrenciden 100 lira istemek, herhalde insafa osığar bir davranış olamazdı Sonunda bir uzlaşma yolu bulun du ve Üniversite yetkilileri ile ilgili- ler, gençlerin direnmesi (o karşısında, harçlar yolundan çekilmeyi daha uy- gun buldular ve çekildiler. Böylece, Üniversite öğreniminde bozulması istenen denge yeniden sağ lanma yoluna girdi ve öğrenciler a- rasındaki "kesesine göre okuma." de- gil, "kafasına göre okuma" düzeni eski durumunu korumuş oldu. IZMır Battıkça batıyor ygrftanın başında, İzmir Belediyesi AP Meclis Grupu adına yapılan bir açıklama siyasi çevrelerde tebessümle karşılandı. Nimetlerin paylaşılması ko nusunda AP İzmir teşkilâtının içine düştüğü çukurun derinliği böylece bir defa daha gün ışığına çıkmış oldu. AP Belediye Meclis Grup Başkanı İstanbul Üniversitesi binası Paralar, paralar; bozulmasın aralar AKİS, 16 EKİM 1964 YURTTA OLUP BİTENLER Osman Kibar Yorgan gitti, kavga bitmedi Nâim Karaosmanoğlu imzasını taşıyan açıklamada "Belediye Meclisi AP Gru- bu idare heyeti, partinin her kade- mesiyle parti prensip ve hizmetlerin- de tam bir fikir birliği halindedir" de- niliyor ve şöyle devam o ediliyordu: "Grupumuzun hiç bir üyesi hakkında Partice alınmış o inzibati bir karar yoktur.» Oysa ki bu açıklamanın yapıldığı günden bir gün önce, AP İzmir İl Başkanı ve AP'nin Temsilciler Mec- lisi üyesi Mehmet Karaoğlu, Belediye Meclisinde geçen hafta yapılan organ seçimlerinde kendisine ve taraftarla- rına oy vermiyen AP'li Belediye Mec- lisi üyelerinin Haysiyet Divanına ve- rileceğini açıklıyor ve "Parti içinde, parti tüzük ve programına aykırı ha- reket edenlerden hesap sorulur" di- yordu. AP İzmir teşkilâtının ileri gelen iki siması, İl Başkanı Mehmet Karaoğlu ile İzmir Belediye (Başkanı Os- man Kibar ve taraftarlarının bu dere- ce aralarının açılmasına, İzmir Bele- diye Meclisi Başkan vekillikleri. Be- lediye Başkan Vekilliği. Belediye En- cümen üyelikleri, Belediye Meclisi AP Grup Başkanlığı ve Grup yönetim ku- ruluna yapılan seçimler sebep olmuş- tu. İl Başkanı Karaoğlu tarafından hazırlanan listelerdeki adaylar. Os- 13