16 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

16 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

Tüli'den (gecen haftanın sonunda, Cumartesi günü Çin Büyük Elçisi Shao Yur-lin ve eşinin, milli bayramları ve Anka- radan ayrılışları dolayısıyla Bulvar Pa las salonlarında verdikleri (o kokteyl çok kalabalık oObir misafir topluluğu ile geç vakitlere kadar sürdü. Davetliler arasında bilhassa şu kim seler dikkati çekiyorlardı: Prof. Ope ratör Dr Recal Ergüder eşi Beyhaki Ergüder, Lütfi Ay, eşi Nevin Ay ve kızları - Ay ailesi Avrupadan gelir- ken getirdikleri Taunus arabayı anla- tıyorlardı -, Prof. Dr. Fevzi Renda ve eşi Suzan Renda, Senato Başkanı En- ver Aka ve eşi Canide Aka, Karayol- ları Genel Müdürlüğü müşavirlerinden Erol Talikaya -eşi henüz seyahatten dönmediği için. oYaltkaya her yerde yalnız görünüyor -, Necdet Kent ve siyah brötelli elbisesiyle pek zarif eşi. Prof Yavuz Abadan ve eşi oONermin Abadan - Nermin Abadan. CHP Ka- dın Kolları oOKurultayına (getireceği "Aile Plânlaması" konusunda tartış- malar yapıyordu - Prof Muhlis Ete, Tekel Başmüdürü Melih Sağtür ve eşi Nifüfer Sağtür. Köy İşleri Bakanı Le- bit Yurdoğlu -Bakan, bütün akşam, gazeteci Şemsi Kuseyrf ve umumiyete kokteyllerde pek görünmeyin Bayan Kuseyri ile beraberdi -. Fikret Belbez ve eşi Bedia Belbez. Leylâ Çambel, Fethi Tevetoğlu Maliye Bakanı Ferit türban şapkası ile her zamanki gibi pek zarif ve güzel eşi Lâle Kura, Ekrem Alican ve eşi. Dr. Necmettin Gürhan ve eşi. emekli Ge- neral Sıtkı Ulay - Ulay, gecenin ender smokinlilerinden biriydi ve siyah göz lüklerini hiç çıkarmadı - (o Brezilya Büyük Elçisi ve eşi.. Orijinal milli kıyafetleriyle Çin Büyük Elçiliği men- supları da toplantıya ayrı bir hava veriyorlardı. M wiike ve Ziya Şav, geçtiğimiz haf- pa içinde Ankaraya geldiler ve An- kara Palasta kaldılar Ferit Apaydın, Savar şerefine bir akşam yemeği ver- di O gece. Malike Savın giydiği a- yakkabıların güzelliği başkentte hâlâ söyleniyor. Fakat tahminler hilâfına, 24 Şavın ayakkabıları Vakariden değil, Paristen alınmış. fikrem Apaydın, ii EN birkaç gün kalmak üzer önümüzdeki hafta Paristen Ala ça silicek Nur Kızılyel, 20 Ekimden sonra An- karaya gelecek ve bir "gümüş kutu" Kaza — CHP, kiymetli bir ü- Cemil Sait müessif bir trafik kaza- yesini daha kaybetti Barlas, sı sonucu dostlarını ve - meslek- daşlarını ebediyen terketti. Bar- las iyi bir gazeteci, iyi bir dev- let adamı ve namuslu bir poli- tikacıydı. sergisi açacak. Antika eşyalara özel bir ilgi duyan Kızılyel, yakında bu ilgisini daha da genişletecekmiş. Me Güz, Bestekâr sokakta yeni tuttuğu apartımanına yerleşmekle meşgul Fakat çok sevdiği "kanasta" haberler oyunu için, bazan işlerini bıraktığı da oluyor. Y eni tahliye olunan Yassıada büküm lülerinden oOKemal Aygün, geçen haftanın içinde bir gece, Kavaklıde- rede Dragon restoranda, Nümune Has tahanesi doktorlarından sekiz on ta- nesine büyük bir ziyafet verdi. Ger Kulüp, haftanın başındaki Pa- zar günü son derece kalabalıktı. Yaz tatilinden dönmüş olan üyelerden başka, o gün Kulüpte üye ol kimseler de vardı. Hayanın güzel olu- şunun da bunda büyük rolü olsa ge- rek; Bütün dostlar ve dost olmıyanlar akşama hattâ geceye kadar bol bol birbirlerini gördüler. Kulüpte kimler yoktu ki!.. İsmail Soysal ve sosyete haberleri arasında sık sık ismini ve resmini gördüğünüz zarif eşi İlham Soysal; yakında ayrılmak üzere olduk ve eşi Kemal Noyan, duk, geç vakit yemeğe gelen Fuat Bay- ramoğlu ve eşi Nesteren Bayramoğlu, Muzaffer İlkar. eşi ve kızı, yüksek mü- hendis Necdet Egeran ve esi Sabriye Egeran. Ali Sermet ve eşi. Feyyaz ve Alev Berker, Aydın ve Yasemin Son bay. Golf Kulübün en sevimli ciftle- rinden Uğurcan ve Halük. Erol Bükev ve Destane Bükey, Harun Gönençtürk ve eşi Necla Gönençtürk. yeni evli Na- mık ve Yeta Sılay çifti. İlhan Bakar ve eşi. Ayşe ve Akgüh Kıcıman. yal- nız gelmiş olan Halük' Kocaman. Sa- avur ve Turgut Çoratekin hari- civeliler grupunu teşkil ediyorlardı. Bülent Büktaş ve her zamanki gibi vakasında bir kamelya (bulunduran Büktaş. kahkahalarıyla trakla beraber gelmiş olan Behçet Ke- mal Çağlar - bu iki müzmin bekâr de- rin sohbetlere dalmışlardı -, Nevin ve zana Bursalı. Dr. Celal Tümer ve e- himan Tümer, Philips'çi Fethi ikti) Gürel ve eşi Sina Gürel. Çan Okan ve eşi Hatice Okan, Dr. Muzaf- fer Argını ve genç, çok güzel eşi Sum AKİS, 16 EKİM 1964