16 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

16 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

SOSYAL HAYAT mediler. Dâvalar merakla izlendi. Ka dın Kolu Merkez Yönetim Kurulu, köy öğretim ve eğitim sisteminin yeniden ele alınmasını, köy enstitülerinin açıl masını, kadının eğitimine (öncelikle önem verilmesini, doğum kontrolünün parti programına alınmasını istedi. İs- tanbul İl Kadın Kolu ise özellikle din itimi ü mahalle patılması, cahil hocalarla mücadele e- milmesi ve din adamının eğitimine ö- nem verilmesi konuları üzerinde durdu. Bütün illerden gelen dilekler Büyük Kurultaya götürülmek üzere iki gün devamlı çalışacak olan bir Dilekler Komisyonuna verildi 40 ilde teşkilatını kurmuş olan Kadın Kolları. İkinci Ku rultayını 220 delege ile yaptı. Genel Merkez Kadın Kolları listesi seçimi kazandı ve İstanbul İl Kadın Kolu Baş kanı Hasena Ilgaz Kadın Kollarının Parti Meclisi adayı oldu. Moda Küçük elbiseler Kücük elbiseler bu mevsim çok rağ- bet görecektir. Ancak bu küçük elbiselerin "görevleri vardır. Bunlar, küçücük boylarıyla büyük iş- ler görmekte ufak-tefek değişiklik- lerle en süslü- yerlere - gidebilmekte- dirler. Küçük elbiseyi yumuşak ve dökük bir kumaştan, belden kesiksiz, vücu- da yakın bir torba şeklinde tercih et- mek lâzımdır., Bu tip bir elbise, aynı zamanda yakasız ve uzun kollu olursa çok dafa fazla işe yarar Meselâ in- cecik bir deri kemer ve yakaya takı- lan deri bir çiçekle veya boyna bağla- nan bir küçük mendil-eşarp ile bu tip elbise derhal spor bir bal alır; Onu bir şifondan abiye yüksek yaka veya kalabalık ve şık bir kolye takımı ya- hut bir süslü iğne ile akşam kokteyle gider. Düz ve tok bir jerse. İnce bir tweed, içi lameli, fakat spor görünüş- lü yeni tip kumaşlar, bu iş için biçil- miş kaftandırlar, Yakasız elbise sev- miyenler, yüksek dönük sveter yaka- sını da deneyebilirler. Süslü bir iğne veya bir minik çiçekle bu yakaya da abiye bir manzara vermek herzaman mümkündür Yüksek, dönük vakalar boyundan uzak ve biraz açık da ola- bilir çok pratik yeni birbiçim de gi- ne torba biçimi, yakası "V" seklinde açık, fakat uzun kollu bir elbisedir. Bu elbiseyi gündüz dönük yakalı in- ce bir kolsuz sveter veya bir spor bluz 28 la giymek de mümkündür. Bu takdir- de şık bir kemer, elbiseye istenilen havayı kolaylıkla verecektir. Ayni el- bise çıplak giyildiğinde, obu mevsim çok moda olan "V" dekoltesi elde e- dilmiş olur. Bu dekolteyi, yakanın a- çıklıgına göre hazırlanmış bir pullu bordür-yaka ile giydirmek de müm- kündür. İki görevi birden gören küçük elbise ler 1964-65 yılının dinamik kadınına, ekonomik şekilde şık olmak, o çabuk hazırlanmak, gerektiği anda her yere gidebilmek imkanını verecektir. Mo- dayı daha yakından izleyen ve oriji- nal olmaktan korkmıyanlar ise böy- le dümdüz bir küçük elbisenin altına paçalı bir kombinezon giymekle yeti- neceklerdir. Küçük elbisenin eteğin- den çıkan ayni renkteki fırfırlı bir süs ise elbiseye gereken sikliği ve de- gişikliği getirecektir. Bu takdirde kemer takmamak ve elbiseyi yakasız olarak, dümdüz giymek lâzımdır. o Mevsimin modası olan parçalı etekler, başka süs kaldırmamaktadır. Küçük elbiseyi bü- yük fırsatlarda giyebilmek için kuma- şını iyi seçmek ve birazcık da muhay- yileye başvurmak kafidir. Gençkızlar için K üçük elbise gençkız için de çok ö- nemlidir ve iyi geçildiği takdirde o- nun birçok ihtyaçlarını karşılıyacak- tır. Gençkızlar bu mevsim düz bir torba elbiseyi püsküllü, 8 | çiçekli takma oyakalarla, kullanacaklardır. Yani dümdüz bir gündüz elbisesi, böy le bir yakanın eklenmesiyle derhal süslü olacaktır. Gençkızların küçük el- biseleri tam kolsuz da olabilir.. Böy- lece, onu süslü şifon bluzlarla abiye hale getirmek veya sveterle spor, ola- rak giymek mümkündür. Ayrıca bu. geceleyin çıplak da giyilebilir. Gündüz için aksesuar olarak, renk renk ince deri kemerler, deri çiçekler, küçük e- şarp-mendiller akşam için minik şi- fon çiçekler küçük, şık ve değişik iğ- neler, süslü bir kemer almak lâzım - dır Kanalı düz yakalan türk işi gü- müş kolyelerle süslemek de elbiseyi fevkalâde bir şekilde giydirmekte ve. ona havalı bir görünüm vermektedir. Sveter-etek giymekten bıkan, fakat yine de ondan vazgeçemiyen gençkız- lar için bu mevsim yeni bir moda or- taya atılmıştır. Bu düşük belli, yalan- cı bir döpiyestir. Elbisenin üstü jer- se gibi sancı bir kumaştan; altı ise eteklik kumaşından Oo yapılmış, fakat renkler birbirine uydurulmuştur. Dü- şük belli etek, bikini etek; elbisenin beden kısmı ise sveter hissini yermek tedir. Eteğin arkada "tabanca cepleri" vardır. Bu elbise file çorap ve az to- puklu spor ayakkabılarla giyilmekte- dir. AKİS, 16 EKİM 1964