16 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

16 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

C.H.P. nin "Alfa Ok'"u Tarih o karşısında Bu defaki listeye girmesi ihtimali çok kuvvetli olan iki milletvekili, Ku- rultayda ana kademeye de soktukları delegelerle birlikte 300 kişi ile tem- sil edilmekte olan gençlerin destekle- dikleri Suphi Baykam ve Necip Mir- kelâmoğludur. o Bu iki o milletvekili gençlerin yanısıra Ooana kademelerce de tutulmakta ve tanınmaktadır Bun dan bir süre önce Fethi Celikbaşın, oyununa gelerek Grup Başkan Ve- killiğinden ( istifa eden ve sonra da Parti Meclisine adaylığını koymıyan Suphi Baykam, şimdi gülümseyerek: — Mâni zail oldu Artık memnu avdet eder" demektedir. kam, ayrıca phi Bayi Kurultay Başkanlığının tek adayıdır Gençlerin destekledikleri diğer de- legeler ise Sevki Aysan Bülent Ecevit ve adaylığını koyduğunu takdirde. yeni transfer Kâmuran Evliyoğludur Ay- rıca yine yeni transferlerden Fahret- AKİS, 16 EKİM 1964 tim Kerim Gökay ile Sırrı Atalay da seçim şansı yüksek adaylardır. - Seçim mücadelesine katılacak di- ger bir grup da Parti Meclisi üye- si olmıyan Bakanlardır. Ancak şim- dilik bunlardan sadece Turhan Şahin şanslı görünmektedir. Seçimlerde şanslı bir aday Nihat Frimdir. Fakat gerek Grupta ve ge- rekse teşkilâtta Erime fazla itimad edilmemekte. Genel Sekreterlik ve- Başbakan Yardımcıcılığı gibi gö- revlere getirilmesinin hoşnutsuzluk ya- ratacağı ileri sürülmektedir. . Bu arada Partdeki "Subaylar Grpu"nun da kendi aralarında top- lanıp. Parti Meclisine girmenin yol- larını araştırdıkları söylenmektedir. Bunlar sadece ekip çalışması yapan- lardır. Bunun dışında o ferdi olarak kendi kulislerini yapan pek çok poli- tikacıya da rastlanmaktadır. Ferdi ça- lışanlar Oo arasında (Oen tutulan usul 15-20 lira verip birkaç liste bastırmak YURTTA OLUP BİTENLER tır. Özellikle öğrenci cemiyetlerinde pek rağbet gören bu taktiğe göre bu pembe, mavi, sarı, rengârenk liste er delegelere dağıtılmakta ve bütün lis- telerin ilk sıralarında adayın kendi ismi bulunmaktadır. Böylece her lis- tede aynı ismi gören delegenin psiko- lojik olarak tesir altında kalacağı ve önüne asıl liste geldiği zaman adayın Mm hesaplanmakta- a çok defa evdeki hesap çar- şıya m ii ve delege bütün ku- lis oyunlarına, rengârenk listelere rağ men oyunu tanınmış isimlere kullan- maktadır. Bu bakımdan Parti Mecli- sinde büyük ölçüde bir değişiklik ol- ması ihtimali zayıftır. Dış Politika Birlik kuvvettir Bundan kısa bir süre önce İstanbul- da, üç Devlet e -Tür- kiye, İran. Pakist istirakiyle temelleri atılan üçlü. işbirliği, (o haf- tanın sonları esi günü Tahranda imzalanacak bir o anlaşma bi konulara inhisar eden bu anlaş- ma, üç devlet arasında tam bu işbir- liği kurmak yolunda atılan ilk adım lardır ve bunu pek yakında diğer an- laşmaların izlemesi beklenmektedir. İstnbulda yapılan toplantıda Tür- kiye İran ve Pakistan Devlet Başkan ları bir işbirliği için prensip olarak anlaşmaya varmışlar fakat bu işbir- liğinin hangi alanları kapsıyacağını husu sunu ve bu arada ortaya çıkması muh temel ihtilafları temel proileri hazır- mışlardı anlaşması o zaman, tatbiki mümkün olmınyan veya kısır kalmaya mahküm, laf üzerine kurulmuş, bir "sark birleş- mesi" olaralk kabul edilmişti. Bu ara- da, özellikle ticari yakınlaşma üzerin de durulmakta ve her üç devletin de geri kalmış ülkeler olması sebebiyle birbirlerine, ihraç edecek malılarının bulunamıyacağı ileri sürülmekteydi. Gerçi ticari yakınlaşma sadece ih- racat ve ithalat faaliyeti olarak ka- bul edildiği takdirde bu sözlerde bir gercek payı (Oo yok değildir ve mesela Türkiyenin Pakistandan ithal ettiği, tek mal tüttür ama. ticari işbirliğinin bu kadar dar çerçeve içinde mütalaa edilmemesi gerekir. Ticari - ekonomik işbirliği kavramı içine üç devletin müş tereken yapacağı sanayi, turimz tarım gibi çeşitli alanlardaki yatırımlar da dahil edilebilir. Bu tip devlet yatırımlarının yanısıra üç dev- 9