16 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

16 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER man Kibar ve taraftarları tarafından afaroz edilmiş, Karaoğluna ve taraf- tarlarına Belediye Meclisindeki organ ların hiç birinde tek sandalya dahi verilmiyerek, kendisini AP'nin İzmir ve Batı illerinin tek kudretli siması gören Karaoğlu, kendi partisine men- sup şahıslar tarafından çok ağır bir yenilgiye (o uğratılmıştı. - Karaoğluna kanı Osman Kibar ile taraftarları, se- çimlerin ertesi günü İl Başkanının. "Belediye Başkanı Osman Kibar, ken- disine uygun bir Belediye Encümeni seçtirmeğe muvaffak oldu" o şeklinde AP organı bir gazeteye verdiği demeç üzerine harekete geçtiler. Mehmet Ka- raoğlu. bir taraftan, kendisine ve ta- raftarlarına rey vermiyen AP'li Be- lediye Meclisi üyelerini Haysiyet Di- vanına sevketmeğe başlarken. Osman Kibar ve taraftarları da, bu demeçle, kendilerini şaibe altında bırakan ve ağır bir şekilde itham eden Karaoğ- lunun Belediye Meclisi Grup Haysiyet Divanına verilmesi için kulise giriş- tiler Bu sebepten. Belediye Meclisi AP Grup Başkanı Naim Karaosman- oğlunun zevahiri kurtarmak amacı ile yayınladığı tesanüt gösterisi mahiye- tindeki bildiri, haftanın başında AP İzmir teşkilâtında (o birleşme yerine, mevcut ayrılığın daha da artmasına yol açtı (Harın marifeti Eylülde yapılan AP İzmir İl Kong- GE yi. Karaoğluna karşı çıkan, fa- kat yenilgiye uğrayan Hayri Yorgan- cıoğlu liderliğindeki Osman Kibar ve arkadaşlarını bir ne- vi yolsuzluk üstadları olarak umumi efkâra teşhir eden İl Başkanı Karaoğ- lunun bugün içine düşürüldüğü zayıf durumdan istifade etmesini bildi ve bütün ilçelerde Karaoğlu aleyhine bir kampanyaya girişti. AP İzmir 11 yönetim kurulunda, 4 ü- yelik Karaoğlu, 4 üyelik de Osman Ki- bar hizbi arasında paylaşılmıştı. Yor- gancıoğlunun liderliğini yaptığı (o 6'lar lesen 6'iar. Mehmet Karaoğlunu bir taraftan İl Başkanlığından düşürmek için faaliyetlerini genişletirken. Kara- oğlu da kendisine muarız olan grupun ileri oOgelen şahıslarından bir doktor hakkınca basına intikal eden bir olayı koz olarak kullanmağa başladı. Nite- kim Karaoğlu seçtiğimiz haftanın so- nunda bir AP'liye aynen şöyle dedi : Biz Osman Kibarla een derken şimdi de başımıza Doktor mi selesi çıktı." 14 “6'lar" grupu.' Bu sözü ile Karaoğlunun, Doktor meselesini elinde koz olarak kullan- mağa kararlı olduğu açıkça ifade edil- mektedir. Zira partinin ileri, gelen si- malarından bir Operatör Doktor, Kar- şıyakada bir radyocunun eşi ile mü- nasebet kurmuş, kadından bir çocuğu dünyaya gelmiş ve radyocu da, Kar- şıyaka Asliye Hukuk o Mahkemesine müracaat ederek, çocuğun AP'li Dok- tor Operatörden olduğunu iddia edip, nesep tayini ve çocuğun Doktora ve- rilmesi talebinde bulunmuştu. Doktor ise, 17 Kasım seçimleri arefesinde ön- ce Osman Kibara rakip çıkan, fakat sonradan Kibarla birleşip Karaoğlu- na cephe alan bir AP yöneticisinden başka kimse değildi ve ihtilâlden son ra da uzunca bir süre Yassıada sa- kinleri arasında yer almıştı. Nimet ve duası AP Büyük Kongresinin arefesinde he men hepsi de Büyük Kongre dele- gesi olan Belediye Meclisindeki AP'li üyeleri Haysiyet Divanına sevkederek saf dışı etme çabası içinde bulunan İl Başkanı Karaoğlu. hâlâ kendisini teşkilâtın tek kudretli şahsı görürken, Osman Kibar ve taraftarları ayni si- lâhla Karaoğlunun karşısıta çine bulunmakladırlar. Ne var ki, Beledi- ye Başkanı Osman Kibarın bu savaş- tan da Karaoğluna karşı kesin bir za- ri çıkacağına dair siyasi çevrelerde am bir kanaat vardır. Zira Osman nimetlerin en bol olduğu bir teşkilâtın başında, yani İzmir Bele- diyesinin başında bulunmakta ve Be- eğ bağlı ESHOT, Fuar, Mezba- ve Parklar Müdürlüğü teşkilâtla- rına durmaksızın tayin ettiği Karaoğ- lu taraftan AP'lilerle kendi durumu- nu kuvvetlendirmiş (o görünmekledir. Zira nimete konan bu AP'liler, tayin- den önce Osman Kibarın aleyhine ça- lışırlarken, tayinden sonra "Allah ra- zı olsun Osman ağabeyden O, Bele- diye Başkanı olacak adam değil, onun yeri Parti Genel Başkanlığıdır" diye- rek saf değiştirdiklerini (açıkça ifade etmektedirler. Büyük Kongre arefesinde AP İzmir teşkilâtı, iki teşkilât liderinin" birbi- rine girmesiyle tam mânasiyle bir bö- lünmenin içine yuvarlanmış ( bulun- maktadır. AKİS, 16 EKİM 1964