16 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

16 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

TİYATRO Ankara Meydan Sahnesinde Meydan Sahnesi, büyük ilgi gören şimdiki temsili "Siz ne yapardı- nız?" komedisini matine, suvare oy- narken, ikinci oyununu da hazılamış- tır. Önümüzdeki Çarşambaya prömi- yerinin verileceği tahmin edilen ye- ni oyun Hugh Leonard'ın "Poker Par- tisi" ("Poker Session") adını taşı- maktadır ve psikolojik bir komedi ni- teliğindedir. Eseri Çetin Köroğlu sah- neye koymuş, roller ise Kartal Tibet. Çetin Köroğlu, Yılmaz Gruda, Esin Avcı, Mediha Köroğlu ve misafir sa- natçı olarak Devlet Tiyatrosundan E- sin Afşar arasında paylaşılmıştır, Meydan Sahnesinin oObu mevsim repertuvarında yer alacak diğer pi- yesler şunlardır : (o Yılmaz Grudanın sahneye koyacağı, Mary Chase'in A- meritoada Puliteer armağanını kazan mış olan, "Hârvey" adlı komedisiyle Marcel Achard'ın "Tozpembe" (Tur- lututu) komedisi ve nihayet (o Çetin Köroğlunun sahneye koyacağı "Fan- tastik" adlı bir müzikal. Erdinç Dinerin resitali Ik mim sanatçımız, ünlü mim usta- sı Marcel Marcaau'nun gözde öğren- cisi Erdinç Dincerin geçen Pazartesi akşamı Küçük Tiyatroda vermesi bek lenen resital, tamirdeki resitalleri do- layısıyla verilmemiş. 19 Ekim Pazar- tesi gününe bırakılmıştır. Biletleri kapışılmakta rafından geniş bir ilgiyle karşılandı- ğını göstermektedir. AKİS, 16 EKİM 1964 Oraloğlu Tiyatrosunda "Altona Mahpusları" Oyun : "Altona Mahpusları" ("Les Sgguestrgs d'Altona"). Yazan : Jean-Paul Sartre. Çeviren : Mahmut Sait Kılıççı. Tiyatro : Oraloglu Tiyatrosu (İstanbul). Sahneye koyan : Lâle ğlu : Teoman Orberk. Işık : Lütfi Akad. Konu : İkinci Dünya Savaşından onüç yıl sonra Hitler Almanyasınm gi- riştiği o kanlı maceranın existentialiste açıdan duruşması: bu duruşmada yargıç da, savcı da, suçlular da nasyonal sosyalizmden ve onun metodla- rından nefret ettikleri halde, karşı gelmek, "Hayır!" demek cesaretini du- a savunmasını - yapıyor, kanserden ölüme mahküm babasıyla birlikte inti- har etmeden önce de, nazi şeflerini ine çekmekle hiçbir şeyin düzelmiş, kur- tarılmış olmıyacağını ve insanlığı çok daha korkunç tehlikelerin beklemekte olduğunu hatırlatıyor. : Venüs Biriz (Leni). Lale Oraloğlu (Johanna), Cüneyt Tü- ) vs dın o küçük sahneye. suni de olsa - bir ayna oyunuyla - derinlik kazandıran ışık düzeni Venüs Birizin inandırıcı oyunu. Beğenemediğim : Venüs Birizin düzeltilmek isteyen Oo diksiyonu (o Cüneyt Türelin amatör planda kalan tecrübeden yoksun oyunu İhsan Yücenin ve Yağız Tanlının imkânlarını aşan o yüzden de sürükleyici bir tesir ve ifa- deye kavuşmayan von Gorlach Baba ile Oğlu Sonuç : Mevsim başının fikir ve tiyatro yapısı ile oynanışı ters orantılı, en önemli oyunlarından biri, Lütfi AY 31