16 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

16 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

ru Argun da Kulüpte bulunanlar ara- sındaydılar. pe Bakanı Nüvit Yetkin, geçen haftanın içinde, yakın arkadaşla- rıyla beraber, Çiftlikte bir öğle yeme- gi yedi. Disişleri Bakanlığı tarafından, ge- çen hafta Perşembe günü. Çanka- yadaki Kazan restoranda, Kıbrıs a- Galo Plaza şerefine bir öğle yemeği verildi. hmet Emin Yalman, tekrar CHP saflarında, oeski Devlet Bakanla- rından Vefik Pirinççioğlu ile birlikte. Diyârbakıra bir propaganda gezisine "çıkmış. İlkbaharda ölü mevsime kara sanat çevresinin giren An- hemen her sanatçıların artık çalışmaya başlama zamanı çoktan geldi ve galiba geciki- yor da... Geçen yılın başarılı organi- zatörü Ergun Savı herkes çok arıyor. Halbuki Sav da yakında eşi Tuncay Sav ile birlikte Amerikaya gidiyor. (Gecen haftanın sonlarında Cuma ak- şamı İngiltereden gelen bir uçak, bir yıldan beri Amerikada kütüphane- cilik ihtisası yapmakta olan. Orta Do- ğu Teknik (Üniversitesi (Kütüphane Müdür Yardımcılarından Solmaz İz- tırşinas oOKütüphane Müdürü Benett ve eşi ile yardımcısı Füruzan Olsen ve genç sekreteri İncigül Doruk da vardı." Gen yılkı piyano resitali ile dik- katleri çeken genç istidatlardan Gönül Çelikiz tahsiline devam etmek üzere Kölne gitti. e haftanın ortalarında bir gece, Ankara Palasta seçkin bir kalaba- AKİS, 16 EKİM 1964 lık vardı. Gecenin şimdi en acı ha- tırası, Cumartesi günü geçirdiği feci bir trafik kazası sonunda kaybettiği- miz Cemil Sait Barlasın masadan ma- saya dolaşıp dostları ile konuşması ol- du. Bir ara, ön masalardan birinde o- turan Kerim Bükey ve eşi Tiraje Bü- keyle, sonra arka masalardan birinde Güngör Berksan ve bir ahbabı ile o- turmakta olan Mithat Dülge ile uzun uzun konuşan Barlas, nihayet bir ma- sada tek başına oturan Dündar So- yerin yanına gitti, oturdu. Karşıda, u- zun bir ziyafet sofrasında da Kemal Satır, eşi Memduha Satır, Halük Bay- Iken ve eşi ile daha bazı zevat var- lardı. Bunlar misafir arabulucu Galo Plaza ile birlikte, konser dönüşü An- kara Palasa gelmişlerdi. peihi Doğançayın, dillerde peri ma- salı gibi dolaşan evlenme olayının TÜLİDEN HABERLER üzerinden daha pek, bir zaman geçme- den, boşanma haberi bomba gibi pat- ladı. Ama, taraflar herhalde bir uz- laşma yolu bulmuş olacaklar. Zira ye- niden evleniyorlar! vim Akman, geçtiğimiz hafta To- toda 12 tutturmuş, 73 bin 800 lira- yı kazanan Akman, verginin fazla ke- silmesinden biraz şikâyetçi ama, yine de bu havadan gelen para tatlı geli- yormuş kendisine. Şimdi bir Taunus araba arıyor. Ondan sonra hemen direksiyon derslerine başlıyacakmışş. jran Ticaret Ataşesi Firuz Hayet ve Ankara sosyetesinin çok yakından tanıyıp beğendiği ogüzel ve zarif eşi Azer Hayet, çocukları ile birlikte, i- zinlerini geçirmeğe İrana gittiler.