8 Ocak 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

8 Ocak 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

Mamullerimizin piyasaya- intikâl. ettiği bugünlerde, muayyen birkaç yayın organında bir süredir Şirketimiz aleyhine girişilen yıkıcı hü- cumlar şiddetini artırmış ve asla herhangi bir mutlu azmlığı” değil, fakat doğrudan doğruya Devletimizin ve Milletimizin öz malı, milli bir müessese vasfını haiz bulunan Şirketimizin milli ve milletlerarası malt, ticari ve sınat itibarının tahribine yönelmiştir. Bu cümleden olarak, son günlerde, Şir- ketimizde 450 milyonluk bir suistimalin vuku bulduğu, bazı müteahhitlerin Şirket aleyhim himaye gördükleri, mamul satışı için bâyilik teşkilâtı kurulup iki başbâyilikten birinin idari Meclisi Başkanı Daniş Koper'in ortak olduğu bir şirkete, diğerinin de Başkan Vekili Vehbi Koç a verildiği, Şirketimizin tamamen kontrolsüz olup millet parasını israf eylediği şayiaları or- ialığa atılmıştır. Şimdiye kadar vuku bulan, fakat bu sayı- lanların yanında nisbeten hafif kalan, teknik ve mali bilgilerden tamamen nasipsiz, gerçeklerle ilgisi olmayan bazı hücum ve taarruzların ce- vaplandırılmaması, anlaşıldığına göre bazı kim- selere, gittikçe artan bir cüret vermektedir. Bu durum karşısında, aşağıdaki hususların vatandaşlarımıza ve ortaklarımıza alenen bildi- rilmesi mecburiyetinde kalınmıştır: 1 — 450,000,000. — TL., 1958'deki ilk ve iptidai keşif tahminlerine nazaran, tesis devre- sinde ödenen borç taksitleri ve işletme serma- yesi ihtiyaçları da dahil olmak üzere finansman planındaki artışı göstermektedir. Şirketimiz, de- ğil suiistimaller, israfın dahi vukuunu önleye- cek her türlü idari tedbiri almış ve bunları ti- tizlikle takip edegelmiştir. 450 milyonluk suiis- timal iddiası mesnetsiz bir iftiradan ibarettir. EREĞLİ DEMİR VE ÇELİK FABRİKALARI Sayın Umumi 2 — Mamul satışı için , bayilik teşekkül ihdas edilmemiştir; mamullerimizi herkes alabi- lir, ticaretinde veya imalâtında kullanabilir. Bu husus çok evvel ilân süratiyle umumi efkâra duyurulmuştur. Binnetice iki başbâyiliğin idare Meclisi Başkanı ve Başkan Vekili arasında pay- laşıldığı serapa yalandır. 3 irketimizin, adedi yüzleri geçen ihaleleri, daima rekabet tesisi suretiyle ve aldı- ğı işi zamanında ve gereği gibi yerine getirebi- lecek mali ve teknik kudrete sahip eşhas ve müesseselere yapılmış, tesislerimizin emniyeti ve en elverişli fiyat unsuru aynı önemle göz önünde tutulmuştur. 4 — Mütaahhit Süleyman Demirel, hu- susi bir himaye görmemiş, ihalelerde en düşük fiatı vermek suretiyle yapmış olduğu işleri almıştır. 5 — Temel v yapan bir Ameri- kan şirketi, işin sonunda zarar ettiği ayini Şirketimiz aleyhine SL Milyon liralık bir dav. açmış, davasının 71 Milyonunu kaybetmiş, böy. lece aldığı ilâve para kendisine Hakem Heyeti karariyle ve hükmen verilmiştir. Hakemlere ödenen ücret ise, davanın çapına nisbetle, işin bidayetinde Yargıtay içtihatlarına uygun olarak ve asgari had içinde mutabık kalınan bir mik- tar olup mukavele hükümlerine göre taraflarca yarı yarıya verilmiştir. 6 — Tesislerimizin üç ana ham mad- desinden birini teşkil eden kireçtaşı, günü ge- lince bunu, kendi empoze edeceği bir fiatla Şirketimize satmak için daha 1961 yılından iti- baren tesislerimizin civarındaki taş ocaklarını peyderpey kapatmağa başlayan ve ihaleye gire- rek, kurmağa çalıştığı bu inhisara güvenip yük- sek fiat veren firmaya değil, bundan çok düşük fiat veren ve mali ve teknik bakımdan işi ba