8 Ocak 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

8 Ocak 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

SOSYAL HAYAT Moda Giyimin sırrı Sveter etekli, gümüş rengi saçlı zarif kadın birden yerinden fırladı ve e- linde henüz bitmemiş bir tayyör ceketi ile bekleyen işçiye: "— Sakın ha buna ütü vurmayınız! "Bilirsiniz, bu tip kumaşlarda ütüyü hiç sevmem. Yalnız dikiş yerlerine sürersi- niz ütüyü" dedi. Bir soluk durdu, sonra, AKİS mu- habirine döndü: — Ütü dikişin önemli bir tamam- layıcı unsurudur. Hele yeni kumaşlar, bu konuda bambaşka bir itinayı ge- rektirir" diye ekledi. Hem konuşuyor ve yeni görüşlere göre moda ve giyim hakkındaki fikir- lerini açıklıyor, hem de "butik elbise- leri"ni gösteriyordu. Sözlerine şöyle de- vam etti: ”--- Talbii, modanın genel hatlarına uymak şarttır. Ancak, bu modayı giyi- nenin tipine ve ölçülerine uydurmak da şık olmanın, biçimli görünmenin tek yoludur ve ufak tefek değişiklik- kadının, modadır diye göğsünün üstü- ne bir de fiyonk oturtması veya düz- gün bacaklara sahip olmıyan bir kadı nın etek boyu ölçüsüne santimi santi- mine uyman şart değildir. Bunun ya- nında, her modanın her tipe uyan bir şeklini bulmak ve ölçülerde değişiklik yaparak modayı tipe, uydurmak da mümkündür ve asıl dikiş sanatının in- celiği de budur. Çağımızın bir özelliği de kadının, yaşadığı hayata uygun kı- yafetler içinde dolaşmasıdır. Bunun için, çok yerde işe yarayan, iyi dikil- miş, modası çabuk geçmiyen, yi ka- dına gerekli zerafeti veren, enç- leştiren, güzelleştiren elbiseler bulmak, bunları yaratmak lâzımdır. Meselâ şu çok şık siyah çıplak elbise, beyaz moher ceketi, ile normal bir öğleden sonra kıyafetidir." Gümüş rengi saçlı zarif kadın, üstü boncukla işli ostreples siyah elbiseyi askıya geçirdi ve bunun üzerine küçük bir beyaz moher ceket giydirdi. Olay, geçen hafta içinde Zafer Mey danında, Mengü apartmanında geçti. Gümüş saçlı kadın, Ankaramn tanın- mış terzilerinden Belkıs Yalın idi. Bu yakınlarda terzihanesinin ve Butik Bel 32 kısın 30. yılım kutlayan Yalın, Ankara Palasta yaptığı büyük defilede şık, süs lü ve ağır görünüşlü kıyafetlerin de astronomik rakkamlardan çok değişik çok makul fiyat etiketleri taşıyabilece ğini gösterdi. Belkıs Yalın, şık bir si- yah gecelik ve dezabiyeyi, bunun ar- kasından iki taraflı giyilen şık bir spor paltoyu, üç parçalı kullanışlı bir yan b tayyörü gösterirken şöyle ko- nuşuyordu: ıklık, sabahın erken saatinde güzel bir dezabiye ile başlar. Fakat ça- ğımızın kadınının bu dezabiye içinde fazlaca vakit geçirecek durumu yok- tur. Onu üstünden atacak, böyle üç Defilede bir gençkız Nasıl buldunuz ? parçalı bir tayyörle işine ve oradan ak- şam kokteyle veya böyle bir iki taraflı paltonun spor görünüşlü yüzü ile çar- şıya, alışverişe gidecek, bu şık kıyafet içinde, sebze ve erzakları yüklediği el arabasını, hiçbir komplekse kapılma- dan taşıyacaktır. Şık kıyafetler içinde bütün gün evde veya büroda çalışan kadının, akşamüzeri, kadın olduğunu daha iyi hatırlaması, buna kıyafetle - riyle daha iyi belirtmesi de şarttır." Belkıs Yalın, kokteyl ve gece kıya- fetleri, ağır balo elbiseleri üzerinde ö- zellikle taranmıştır. Fakat bunları bile düz ceketler ve bolerolarla birkaç şe- kilde giyme imkânını aramış ve kendi Kreasyonlarında bunu başarmış görü- nüyordu. AKİS muhabirinin: — Bu yıl gece elbiseleri gine uzun mudur?" sorusunu gülerek şu şekilde karşıladı: "— Bence, gece uzun etek -hiçbir zaman demode olmamıştır. Hele resmi davetlerde kadının uzun etek giyinme- si âdeta bir protokol işidir. Ama daha hafif giyinmek isteyen kadın, resmi ol- mıyan gece toplantılarında, uzun yıl- lar, kısayı tercih etmiştir. Bugün de işi- tirse Eni Yılın modası olan yük- sek belli, ampir biçimi, dar ve uzun gece elbiseleri kadını hem çok ince, hem uzun göstermektedir. Zira bunlar zariftirler. Ben balo kıyafetlerinde ge- nel olarak bu hattı tutmuş durumda- yım. Fermuarsız sırt, fermuar yerleri de kapalı görünüşlü elbiselere hoş bir dekolte vermektedir. Çok açık ve üst kısımları pullarla, motiflerle işlenmiş süslü gece elbiseleri ,am kolsuz erkek yakalı ceketler veya kapalı boleromsu üst parçalarla daha resmi kıyafetler haline gelmektedir." Belkıs Yalının gece kıyafetleri tein- de ttirk motifleri ile işli bir gri saten düşes takım ve ampir bedeni aynı renk te pullarla işli bir ipek jerse, gine gri gece elbisesi özellikle göze çarpıyordu. Gri rengi çok sevdiği anlaşılan Yalın, üstü boncukla işli bir gri la elbi- se-tayyör takımının işli kısmım da. i- cabında çıkabilir şekilde hazırlamış. t. Son olarak şöyle konuştu: " — Kadın yaşadığı hayatın icap- larına, çağımızın dinamizmine uymalı fakat pratik şekilde, süslü ve şık olma- sını da ihmal etmemelidir. Gardrobu- na, her zaman, birçok vesilelerle giyebi leceği kıyafetleri seçmelidir" Güzellik I numaralı düşman Kadının 1 numaralı düşmanı, çirkin bir şekilde meydana çıkan kârındır. Bu insanda ne şıklık, ne de güzellik bırakır, İyi yemekler, gazlı içkiler er- keklerde ufak, geçici bir karın yapar. Ama bu hal, kadınlarda kolaylıkla yer- leşir ve bir yaşlanma işareti o olarak kabul edilir. Karın vücutta iyice yer almadan, onunla mücadele etmek şart- tır. Yalnız, şunu hatırlatmak gerekir ki, karına sebebiyet veren şey sadece ye- AKİS, 8 OCAK 1965