8 Ocak 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

8 Ocak 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

Leyla Pekdeğer, Azer Heyat, O İpçal Arel Mina İlter ve Kebuter Yardım- cı... Tabii, eşleri de gelmişlerdi. Fin Büyük Elçisinin evinde verilen büyük partide de bütün kordiplomatik toplanmıştı. Amme Enstitüsü Genel Müdür Yardımcısı İhsan Kuntbay ve eşi Gün seli Kuntbay da evlerinde, otuza ya- km dostlarını o topladılar. (o Sabahın saat 06'sına kadar süren toplantıda bol bol eğlenildi. Evsahibesi (oOGünseli Kuntbay, brokar elbisesi ve (bütün kulağını örten güzel parlak (oküpeleri ile pek zarifti. İhsan Kuntbay ise mi- safirlerini smokinle karşıladı. 1964 'ü tam bir salon adamı olarak tamamla dı. 1965'in ilk dakikalarından O itiba- ren ise spor bir gömlek ve yine spor bir kaşe pantalon giydi. Geçen yılın şıklığından eser olarak, Kuntbayın a- yağında bir rugan ayakkabıları kal- mıştı, Halük İltuş ve yeşil, güzel bir elbise giymiş olan eşi Naran İltuş. Melih Bayulken ve eşi Gülbün Bayül- ken Albay Ziya Kızılpınar ve siyah dantel elbiseli, güzel sesli eşi (Ayten Kızılpınar. Ali Terim ve eşi Nina Terim; yeşil, parlak elbisesiyle opek zarif - ve o gece pek mesut! - Gülen Tokalp. Siyasal Fakültesi profesörlerinden Mıhcıoglu. Mr. Foster ve eşi. Sadri Aksoy ve eşi Yümniye Aksoy, İbrahim Yasa ve eşi Lüffiye Yasa ile bazı aile dostları geç vakitlere kadar eğlendiler. O gece Orduevi salonlarında da Genel Kurmay ikinci Başkanı Kor- general Refik Tolganın kızı nişanlan dı. Sırrı Sipahiler ile eşi Mâsume Si- pahiler, yetişmiş iki kızları ve yakın- da bekledikleri müstakbel oğulları ile beraber azar azar birçok yeri dolaş- tılar. Melih ve Nilüfer Sağtür ise evle- rinde toplantı yaptılar. (Misafirleri arasında Ayşe ve Feyyaz İnceer, A£ -an Lugal ve eşi Ninon Lugal, Semih Uman ve eşi Şule Uman, meşhur Se- lim Ağabey. Hadiye Ergök ve Suzan Alam varlardı. Yılbaşı gecesi Golf oOKulüpte de geç vakitlere kadar eğlenen pek çok kalabalık vardı. Gölbaşında yeni açı- lan Mogan Motel de çok iyiydi. Yeni yıl ile beraber birçok çift dün- yaevine girdi, birçok çift de ay- rıldı. Meselâ Sevnç Garan evine dön dü. Üner Kırdann eşi ise, ayrılmak üzere evini bırakıp İstanbula gitti. Dışişlerinden oTurgut Çoratekin, Ce- nap Andın yeğeni ile evlendi. AKİS, 8 OCAK 1965 Ratip Tahir Burak, eşine, yılbaşı he diyesi olarak, İstanbuldan toru- nunu getirmiş. Burak, torununu u- çakta biberonla doyuruyormuş. Nüvit OYetkin, geçen yıl yeşil araba- sını siyaha boyattığı zaman, "Ba kan arabasına benzediğini" yazmış- tık. Nitekim, kısa bir müddet sonra Yetkin Bakan oldu. Sözümüzde keramet görmüş ola- cak. Kızılay Genel Sekreteri (Babür Ardahan da emektar Buick arabasını siyaha boyatmış! İnşallah, o yakında kırmızı plâkası da olur!.. Yılbaşı tatilini geçirmek üzere | İs- ula giden kızı Gulriz Silâh- taroğlunu almıya bizzat (| İstanbula giden Behzat Silâhtaroğlu, yeğeni Se- vil ide beraber Ankaraya getirdi. Bu pazar pek kalabalık olan Golf Kulüpte, romancı Muazzez Tah- sin Berkand ile Esma Nayman da varlardı. Tekin Akmansoy, çocuğunun birinci yaş günü için evinde bir parti ve- recek. Toplantıya sadece çok o yakın aile dostu bir-iki çifti çağırmış. Geçen hafta pazartesi gecesi oKadı- köy özel tiyatrosu, Yıldırım önal- ın sahneye koyduğu "Babaevinde Ha isimli oyunu ile yeni yıla girdi. Gecenin ilginç olayını gazeteci o Bil- TÜLIDEN HABERLER gin Peremecinin eşi Türkân Pereme cinin satışın, yeşil tayyörlü, Sophia Loren'e benziyen bir hanımla müna- kaşası teşkil etti. Olaya bizzat o Bil- gin Peremeci sebep olmuş olacak ki selâmeti, iki hanımı tartışmada yal- nız bırakıp dışarı kaçmakta buldu. Ama o dışarı çıkarken, hanımların barışmış oldukları göze çarpıyordu. Gecenin ikinci ilginç grupu, Ka dıköy ve İstanbul sosyetesinin (o pek yakından tanıyıp takdir ettiği Uçar ailesi idi. Cahide Uçar, geceye, birkaç gün önce eşi mühendis Bedri Uçar tarafından kendisine yılbaşı si olarak alınan nefis bir manto ile gelmişti. Kızı Sevda ise, siyah gece (elbisesinin o yakasındaki kıymetli iğne ve diğer mücevherleriy- le dikkatleri çekiyordu. astragan tiler Bankası Genel Müdürü Selâ- hattin Babüroğlu, yılbaşını yada geçirdi. Bu arada bankası ile ilgili işleri inceleyen Babüroğlu. ta- tili sonunda Ankaraya, işinin (başına döndü. Malik Yolaç, öğle yemeklerim çok- luk Çankayada, Kazan Restoran- da yiyor. Yılbaşını Süreyvada geçi- ren Yalçın, kızı da yanındaymış. Genç Bakanın o kadar büyük kızı olacağını tahmin etmiyenler, "Baka- nın yanındaki bu genç hanım da kim?" diye meraka kapılmışlar. (AKİS — 24) Kütah