15 Mayıs 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

15 Mayıs 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

SOSYAL HAYAT Moda Tüysiklet kıyafetler Plili etekler, zengin biçimler, şişman görünmekten korkan, çok seyahat ettikleri İiçin elbiselerini küçük bavul-- lara sığdırmak zorunda kalan kadın- ları çoğunlukla ürkütmektedir. Ama zenginleşen modeller (oyanında, aynı şekilde moda olan bir de tüysiklet kı- yafetler vardır. Buruşmaz yeni tip ku- maşlarla veya Saf ipeklere yapılan bu kıyafetler vücuda yakın biçimler- dedir ve tek bir, pli kaşe ile, eteğe doğ- ru hafif bir evaze ile veya çok moda olan yeni tip bir boncuklu kemerle 1965 etiketini taşımaktadırlar Tüyasıklet bir yazlık elibise dürülüp katlanınca, avuç içine sığacak kadar hafif bir elbisedir. Tüysiklet bir yazlık pardesü ise en fazla 100 gram gel- mektedir. Tüysiklet tayyör de vardır. Bunlar, 1965 yılında moda olan jer- se ipeklilerden döpiyes eklinde ve e 0 tayyörü taklit edilerek yapılmış- © Vücuda yakın, dümdüz, torba bi- çiminde, yakasız, kolsuz, uzun, çizgili bir jerse elbisenin en ,büyük özelliği, belden biraz aşağıda duran tahta bon- cuklarla, şekilli olarak yapılmış eski zaman kemeridir. Aynı elbise, çapraz ekose desenli ipekli jerse ile yapıldı- ğı takdirde, kemere ide ihtiyacı yoktur. Çünkü çapraz dokunmuş ekose, mevsi- min modasıdır, verev hissi verir, fa- kat düz kumaş üzerinde, olduğu için hem sarkmaz, hem de giyeni şişman göstermez. Açık yakalı, kolsuz, daha kadınvâri tüysiklet elbiselere gelince, bunlar daha çok buruşmaz, küçük de- senli ketenlerden, küçük desenli ipek jerselerden yapılmiştır. Bazıları belden kesiksiz olduğu halde, gine boncuklu bir kemerle süslenmiştir. Bazılarının ise etek ucu evazedir. Ama çoğu düz bi- çilmiştir ve beden kısmı penslerle vü- cuda, oldukça, oturmuştur. Aynı bi- çimler, uzun kollu olduğu zaman abi- ye elbise niteliği kazanmaktadır. İpek jerselerin bir özelliği de vü- cudu çok meydana çıkarmasıdır. Bun- larla, elbiseye tam, dikilmemiş, tutu- cu, tok bir astar-kombinezon şarttır. Bütün bu vücuda yakin, hafif, yer tutmaz elbiseleri normal kumaşlardan, ipeklilerden veya geniş mesamatlı gaz- mak kunmuştur ve verev hissi vermekte- Türkçe ve edebiyat öğretmenlerinin ve her aydının kıtal Memleketin Gramer İhtiyacına Cevap veren Eser Üniversitede yayınlanan ilk Türk grameri TÜRK DİL BİLGİSİ Doç. Dr. MUHARREM ERGİN'in İlk baskısı kısa zamanda tükenen bu büyük eserinin ikinci baskısından bir an önce temin ediniz. Acele ödemeli isteyiniz. Müracaat: Her Türkün kütüphanesinde P. K. 62 AKSARAY — İSTANBUL bulunması gerekli kitap Eski Yazının ve Eski Dilin Büyük Anahtarı Üniversitede okutulan eski yan dersleri OSMANLICA DERSLERİ Doç. Dr. MUHARREM ERGİN'in İlk baskısı hemen biten bu mühim eserin ikinci baskısından temin etmeye çalışınız. Acele ödemeli isteyiniz. Müracaat: AKİS, 15 MA YIS 1965 P. K. 62 AKSARAY — İSTANBUL (AKİS: 295) dir. Meşhur mor modası bluzlar. bu ei tam kolsuz, kapalı kravat ya- yi apalı sveter yakalı bluz- lardır. Etek üzerine (o düşürülen bu bluzlar yazın beyaz etek üzerinde çok moda olacaktır. n modası olan pillere ouymak istemiyenin yapacağı şey; düz elbise- ye bir eski zaman teferruatı, bir ke- mer, bir toka, bir kravat, bir iğne koy- mak veya o tip kumaşları kullanmak- tır. Dekorasyonda olduğu gibi giyimde de moda çok yeni ile çok eskinin ka- rışımındân doğmuştur Dernekler Çocuk Sevenler Derneği Güneşli, ılık bir gündü Ondört yaş- larındaki erkek çocuk, Oo kendisine uzatılan futbol topunu aldı, bir süre elinde evirip çevirerek seyrettikten sonra, denemek ister gibi havaya fır- lattı- Etrafını saran başka çocuklar- topu kapıverdiler. Topu uzatan genç kadın, mutlu bir gülümseyişle: "— Aferin, bir dahaki sefere, ki- min daha güzel voleybol oynadığını Mi geleceğiz" di. cuklar bu sırada 9 filesi- ni takmakla meşguldüler. Olay geride e m haftanın içinde obirgün Ayaş Yetiştirme Yur- dunda geçti. Topu çocuğa uzatan genç kadın, Çocuk Sevenler Derneği Başkanı Şadan Fişek idi. Dernek ü- yeleri o gün, 26 kişilik bir grupla A- yaş Yetiştirme Yurdunu ziyarete git- mişler, çocuklara hediye olarak futbol topları ile voleybol filesi götürmüş- lerdi. Kendilerine bu defa, Korunma- ya Muhtaç Çocukları Koruma Birli- ğginin Belediye Meclisi üyesi Türkan Bağcıoğlu ve Birlik Sekreteri de re- fakat ediyordu. Korunmaya Muhtaç Çocukları Ko- ruma, Birliği kanuni bir zorunlukla ve çocukları koruma amacıyla devlet tarafından kurulmuş bir a Bütçesini Sağlık ve Yardım Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı ve mahalli idareler temin etmekte, ka- nunun gösterdiği şekilde yüzdelerle bu kurumu yaşatmağa (o çalışmaktadırlar. Ankaradan başka Kırşehir ve Çankı- n illeri mahalli idareleri de Birliğe ü- edirler v ödeyememekis ya dat usülü, geç ve güç bir şekilde, verebil- diklerini vermektedirler. Bu bakım- dan Birlik büyük güçlükler içindedir. Önemli olan, ilgidir! Korunmaya Muhtaç Çocukları Koru- ma Birliğinin OoOAnkarada Ayâşta, Kızılcahamamda, Aktaşta, Gazi Çiftli- ğinde, Zirkayıda (yetiştirme yurtları vardır. Altı yaşından itibaren çocuk- 33