15 Mayıs 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

15 Mayıs 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Sayı: 569 Cilt: XXXII Yıl: 11 Sahibi ve Başyazarı: MetinToker Yazı İşleri Müdürü: Y. Yüksel Erdem Bu sayıda Yazı Kurulu : İç Haberler Kısmı: Kurtul Altuğ Güneri Civaoğlu, Teoman Erel, E- gemen Bostancı (İstanbul), Seyfi Özgenel (İz mir) — Dış Haberler Kısmı: Halük Ülman — Magazin Kısmı: Jale Candan, Tüli Sezgin, Hüseyin Korkmazgil — Sanat: den Toker — Radyo: Mahmut T. Öngören. Resim Ali Parmakerli Kapak Kompozisyonu SAN Organizasyon Kapak Baskısı AjansTürkMatbaası Fotoğraf T.HA Erdoğan Çiftler Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak No: 15/2 Tel: 118992 P.K. 582 İdare Rüzgarlı Sokak No:15/1 Klişe Hürriyet Klişehanesi Birlik Klişe Atölyesi Abone Şartları 1 aylık (12 nüsha) 12.50lira 6 aylık (29 nüsha) 25.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 50.00lira İlân Şartları Santimi 20 lira 3renkliarkakapak3000lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih : 13.5.1965 HAFTALIK AKTÜALİTE DERGİSİ Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, Bu yarka, Türkiyede büyük ilgiyle takip edilecek bir mektup serisinin tak- azısı AKİS'in iç sayfalarını işgal etmektedir. Takdim yazısı, ay- rıca mektağlar esas olan hadisenin hikâyesidir de. Mektuplar, bir şöhretli kalemden çıkmıştır: Nâzım Hikmetin kalemi, Nâzım Hikmet bir meşhur opera sanatkârına seslenmektedir: Semiha Berk- soy. Serinin ilgi çekici tarafı bununla bitmemektedir. Mektuplar, Nâzım Hikmet tarafından Semiha Berksoya hapishaneden yazılmıştır. Bu mek- tupların bir çoğunda şair, 25 yıla mahküm edilmiş bir sanatkârın ıstırabı- nı dile getirmektedir. Nâzım Hikmet bunlarda kendi gözüyle Türkiye, türk halkı ve şahsi durumu hakkında da açıklamalar yapmaktadır. Fakat mek- tuplar, bir sevilen kadına hitap ettiğinden, en fazla insani çizgilerle, yani duygularla doludur. Mektuplara başlamadan önce hadisenin o hikâyesini sizlere anlatmak lâzımdı. Bunu en iyi kim yapabilirdi? Bir tek isim ( hatırımızda Hatta İran Melikesiyle yaptığı ve Hürriyette yayınlanan röportaj serisin- den sonra bütün Türkiyede bilinmekte ve sevilmektedir. Ama Özden Toker kalemi eline > nadir alan bir amatör yazardır. Acaba Semiha Berksoyla görüşür ve bir kadın kalemiyle, bundan otuz yıl önce yaşanmış bir hikâyeyi AKİS okuyucularına nakleder miydi? Metin Tokerin yardımını istedik. Metin Toker güldü: “— Paşadan yazı istiyorsanız, çalışayım. Ama, Özdenden.. mam. Telefon numarasını biliyorsunuz. Açar sorarsınız." Açtık ve sorduk, Özden Toker hikâyeyle ilgilendi. Mütevazı bir tavırla: — Çalışayım.." dedi. Semiha Berksoyla günlerce konuştu. Eldeki mektupları ve hatıra def- terlerini, vesikaları, resimleri, tozlu en karıştırdı. İlgi çekici nokta- ve bir bir tesbit etti. Sonra bir gün - Metin Toker inanmayacak ama, tam nünde- yazısını teslim etti. Bir tatlı maceranın hikâyesi ancak bu kadar üzel yazılabilirdi. Kahramanlar ancak böyle canlandırılabilirdi. Şimdi sayfaları çeviriniz ve SANAT başlıklı kısma gelince bu yazıyı okuyunuz. Hüküm size ait olacaktır. Fakat ümit ediyoruz ki bundan sonra- ki haftalar yayanlayacağımız mektupların havasına bu yazıyla girebilecek ve bir yeni sebepten daha AKİS'i ipte çekeceksiniz. Hiç karış- Saygılarımızla içindekiler Yurtta Olup Bitenler 4 Sanat 23 Haftanın İçinden 5 Tüliden Haberler 28 Hükümet 6 Radyo 31 İsmet Paşayla 10 Yıl 15 Sosyal Hayat 33 3