15 Mayıs 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

15 Mayıs 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

SOSYAL HAYAT ları barındıran bu yurtların çocuklara karşı sorumlulukları oonsekiz yaşına kadar devam etmektedir. Yani bu yaş arasında çocukların yetiştirilmeleri ve hayatlarını kazanacak, kendilerini kurtara şekilde gerekli nitelikleri kazanmış olmaları şarttır. Güçlükler, maddi imkansızlıklar, çoğu zaman, za- ten miktar itibariyle ihtiyacı karşıla- maktan çok uzak olan bu yurtların nitelik bakımından da yetersiz olma- larına yol açmaktadır. Bununla bera- ber, ellerindeki imkânları fevkalade bir şekilde kullanan bazı yurt mü- dürleri eğitimin, mevcut olduğu yerde, nasıl mucizeler (o yaratabileceğini ve maddi noksanların idealizm ve sistem- li bir çalışma ile nasıl telafi edilebi- leceğini de göstermişlerdir- Bu bakım- dan, Milli Eğitim Bakanlığı tarafın- dan tayin edilen bu yurt müdürlerinin herşeyden önce bu sahada yetişmiş, çocuk psikolojisinden anlar, insancıl kimseler olması şarttır. Bir yetiştirme yurdunun bütün me- selelerinin üstesinden gelmek için yal- nızca iyi bir öğretmen olmak da kafi değildir. Görüldüğü gibi derdin hal- ledilebilmesi de gine Birliğin maddi, manevi gücünün üstündedir. Bütün i- leri toplumlarda olduğu gibi, halkın ilgisi, derneklerin yardımı ve devletin meseleyi daha esaslı bir şekilde yeni baştan ele alması şarttır Çocuk Sevenler Derneği. Birliğe yardımcı olarak çalışan ve böylece, gönüllü yardımların ziyan olmadan ye- rine ulaşmasını sağlayan derneklerin devletle işbirliğine âdeta öncü olan derneklerden bir tanesidir. Bu dernek her ay muntazaman genel kurul top- lantısı yapmakta, bütün üyelerin ka- tıldığı bu toplantılarda, bütün üyele- rin gücünden, çalışma isteğinden fay- dalanmaktadır. Bu bakımdan da di- ger derneklerden değişik bir yol tut- turmuş ve genel kurulların, yâni üye- lerin tümünün görevini bir yönetim kurulu seçmekten öteye e .. ki bu, çalışma gücünü çok tır. Dernek, Korunmaya Muhtaç Çocuk- ları Koruma Birliğinin bütün yurtla- rma muntazam ziyaretler yapmakta, ocuklara mânevi yönden, idareye de sevk duydukları bir meşgale, evde ha- zırladıkları pastaları çocuklarla be- raber oturup yemek ve onlarla her konuda tartışmak, onları dinlemektir. Ayaş yetiştirme Yurdunda bu defa çocuklar üyelere obüyük bir müjde verdiler ve Fen lisesi sınavına giren üç arkadaşlarından ikisinin sınavın ilk dönemini başarıyla verdiklerini bil- dirdiler. Üyelerle çocukları birbirleri- ne en çok yaklaştıran şey, düzenlenen çaylar ve toplantılar olmaktadır. Çocuk Sevenler Derneğinin bu faa- liyetleri yanında bir de büyük satış, piyangolu çay, çeşitli sosyal faaliyet- leri vardır. Derneğin maddi imkanları da bu faaliyetlerle (geliştirilmekte, böylece çocuk sevenlerin veya on- lara yardım edenlerin sayısı da Baş- kentte gündengüne artmaktadır. AKİS, 15 MAYIS 1965