6 Kasım 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

6 Kasım 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

Kim Kimdir? Türkiye, Süleyman Demirelin başkanlığında yeni bir hükümete kavuşmuş bulunmakta- dır. Ancak, sekiz ay öncesine kadar Demire lin kendisi, bugün ise Bakanlarının hemen tamamı türk umumi efkârı için bir meçhuldür. Başta Demirel, siyaset hayatının bu yıldızları kimlerdir? AKİS bu konuya araştıran okuyucularna Demirel ile Bakanları- nı renkli ve hatırda kalacak çizgilerle takdim etmeyi müstesna bir zevk saymaktadır. FARUK SÜKAN: 1961 ve 1962'de AP Grupunun en silik üyelerinden bi- riyken, 1962 sonlarında yaptırdığı siyah bir paltoyu müteakip hem ha- li ve hem de politikadaki çizgisi de- gişen tuhaf bir zattır. En büyük me- rakı partizanlık, en büyük hevesi ise Dışişleri Bakanı olmaktır. Dör- düncü Koalisyonun kuruluşundan önce dış politika yazarlarından bi- rini ziyaret ederek "Hariciye Veki- li" olacağım müjdelediği ve o yazar, "Peki kariyeriniz var m1?" diye so- runca da şu cevabı verdiği anlatıl- maktadır: "Evet Hocam... Sizin yazı- larınızı devamlı okurum!" Bunun üzerine o yazarın az daha dış politika yazısı yazmaktan vazgeçeceği de hikâyeye ek olarak ifade edilmektedir. Parti menfaatini ve lider direktifini herşeyin üze- rinde tutan Dr. Sükan, İçişleri Bakanı olduğundan- beri, bir zamanların kudretli ve kuvvetli Başbakanı- nın Doktor İçişleri Bakanına benzetilmektedir. HALDUN MENTEŞOĞLU: Menteş- oğlu, Bakanlığa tâyini AP Grupunda reaksiyon yaratmayan nâdir politi- kacılardan biridir. Pek fazla konuş- maz, sakin, kendi halindedir. Çok bilgili ve akıllı olduğu rivayet edil- mektedir. Köyceğizde doğmuştur. Hukuk Fakültesi mezunudur. Mül- kiye müfettişliği yapmıştır. Bugün 50 yaşındadır. AP Muğla Senatörü- dür. Devlet adamlığı sıfatına yabancı düşmeyen bu şahsın, AP gibi bir partide ne dereceye Kadar kıymetlendirilebileceği merak konusudur. ETHEM ERDİNÇ: Demirelin mes- lekdaşıdır. Bayındırlık Bakanlığına, Mehmet Turgutun bu Bakanlığı red- detmesi üzerine getirilmiştir. o Yük- sek inşaat mühendisi olarak, Dev- let Demiryolları Teknik Müşavirli- ğinde bulunmuştur. Onuncu devre- le milletvekili idi. Hem Demokrat Partinin eski milletvekillerinden, hem de Demi- relin mesleğinden... İşte bugünkü AP'de ilerlemeyi son derecede hızlı hale getiren iki özellik. Bu ikisini 24 m Erdinçin daha parlak geleceklere doğru yol alacağını söylemek kehanet sayılmamalıdır. ALİ FUAT ALİŞAN: Daha Bakanlı- gının ilk gününde, son yılların en büyük potlarından birini kırarak, büyük bir siyasi skandali açığa vur- mak başarısını gösteren kaabiliyetli bir gençtir. Ahşan ,Kabinenin açık- landığı gün Spor Bakanı olarak ge- niş bir, beyanat vermiş, türk sporu- nu nasıl kalkındıracağını, gençli- ğinde ne güzel futbol oynadığını if tiharla anlatmıştır. Bu beyanatı verdikten birkaç saat sonra ise Spor işlerine değil, Danıştaya ve İs- tatistik Enstitüsüne bakacağını öğrenmiştir. o Türk halk oyu, Ahşan sayesinde, Demirelin, kabinesine ala- cağı Bakanlara, "Sana şu işi veriyorum, o yapabilir misin?" diye sormadığını öğrenmiştir. 35 yaşında olan Ahşan, Çarşambada doğmuştur. Avukattır. Kabinenin açıklanmasından bir gece önce kendisine telefon eden ve (Bakan olup olmadığını soran gazetecilere, "Yahu kardeşim, bu saatte adam işletmeye utanmıyor musunuz?" diyecek kadar mü- tevazı olan Ahşanın, Demirel kendisine telefon etti- ginde de aynı cevabı verdiği anlatılmaktadır. İBRAHİM TEKİN: Kabinede yanlış yere yerleştirilmiş nâdir kıymetler- den biridir. Adanada doğmuştur. Almanyada sosyal sigorta hukuku öğrenimi yapmıştır. 1961'de millet- vekili seçilinceye kadar kendi mera tekerinde avukatlık ve çiftçilikle hayatını kazanmıştır. Sakin ve den- geli bir karaktere sahiptir. Ancak Gümrük ve Tekel Bakanlığıyla ilgi- si sadece, sigara tiryakisi olmasın- dan ibarettir. İbrahim Tekin, son seçim kam- panyasında Demirelin gezi ekibi ile dolaşmıştır. Demirelin Tekini yakınında tutmakta gösterdiği itina o zaman dikkati çekmişti. Şimdi ise Tekin Bakan ol- muş ve bu İtinanın anlamı ortaya çıkmıştır. 6 Kasım 1965