6 Kasım 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

6 Kasım 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

TÜLİDEN HABERLER gideceği söyleniyor. Peki, ya Orhan Eralp? Smokin - Frak koalisyonu Cumhuriyet Bayramı töreninde Al- paslan Türkeş, hârikalar yarattı. Protokol gereğince frak giymiş, ya- kasına da smokin kıravatı takmıştı. Erkek modasındaki bu koalisyonu neye karar vereceklerini Çilâv ziya afeti Geçirdiğimiz hafta İran Şahmın doğum yıldönümü kutlandı. An- karanın neo-aristokrasisi de Iran Elçiliğinde buluştu. Elçiliğin merdi- veninden, gelenleri seyredenler, ki- min eski. kimin yeni, kimin AP'li. kimin değil, kimin Bakan, kimin Ba- kanlık hayali kırılmış bir politikacı olduğunu hemen farkediyorlardı. Meclisin genç Başkam Ferruh Boz- beyli, evsahipleri kendisini tanıma- dıkları için, selâm vermeden geçti. Ama sonra biri gidip uyarınca, dö- nüp özür diledi. Eh, onlar da tanı- yıp öğrenecekler elbet... Süleyman Demirel, Başbakanlık- ta "tek seçici"lik yapmaktan, top- lantıya gelmeye vakit bulamamış- tı. Bir gazeteye verdiği beyanattan sonra kendisinden "Hacı adayı Naz- miye Demirel" diye bahsedilmeye başlanan Bn. Demirel ise şimdilik, böyle toplantılarda görünmüyor.. Herha de. elbiselerim hazırlamakla meşguldü İran Elçiliğindeki resmi kabu- lün tadını en çok, İhsan Sabri Çağ- layangil çıkardı. Dördüncü Koalis- yonun Çalışma Bakanına, Zongul- dak olayları sırasında »kendi ifa- desine göre- bir dil sürçmesi sonu- cu kırdığı pot yüzünden bâzı çevre- ler "Amele Bakam" adını takmışlar- dı. Dışişleri Bakanı olduğunu işitin- ce, bu defa "Diplomat Bakanı" de- meğe başladılar. Diplomatlarımızı bilmeyiz, fakat yeni Bakan Çağla- yangil, Hasan Işığın koltuğuna otur- mayı pek de yadırgamış görünmü- yor. Lâf aramızda, * yeni Bakandan diplomatlarımız da çok şikâyetçi de- giller. "Hiç olmazsa statüko devam edecek. Ya Settar İksel gelseydi, herkesi yerinden oynatsaydı, ne ya- pardık?" diyorlar. Anlaşılan, politi- Ke önce, statükoyu düşünüyor- lar! Güzel İran Sefiresi Koshravani Washington'a gittiği için üzülenler, Şahın doğum yıldönümünde yeni Sefire Bn. Kafalnin hakkını vermek- ten geri kalmadılar. İran Sefiresi, doğrusu iyi bir eysahibesiydi. Kala- balığı görüp de büfeden ümidini ke- senleri yanılttı. İranın meşhur çi- lâvları ile dolu tepsiler hiç boş kal- madı, herkes doyasıya yedi; maşal- AKİS lah! Vücutlarının ince çizgilerini mu- hafaza etmek için hergün birkaç saatlerini saunada ve masajda ge- çiren kadınlar bile birkaç tabak pi- lâv yediler. Akşamın en hoş kadını, balayı yolculuğundan yeni dönen Gülsün Kortan idi. Senato Başkanının kızı ilk defa uzun küpeler takmış, biraz hanımlaşmıştı. Suna Mardin yalnız- lıktan şikâyet ediyor, Şerif Mardinin haberlerini veriyordu. Prof. Fethi Çelikbaş ise CHP'nin seçim sonuç- larını yorumluyordu. Herhalde, fi- kirleri bilindiği için, yorumları pek ilgi uyandırmadı. Babalar ve çocuklar "Eski Dışişleri Bakanı Fatin Rüştü Zorlunun kızı Sevin ile damadı Erdem Yener bir müddettenberi Ankaradalâr. Yüksel ve İpek Men- deres ile beraber eğlence yerlerini dolaşıyor, AP'nin zaferini kutluyor- lar. Bu genç grupun yanında AP'nin İzmir milletvekili, Saadettin Bilgiçin Dışişleri Bakanı adayı Settar İksel ve eşi de çok sık görünüyorlar. Bir gece Süreyyada, başka bir gece Ka- zandalar. Onları uzaktan görenler Selma İkselin ne anlattığını çok me- rak ediyorlar ama, boşuna!.. Yük- sel Menderes grupunu görenler, ba- balar ve çocuklar üzerine yorumlar yapmaktan geri kalmıyorlar. İran Şahının doğum yıldönümü kokteylinde Bozbeyli ve Çağlayangil Göl maya tutunca... 26 6 Kasım 1965