6 Kasım 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

6 Kasım 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

m A KI S Yıl: 12 Sayı 594 6 Kasım 1965 Cilt: XXXIV HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Millet Yeni ağıza eski taam Demirel Kabinesinin türk milleti- ne açıklanmasından ve türk mil- letinin parmağını oağızında bırak- masından bu yana geçen hafta için- de meydana çıkan gerçek, Süleyman Demirelin hiç bir şey yapmış olma- sa kendine mahsus bir basın kur- muş olduğunu göstermiştir. Demi- rele adanmış gazeteler veya bir ta- kım gazetelerdeki oDemirele adan- mış kalemler A.P.'de Demirele mü- teveccih bir hareketin başgösterme- mesi için seferber kesilmişlerdir. 1- şin en eğlenceli tarafı bunların işi, Muhteşem Süleyman Kabinesini be- genmeye kadar götürememeleri ve "Evet, iyi Bakanlar seçilmiş olma- yabilir", "Evet, Demirel renksiz ve şahsiyetsiz bir kabineyi tercih et- miştir" diye lâfı ağızda gevelemeye kendilerini mecbur addetmeleridir. 4 Demirel Kabinesi toplu halde Seç seç al/..- Derya kuzusu bunlar!.. Ama böyle başlayan yazılar, bilhas- sa A.P. Grupuna ve Grupun bir ta- kım sivri isimlerine "Bu kabineyi kabul edin" tavsiyesi, ikazı veya ih- tarı ile bitmektedir. Özel çıkarları veya maksatları bulunmasa bu çap- taki bir isimler, daha doğrusu isim- sizler listesiyle Türkiyenin idare e- dilmeye kalkışılması karşısında hop oturup hop kalkacak kimselerin şimdiki tutumu, elbette ki okuyu- cu kütlesinin dudaklarında bir te- bessümü o geciktirmeyecektir. o Bu gazeteler, ayin kaynaktan gelen il- hamların mahsulü yazıları birbirle- rinden aktararak "Bak, filânca ne diyor..", "Bak, falanca ne kadar gü- zel söylemiş..." diye bir de amplifi- katörlük görevini bizzat yapmakta- dırlar. Orhan Seyfi Orhonlarla Bedii Faikleri bu aynı paralelde, eş göre- vin ifasında görmek tarifsiz derece- de eğlenceli olmaktadır. Fakat Basın, Süleyman Demirelin el attığı ve köprübaşları sağladığı tek müessese değildir. Başbakanın Ankara Üniversitesi Senatosunda yaptığı yuvarlak lâf kalabalığı ko- nuşma ve ucuz demagoji, ona tem- po tutan İhsan Doğramacının veya Menderesin basın dâvalarındaki a- vukatı unutulmaz Bülent Nuri E- senin isimlerinin gene ortaya çık- ması çok kimseye bundan sekiz-on yıl evveli hatırlatmaktadır. Milli Sa- vunmaya getirilen Ahmet Topaloğ- lunun da daha ilk günden maddi menfaat vaadlerine kalkışması A.P. nin idareci takımının, tıpkı Mende- res gibi nerelere, nasıl el atmak ni-, yetinde bulunduğunu göstermekte- ir. Böyle müesseselere politika sok- mak mahzurlu da olsa Demirelin bu sağlam kuvvetlerin kendisine karşı allerji veya antipatisini ortadan kal- dırmak için giriştiği çaba nihayet mazur görülebilir. Kullandığı şark kurnazlığı "insanı güldürse de bu o- nun çapına ve seviyesine verilebilir. 6 Kasım 1965