31 Aralık 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

31 Aralık 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

; Fiğer Demirel Ekibi, bir mesele çıkardıklarında eski meselenin hemen, unutulup kapanacağını sa- nıyorsa hata ediyor demektir. Kendilerinden evvel bir başkası daha, beşer hafızasının nisyanla mâlül bulunduğu tezine bel bağ- layarak bir çok ayak oyunu yap- mış, bir anı geçiştirmekte büyük meharet göstermiş, böyle dereler aşmış, fakat çayda boğulup kal mıştır. Ne Kıbrıs Dâvası Genel Müdürler Meselesini, ne Genel Mit. dürler Meselesi Cemal Turalın Mektubu Hadisesini unutturacak- tır. Kara Kuvvetleri Komutanı or- generalin Milli Savunma Bakanı eski polis müdürüne yazdığı bir mektubun basına verilip orada is- tismar konusu yaptırılmasının ü- zerinden haftalar geçmiş bulunu yor. Bu mektup, iki eski askerin, Gürselle İnönünün görüşüne göre Cemal Turala bir ayak oyunu in tibamı uyandırmaktadır. Mektu- bu alan gazetedeki kullanılış tarzı ise, Demirelin AP içindeki rakibi Bilgiç aleyhinde tefsir edilsin diye sızdırıldığını göstermektedir. Gizli olması gereken bu mek- tubu Demirelin Gazetecisine kim vermiştir? Mektup, nihavet üç kişi arasında -Tural, Topaloğlu, Demi rel. bir özel yazışma mıdır? Yok- sa, Kara Kuvetlerinin Bakanlığa resmi yazısı mıdır? Mektubun tam metni nedir? tu. İrfan Tansel de, bilhassa Demi: relle Topaloğlu gittikten sonra şe- ref masasında yer açıldıysa da gelip Sunay ve İnönüyle oturmadı. Tabii düğün sahibiydi ama, bir ara yak- laşıp, arkada duracak vakti buldu. Büyük Komutanların birbirleriy: le ve İktidar ve Muhalefetle müna- sebetlerini dikkatle inceleyenler si yasilerle gazetecilerden ibaret kal- madı. Bilhassa genç karacı ve hava cı generallerle kurmaylar da bu “meraklılar”ın arasındaydılar. Onların da müşahede ettikleri. havanın, meselâ bir yıl evvelki sı ek havanın eşi olmadığıydı. AP'linin AP'ye ettiği Şu günlerde ortaya çıkan bir mese le, AP İktidarın, enaz Kıbrıs aa 31 Aralık 1965 Şünheden höyle kurtulamazlar! Bunlar aydınlanmadan mesele- nin kapanacağını sanmak, bir şüp- henin Demirel ve Topaloğlunun üs: tünde hep kalmasını göze almakla kabildir. Hani, tahkikat yapılıyor. du. Nedir, bu tahkikatın neticesi? Kim vermiş mektubu, istismar e- dilsin diye basına?. Ya, altından çapanoğlu çıkaca- Ahmet Topaloğlu — Süleyman Demirel Bir suçlu var ama.. meselesi kadar endişelendirmekte dir. Bu mesele, AP'li bir millet. vekilinin 'hazirladığı bir kanun teklifine, Hükümetin ve AP Gru punun Hükümeti destekleyen ka. nadının.. gösterdiği tepkiden doğ Teklif, seçimlerden ön AP'lilerin ve özellikle Demi relin, iktidara geldikleri takdirde kaldırılacağını vaadettikleri, fakat se yo kazanıldıktan , Zengin ş çevrelerinin baskısıyla hasıraltı edilmeğe çalışılan Tasarruf Bönola- rıyla ilgilidir. Tasarruf bonolarmın, ancak ait olduğu kimsenin elinde bir değer taşıyabilmesi, ucuz fiyatla tasarruf bonosu. toplayarak ticaret yapanların biriktirdikleri bonoların hazineye devredilmesi öngörülmek- tedir. Teklif sahibi ise, AP Grupun- da kendine çok sayıda taraftar top- layabilen Reşat T, ğı için tahkikat uyutulmaktadır. Ya, bunu dahi tesbit etmek kudre- tinden mahrum bir iktidar Türki yede hükümet etmektedir. Bu iki şıkkın ikisi de, millete ve onun müesseselerine güven vermekten uzaktır. vâ mel bunun başka izahı, sa yın Bay Demirel? Teklif, AP Grupunu ikiye ayır. miştir. Teklifin (obenimsenmemesi görüşünü savunanlar, teklifin ön gördüğü hususların Hükümetin mw li politikasına aykırı olduğunu öne süren . milletvekilleridir. “ Bunlar, AP'nin iktidara gelebilmesi için se çim sırasında her türlü desteği & sirgemeyen zengin iş çevrelerini gii cendirmek istemevenlerdir. Zira, pi yasada çok düşük fiyatla satın alı nan tasarruf bonolürı, zengin iş çer. relerinde birikmektedir. Bu çevre ler, değil biriken tasarruf bonoları nın hazineye devredilmesine, tâsar ruf bonosu sisteminin kaldırılması na bile karşıdırlar, Üstelik, AP ikti. dara geldikten sonra, ellerindeki stoku genişletebilmek amacıyla, ta sarruf bonosu piyasasını yüksel mişlerdir. Bugün 100 liralık tasar ruf bonosu, vâdesine göre, 30ile S0 ya 18