31 Aralık 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

31 Aralık 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

liö'den haberler Mutlu tesadüf A nkarada Kıbrıs için yapılan mi- © tingile Hava Kuvvetleri Komu- tanı Org. İrfan Tanselin oğlu Mete yn düğünü aynı güne rastladı. biricik oğullarının nikâh ye ait davetiyeleri hazırlar- ken olayların böyle gelişeceğini, Bir- leşmiş Milletlere giden heyetimizin böylesine mağlüp. döneceğini elbet- te ki hesap edemezlerdi. O akşam Ankara Palas salonla- rını dolduran kalabalık arasında Kıbrıs meselesini tattışanlar da az değildi. Hele AP'nin ve Hükümetin Başı ile New York'tan gelen Dışişle- ri Bakanı İhsan Sabri Çağlayangili görünce bu konuşmalar büsbütün hızlandı. Nikâh kokteylinin şeref masasında oturan Süleyman Demi- rel biraz sinirli görünüyordu. Mec- lis kürsüsündeki bazı konuşmaları dinlerken yaptığı bazı - hâreketleri burada da tekrarlıyor, bazen gülü- vor, bazen de tavandaki âvizeleri in- celiyordu. Şeref omasasmı çeviren kalabalık ise gelinden, damattar çok, Demireli incelemekle meşgul- dü. Toplantıda Bayan Demirel, ko- casmdan daha rahat görünüyordu. er CHP Genel Başkanı İnönü e birlikte nikâh tanıklığı yapıp re kimi çektirdikten sonra biraz rü- hatladı. İhsan Sabri Çağlayangile gelince o, neşesi ve iyimserliğiyle herkesi şaşırttı. Ankaranın güzel ka: dınlarından biri olan Birsen Eriş ve kocası Alâeddin Eriş ile konuştu, Org. Refik Tulgava: “-- Paşam, her yerde sizi met- hediyorlar. Pariste de, New York” ta da sizden bahsedenler pek çok” dedi. Biri de büyük bir safiyetle so © EŞ KOŞMA nasıl bahss — Bakanm sizden decekler?” Düğün çok kalabalıktı. Kimle yoktu ki... Bütün Havacılar, Gene Kurmay Başkanı, İkinci Kara ve Deniz Savunma Bakanları, CHP ileri pe lenleriyle asker ve politikacılar her oradaydılar. Bazı kadınlar, general lerin üniformasına eş parlaklıkta brokar elbiseler giymişlerdi. Düğür sahipleri ve yakınları ise uzun etek- liydiler, Bayan Gürsel, böyle bir ton tantıya ilk defa, nedimesiz gel” Yanında havacı yâveriyle salonu girdi. Uzun etekli, siyah bir elbise giymiş, eline vizon bir şal almıstı. Tahmin edileceği gibi, bu düğün de birçok göz de Bayan Demireli ir celedi. Nazmiye Demirel siyah bir elbise giymiş, saçlarını dümdüz tw ramıştı. Ankaranın güzel kızların dan sayılan Gülseren Atalav ise, 8 İrfan Tanselin oğlunun nikâ hında İnönü, Sunay, Demirel - 31 Aralık 1965 Bir masada üç kişi