31 Aralık 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

31 Aralık 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Gİ Y. KIBRIS OLAY Millet Mikrofon acık olunca., Bu hafta Kıbrıs görüşmelerini rad yolarından takip edenler, AP'nin TRT'ye karşı niçin amansız bir sa vaş açtığını anladılar. Dünyada hiç bir şey AP'nin ne kadar yavan, na- sil mânasız, fikirsiz olduğunu ve bü tün silâhının bayat bir demagojiden ibaret bulunduğunu mikrofonu her- kese açık radyodan daha iyi halka gösteremezdi. Bir Nihat Erimin karşısına bir Talât Asalın çıkartık ması şüphesiz AP için talihsizlik ok muştur. Ama bu kadronun, yani De- mirel Ekibinin, çıkamlacak kimi vardı ki? Düşünmek lâzımdır ki bu ekip içinde, Dışişleri Bakanının ken- disi İhsan Sabri Çağlayangildir ve dışişleri omütehassısı da -kendinizi sıkı tutunuz- Faruk Sükandır. Halbuki TRT Menderes devrinin radyosu, yani AP'nin arzuladığı raci va olsaydı her şey ne kadar mükem- mel olacaktı. Hükümet ve AP adına yapılan konuşmalara mikrofon açık tutulacak, sıra CHP'ye gelince düğ. me çevriliverecekti. Böylece halk sadece Talât Asal ile İhsan Sabri Çağlayangilin yâvelerini dinleyecek, arkadan İktidar Basım “tanınmış karakter sahiplerimizden- Falih Rıf- kısı ve Bedi? Faikiyle CHP'nin nasıl bir hezimete uğradığını vazacak. manşetler çekecek, Kıbrısı İnönü. nün kaybettirdiğine herkesi gül gibi inandıracaktı. Asıl daha iyisi, Bu- yük Patron temize çıkacak, ne John- son'un Mektubu hikâyeleri tazele- necek, ne de müdahaleye kimin ma- ni olduğu anlâşılacaktı. Kulaklarda, Cumhurbaşkanı * Cemal - Gürselin, her halde bir unutkanlık neticesi -Johnson'un Mektubunu onun oku- madığı, okuduysa değerlendiremedi. ği nasıl hatıra getirilebilir ki?- söy: levip Demirelci gazetelerin hemen tepeve çikardıkları “Bize kimse mâni olmadı” sözü kalacaktı. N ECMUASI TRT'nin mikrofonu AP'nin öcüsü TRT bütün bu plânları yıktığı, mikrolonünu sadece AP'ye değil, CHP'ye de açlığı ve İktidara yarala- rın en büyüğünü verdiğinden dolayı asılmak değil, kazıklanmak cezası. nt bile hak etmiştir. İki parti ara smdaki kalite farkını millete göster. mek, kimseye kalmamıştır da, bu TRT «denilen Allahın cezasına mı kalmıştır? Meclis Ayağma dolaşanlar (Kapaktaki soru) B» haftamn başındaki Salı akşa 1, iftar vaktinden bir saat kü ur sonra Meclisten çıkan AP'li hem pek Gertii, hem pek sinirlivdi. Sert bir sesle "— Çuvalladık, birader! Ben de Sayı 602 31 Aralık 1965 LARI bizimkini bir adam zannederdim. Herifler daha ilk elensede aldılaı kaldırıp vere vuruverdiler..” dedi. Bir kaç dakika evvel AP, yıllar- danberi Mecliste hiç bir iktidarın, hattâ hiç bir partinin uğramadığı kadar ağır bir hezimete uğramış, tamamile gülünç bir hale düşmüş, inanılmaz bozguna uğramıştı. Hem de, ne olup bittiğini bile anlaması. na vakit kalmadan. Johnson'un Mektubu, Amerikanın bu gayretkeş dostunu alabora olmuş tekneve ce- virmişti. Meclisten çıkan AP'li, devlet a- damlığının ve usta o politikacılığn övle sekiz ayda, on ayda edinilen bir mârifet olmadığını nihavet anla- miş tek AP'li değildi. Aslında her şey Salı değil, Pazar- tesi akşamı, Kıbrıs Görüşmelerin- deki CHP sözcüsü Nihat Erim, ga- yet sakin sesiyle AP İktidarından meşhur Johnson'un Mektubunun millete açıklanmasını istediği za man başlamıştı. Bunu, CHP'lilerin aynı talebi bildiren iki önergesi ta kip etmişti. AP'lilere göre sevgili müttefikimiz Amerika bizim Kıb. müdahalemizi (o önlememişti. , İnönünün pısırıklılığı önle. mişti, değil mi? Pek âlâ, şu Başkan Johnson'un bu pısırık İnönüye çi karma gecesi yazdığı mektupla İ- nönünün cevabını AP İktidarı lüt fen, bir defa millete okur muydu a caba? Aylar, hattâ yıllardır Kıbrısı İnö- nünün kaybettiğini propaganda © den AP bir anda, eşekten düşmüs bir karpuza döndü. Birden bire da ğıldı, bozuldu, şaşırdı. Allahtan Baş kan «Ferruh Bozbevli- bir manevra”- la partisine bir gün kazandırdı. Ama o gün gecip te Salı akşamı geldiğin de, AP'liler ecele çare olmadığını gördüler. , Salı celsesi açıldığında, John- sonun mektubunun ve İnönünün cevabının açıklandığı gizli Meclis yayınlan: oturumunun zabıtlarının t 31 Aralık 1965