31 Aralık 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

31 Aralık 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

KIBRIS OLAYLARI fes aldılar. Ama gece, gazete bürolarına Va gelen telefonlar ve olmanin sonucu ne oldu? âcak mı?” soruları, AP'nin düştüğü duru. mu gösteriyordu. AP'nin önergeyi red için verdiği oylar, gerçekleri id mek için radyo aşında bekleşen halka küfür tesiri yapmış- u. . içinde AP Asma bakılırsa AP'nin perişan manzarası daha görüşmelerin ilk günü başladı. Bu görüşmeler sıra- sında AP sıraları âniden karıştı. İkti- dar partisinin lâf mancınıkları, baş- ta Hamido olmak üzere, ayağa fır ladılar, sıkılı yumruklarını kürsü. ye doğru uzatarak bağırmağa başla. dılar. Böyle bir öfkenin hedefinin kürsüde konuşmakta olan bir CHP veya TİP milletvekili olduğu sanılır- sa hataya düşülür, Çünkü o sırada P sü Talât Asal konuşuyor du. Ancak, AP'lilerin bağırdıkları . şahis Asal değil, Başkanlık kürsü sünde oturmakta olan, gene AP'i Meclis Başkanı Ferruh Bozbeyli idi Muhalefet sözcülerinin konuşma. larından sonra kürsüye gelen Asal, çok öfkeli bir ifade ile, CHP'yi AP sözcüsü olarak cevaplandıracağını ve Kıbrıs olaylarını başından itiba. ren “yegân yegân ortaya koyacağı nı” söyleyince, oturumu idare ederi Bozbevli öne doğru gara hatibin sminii kesti ve şöyle “— Sayın Asal, bu oturumun ba şında meselenin önemini hatırlat- mış ve dış politika ile ilgili bu ö- nemli meselenin iç politika, çekiş- mesi haline getirilmemesini AP'liler, Meclis Başkaninin bu sö- zünü gürültüyle kestiler. Muhalefet hatiplerinden hiçbirine böyle bir ihtarda bulunmıyan Bozbeylinin kendi sözcülerine müdahale zorun- da kalması, AP'lilerin kanlarının te- pelerine sıçramasına yetmişti. Bira- ar, çağırdılar, içlerini boşalttılar. Ancak Bozbeyli, gürültü ve pabuç bırakmak niyetinde görün müyordu. Sözünü tamamladı: “— Sayın Asal, bu esaslardan ayrılmıyarak hareket edeceğinizi asim AKİS ümid ediyorum!” Bu müdahale üzerine gözlerini yere eğen AP sözcüsü, sesine mağ- dur bir ton vererek, niçin böyle ko- nuşmak zorunda olduğunu izah ça- basına düştü. Asal bündan sonra, her cümle. sinde CHP sözü geçen bir konuşma tarzı tutturdu. Günlerdenberi, sinin bu safhada partiler çekişmesi diği takdirde ne Kadar zararlı sonuçlar doğuracağını tekrarlayan İktidar, kendi oyununa gelmişti. Bir vatanperverlik ve milli birlik hava sı varatıp, bunun arkasına sığın- mak için her şey yapılmıştı. Atatürk için üç dakika saygı duruşu ile açı lan toplantının başında, AP'li Mec- lis Başkanı Ferruh Bozbeyli doku naklı bir girizgâh vapmış ve şöyle demişti: “— Bu meselenin bir iç politika ve sen-ben meselesi yapılmasına yüce Meclisin izin vermiyeceğini sa- niy Kıbrıs mesele- iç politika ve haline getiril oru “ Muhalefet sözcüleri bu noktava Gençliğin Ankarada Kıbrıs için mitingi “Kıbrıs türktür, türk kalacaktır” diye bir söz vardı.. 31 Aralık 1965