31 Aralık 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

31 Aralık 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

İM a Işte, Irakta ihtilâl, Hiç beklenilmedik bir sırada Irakta askerler ayaklandılar ve sefih idarecileri bir gece içinde devirdiler. Daima olduğu gibi, hareketin başında Nuri Saidin yakın adamı Kasım vardi ve dikta idaresinin güvendiği bütün adamlar çoktan karşı kampa geçmişlerdi raya çevrildi ve bir saltanat sona erdi. Hem de, kan içinde.. dar sevdiğini anlattı. Gençliğinde, İstanbulda Bomonti bahçesine gider, orada soğuk fıçı bira- sı içermiş, “.— Nerede o günler? Şimdi, bir kadeh iç- tin mi, mübarek ertesi gün tahlilde şeker olup çıkıyor...” diye güldü. Lokantada, bir setin üstünde, piste daha yakın, Refik Koraltan oturuyordu. Onun hiç memnun hali yoktu. Grup Salı günü öğleden sonra toplandı. Büyük bir halk kalabalığı Meclisin önündeydi. Muhalefet milletvekillerini ilgi ve sevgiyle sey- rettiler, Bilhassa İsmet Paşanın gelişi, heyecan yarattı. C.H.P.'liler, Grup toplantısının tesbiti için gazete fotoğrafçılarının kendi Grup odalarına alınmaları müsaadesini Meclis idare Âmirlerin- den rica etmişlerdi. Tabii, bu müsaade verilme- di. İçerde eski röntgenci Suphi Baykam makine- . Toplar bir anda Sa- siyle resim çekmek istemiş, flâşı yanmamış. Toplantı bittiğinde C.H.P, milletvekilleri, as- kerlik hatırası resmi. çektirir gibi Meclisin'dış kapısı önünde toplandılar, gazete fotoğrafçgila- "rı makinelerini orada serbestçe calıştırdılar. Meclisin toplanması için C.H.P.'nin müracaatı Meclis Başkanlık Divanına 139 imzayla verildi. Çeşitli sebeplerden dolayı toplantıya gecikmiş olan sekiz kişi daha, sonradan : teklife katıldı- lar ve imza sayısı 147'ye çıktı. C.H.P, Meclisiü | en geç 26 Temmuz Cuma gününe kadar toplan- masını istiyordu. D.P. ancak bu netice alındık- tan sonrâ, Çarşamba günü kendi GE top- lantıya dâvet. etti. Anayasa, gayet sarih olarak “Nilletvekil. lerinin beşte biri talep ettikleri takdirde Meclis toplantıya davet olunur” diyordu. D.P.liler bu- na rağmen, Meclisi zor belâ toplamaya razi oi- dular, Muzaffer Kurbanoğlunun -Devlet Baka- niydı- bir sözü o günlerde C.H.P. ileri gelenleri. ni çok güldürdü. Kurbanoğlu şöyle demişti: