31 Aralık 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

31 Aralık 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

TÜLİDEN HABERLER içinde daha güzel görünüyor. du. genç kaynana da gelin ka dar şik ve güzeldiler. nkaranın, iktidarlar boyunca po- litik niteliğini devam ettiren Sü- reyya pavyonunda ilginç buluşma lar yine başladı. Geçirdiğimiz hafta bir akşam, Başbakan Süleyman De mirel ve arkadaşlarıyla, Bâbiâlinin sonradan olma Demirelci patronla- rından Bedii Faiki burada, birar«- da görenlerden çoğu, bu tablo yu, “takvimden bir yaprak” di ye seyretti ve tabii, çok ilginç yo- rumlar yapıldı. ne yorumları duy- mak ne Demire ne de Bedii Fa- ikin an ilmi fakat dilin kemi- ği vok ki Tablo gibi Müdire Bu sayfada daha önce de bildirildi. ği gibi, Ankara yeni bir galeriye kavuştu; Mimar Dündar Elbruz ile Ferlt Apa, biri emeğini, öteki par sını koyarak ortak bir galeri açtır lar. Galerinin ilk sergisinde, akla gelen bütün ressamlardan tablolar vardı. Galerinin müdiresi de Ankâ- ranin güzel ve genç dulu, Ayşe Ku- lin. Sergiyi seyretmeğe gelen resim- severler, tabloları bırakıp onu sey- retmeğe koyuluyorlar. Hafiflikler komedisi çüncü Tiyatroda yeni bir oyun başladı. Başrolünü Mediha Gök- çer oynuyor. Salon kahkahadan kırılıyor. Kırılıyor ama, bu kahka- halar arasında, Devlet Tiyatrosunun eğitici mi, yoksa eğlendirici mi oldu- gunu tartışanlar da var. Sahnedeki oyunun Devlet Tiyatrosu için fazla hafif bir komedi olduğu iddia edili- vor. Bu iddialar bir yana, Devlet Bâa- kanı Cihat Bilgehan, oyunu seyre. derken, gülmekten koltuğundan fır. layacaktı nerd .. o Seyircilerin kahkahası sahnedekilere bile tesir etti, onlar da gülmeğe başladılar. Böylece oyun, iyice hafifledi. Politikaya giden yol Jiski güzellik kraliçelerinden Suna Azakın yönettiği Disko Klüp, bir- çok senatör ve milletvekiline mek- tup vollamış. Mektupta, Klübün şe- ref üyeliğine seçildikleri bildiriliyor. “Disko Klüp neden, üyelikler için politikacıları seçiyor?” diye merak edilirse, yeni danslara merak saran i Şafak Manifatura - Meiruşat ng Mehmet ve Turgut Güdü Zengin, yeni çeşitleri ile her cins ve kalitede Pamuklu, İpekli Kumaşlar, Perdelik ve Döşemelik mevcuttur. —— — e —— — Yenişehir, Atatürk Bulvarı 88/A — Ankara Telefon: 127750 ya (AKİS: 706) alıyor, dansın felsefesini yapıyorlar, Tabii, AP'liler başta geliyorlar. Mec- listeki çoğunlukla orantılı bir şekil- de, alaturka gazinoları da, böylesi klüpleri de onlar işgal ediyorlar. Ava giden avlanır Gesirdiğimiz hafta Akşehire ördek avına giden Dr. Necdet Bozkaya, bir köy halkını muayene etmek 20- runda kaldı. Rumen göçmenlerinin yaşadığı köye. bir doktor geldiğini duyan köylüler, Bozkayanın önünde kuyruk Di t Bozkaya, yeşil başlı ür- dek hikâyelerini bir yana bırakıp, hastalardan bahsediyor. Akşehirde avlananlar arasında asıl enteresan hikâyeler Emine Hanıma ait. Bu av. cı kadının gölde geçen bir hikâyesi- ni duyanlar gülmekten verlere vatı vorlar. Dikkat! Dikkat! İstanbullu karikatüristler, çizgileri. ni Parise yollamağa hazırlanıyor- lar. Paristeki Türk Klübü bir kari katür sergisi, açacak, türk karikatti ristlerinin eserlerini parislilere de gösterecekmiş. Fransız dostlarımız son yıllarda bize karşı biraz kapalı duruyorlar, böyle sergilerin açılma. sından çok hoşlanmıyorlar. Fakat Paristeki Türk Klübünün yeni yöne- ticileri kapalı kapıları açmağa, pa rislilerin gözünü Türkiyeye çevir. meğe karar vermişler. Turlar tamamlandı Bayan Demirel her Salı günü va bancı sefireleri kabul ediyor, bir likte çay içiyorlar, konuşuyorlar. Bu tanışma çayları beşer kişilik grup lar halinde yapılıyor. Şimdi araya noel ve ramazan girdiği için çaylara ara verildi. Fakat sonra ne olacak? Bayan Demirel ile tanışan sefireler gidip, yenileri gelince, onlar için de veniden çaylar mı düzenlenecek? Protokol görevleriyle zaten çok yük lü olan Lâle Kura kaça bölünecek? . Çünkü bir de Bayan Çağlayangilin kabulleri var, Dışişleri o Bakanının eşi Almanyadan döndü ama, henüz Ankaraya gelip Köşke yerleşmedi. İstanbuldan gelen haberlere göre, gelmeğe de çok niyeti yok. Bir Dış. işleri Bakanının eş yüklene- ceği görevler bakımından kendisini biraz yorgun hissediyormuş da... 31 Aralık 1965