31 Aralık 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

31 Aralık 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

AKİS DÜNYADA OLUP BİTENLER anlamış ve bir yıla yakın süredir bu teşkilât toplantılarına uyguladığı böyköta son vererek, Fransanın gw- lecek av ortalarında yapılacak Av rupa Ekonomik Topluluğu Bakan- lar Komitesi toplantısına katılacağı nı açıklamıştır. De Gaulle'ü bu davranışa zorla: yan Şey, biç şüphesiz, İransız halki nın seçim kampanyası sırasında Av- rupa bütünleşmesi konusuna verdi- gi büyük önemdir. Ancak, bu konu- daki politikasını ne kadar değişti rirse değiştirsin, De Gaulle'ün Fra sanın milli yetkilerine kısıntı geli recek bir siyasal birleşmeye razı > lacağı düşünülemez. Razı olabilec- gi, olsa olsa, karşılıklı tâvizlere da- yanan bir ekonomik birleşmedir. Generalin NATO karşısındaki du vumuna gelince, De Gaulle'ün yillarda NATO konusunda takındı si tavır da seçim kampanvasının en vok taruşılan konularından biri ol- muştur. Komünistler (o tarafından desteklenen Mitterand bile, De Gu ulle'ün Batıvı bölücü yöndeki çu- lışmalarını acı acı vermiştir. Lecü- nuet açıkça NATO'nun savunması- nı yapmıştır. Üstelik, ilk turdan son- ra, kendisine ov verenleri ikinci tur- da Batı birliği konusunda kendi gi- bi düşünen Mitterand'a oy vermeye çağırmıştır. o Durum bövle olunca De Gaulle'ün önümüzdeki yıllarda NATO karşısında eskisi kadar uz aşmaz görünmesi beklenemez. son Vietnam Kısa süren sessizlik (Geride bırakuğımız haftanın sonu, hristiyan âleminin en kutsal gün- İeri sayılan noel vortusuydu. Bu yortu sırasında, şu günlerde dünya- nın en huzursuz bölgesi olan Viet- namda da silâhların susması bekle- niyordu. Nitekim, geçirdiğimiz hal- la Cumartesi günü, dünyanın dört bir bucağında beyecanla beklenen bu sessizlik olmadı değil, fakat sa- döce altı saat sürdü ve ondan sonra savaş, bütün şiddetiyle veniden baş- tadı. Noel vortusu yaklaştığı hem Birleşik Amerika ve Saygön hem de Vietkong ve Hanoi bu ve sile ile bir ateş kesimine gidilmesini uygun görüyorlardı. Nitekim Was- hington otuz saatlik bir ateş kesimi istemiş, buna karşılık Vietkong da oniki. sam Te votrmeseğini açıkla 31. Aralık 1965 sırada mıştı. Fakat geçen Cumartesi başla- yan ateş kesilmesi o kadar bile sür- memiş, altı saatlik bir sessizlikten sonra, çarpışan taraflar, bir ameri- kan haber ajansının deyimiyle, ye- niden “işlerinin başına” dönmüşler- dir. İşbaşı vapıldiktan sonra, noel sırasında, Vietnamda en âz bir dü- zine amerikalı, elliyi aşkın da Gü- ney Vietnamlı asker ölmüştür. Ateş kesilmesinin bu kadar kısa ömürlü olmasının sorumunu ameri- kalılar Vicikonga, vietkonglar ise amerikan askerlerine yüklemeye çalışmaktadırlar. Sorum kimde o lursa olsun, taralların kısa süreli bir ateş kesmeyi bile başaramama- ları, bütün dünya kamuoyunda bü- vük bir üzüntü yaratmıştır. Dünya, 1966 yılına sırtında koca man bir saatli bomba ile girmekte dir: Bu saatli bomba, Vietnam Sa vaşıdır. Ortalıkta bol bol “barış” sö. zünün dönmesine rağmen, kimsenin görüşme masası başına oturmaya niyeti yok gibi görünmektedir. Bir. leşik Amerika, askeri üstünlüğü ken di tarafında gördüğü için, barışa ancak kendi koyacağı şartlarla ya: naşmak istemekte; buna karşılık, Hanoi ile Vietkong da Birleşik A. merikanın bu savaşı kazanamıyaca- ğı kanısından hareketle “isteklerini savaş alanında gerçekleştirmeye ça- lışmaktadırlar. Bu iki inadın yarat tığı kapalı çevreden kurtulmak ür midi, ne yazık ki, benüz ufukta be lirmiş değildir. i PiLO SAÇ ili e iğ et 1- Saç dökülmesini önler. 2-Kepek ve kaşıntıyı yok eder 3 - Saçları kuvvetlendirir ve besler. 4-Genç hücrelerin fa- aliyetini artırarak dö- külen saçların ye- rine yenisinin gelme» sini sağlar, 5 -Saçlara canlılık, ha- yatiyet ve güzellik verir. SIGORTASIDIR