31 Aralık 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

31 Aralık 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

Türkiye, zorlu politikasınm sayesinde, müfrit Dulles için bile en sonda “fazla müfrit” bir müt tefik oldu ve kendisi hizaya çağırıldı. Halbuki Amerikanın bu unutulmaz Dışişleri Bakanı An- karaya geldiğinde başta Bayar, bütün Türkiye Devleti erkânı seferber oldu, ne şaklabanlıklar yaptı. aiiiknder, Dulles şerefine Kemal Ay- gün “komünist bombası” bile patlattı, sevinmişler, Düşününüz, Muhalefet için ne fi- yasko! Bu mesut haber, o tarihlerde Mendere- sin sözcüsü durumunda olan”Yeni Sabahta ya- zıldı bile.. Yazıldı ama, bunun maalesef aslı yoktu. Gerçi bazı C.H.P, milletvekilleride,D.P. li meslekdaşları gibi Avrupadaydılar ve “araba sevdası”na tutulmuşlardı. Ancak bunların sayı- sı ne 106 idi, hattâ ne 56. Nitekim İsmet Pa- S6 şayla Grup yöneticilerinin Pazartesi akşam ü zeri Mecliste yaptıkları çalışmalarda 140 kada milletvekilinin ertesi günkü Grupta hâzır bu lunacakları tesbit edildi. Biz o yaz İsmet Paşuayla, bir kaç defa yal- niz Ankaraya geldik. Bu gelişlerimizde, bizim Ayten Sokaktaki evde kaldık. Bekâr hayatı, İs- met Paşa için hoş bir değişiklik oldu. İsmail Rüştü Aksallar biraz ilerimizde oturdukların- dan otlar, evi düzeltmeye kendi hizmetçi kadın- larını, kahvaltı vermeye de ahçılarını gönderi- yorlardı. Biz yemeklerimizi bazen şu lokanta senin, bu lokanta benim, dışarda yiyorduk, ba- zen de, bilhassa akşamları ahbaplara gidip on- lara misafir oluyorduk. İsmet Paşa bir kac ka- deh rakı veya viski içiyor, neşeli neşeli konuşu- yordu. Harp tehlikesi uzaklaşmıştı. Eğer gitti- gimiz yer yakınsa, geç vakit kolkola yürüyerek eve dönüyorduk. Bu yürüyüşlerde Namık Gedi- ğin polisleri, arkamızda görünmemek için du- var veya ağaç diplerinden bizi takip ediyorlar- dı. Kardeşimde misafir olduğumuz bir akşam, dönüşte, Sahir Kurutluoğlunun evinin önünden geçerken baktık yatak odalarında ışık yanıyor. Vakit de gece yarısını bulmuştu. İsmet Paşa: “ — Gel, şuna bir muziplik vapalım..” dedi. Balkonun altından “Sahir! Sahir!” diye seslendi. Cevap veren Bi Ismet Paşa tek- rar etti: “Sahir! Sahi Balkon penceresi telâşla açıldı, Sahir Ku- rutluoğlu pijamasıyla göründü. İsmet Paşavı evinin önünde gördüğünde, şaşkınlığı seyredi- lecek şeydi. İsmet Paşanın sesini ilk duyduğu zaman kulağına inanamamış, “Her halde, kula- Şğıma sesler gelmeye başladı” demiş: Gece yarı- sı, İsmet Paşanın sesi sokakta ne arasın ? İsmet Paşayı görünce de, gözlerine inanamadı. Ancak biraz sonra ayıldı ve bizi ısrarla içeriye dâvet etti, Fakat başka bir akşam için söz verdik ve kendi evimize döndük. ismet Paşa o gece güldü güldü, güldü. Ankaradaki ilk Pazartesi akşamı İsmet Paşa arkadaşlarıyla geldi, beni evden aldı, ye- meğe Çiftliğe gittik, Barutçu, Feyzioğlu, Bar- las ve Yehiaras vardı. Yeniaras yeni bir otomo- bil almıştı. Sonra İsmet Paşa bu arabayla cok seyahat etti, meşhur Kayseri Yolculuğunu da onunla yaptı, Çiftlikteki o yemekte İsmet Paşa da, ar- kadâşları da keyifliydiler. Ertesi günkü Gru- pun canlı geçeceğinden ve Meclis Başkanlığına müracaatın çok imzayla yapılacağından emin- diler, İsmet Paşa buzlu bira içti, birayı ne ka-