7 Mayıs 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

7 Mayıs 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER AKİS tirmekteydi. Hattâ Petrol Ofisten Komsuoğlu aracılığıyla alınan ilân bedellerinin yüzde 25 kadarının © pey bir süredenberi “özel bir cüz- dan"a gittiği belirtilmektedir. Rek- lâm şirketleri ve ilâna muhtaç kü- çük gâzetelerle Komsuoğlu arasın. daki münasebetlerde “gör bizi, gö reyim sizi” tekerlemesinin epey kul lanıldığı ileri sürülmektedir. Bu meselenin bi öz Reklâm ta- rafından ortaya çıkarılmasının se bebi ise, bu müessese e Petrol O. fis arasındaki bir anlaşmanın yürü- me şeklidir. Tayfun Reklâm epey bir süre önce Petrol Ofisin radyo reklâmlarının dağıtıcılığı işini üzeri- ne almıştı. Anlaşmanın şekline gö- re, reklâm şirketi, Ofisin reklâm- METİN TökEpİ ISOVYET RUSYAYI ANLATIYOR larını piyasa rayicinin altında bir fi- yattan almakta ve bir komisyon karşılığında diğer şirketlere dağıt- maktaydı. Ancak herhangi bir te minata bağlı olmayan bu anlaşma bir an gelmiş ihtilâfa sürüklenmiş- tir, Diğer reklâm şirketleri, Tay- fun Reklâmın dağıtım işini aksat- tığını, paralarını geç ödediğini Ofi- se şikâyet etmişler, Ofis de Tayfun Reklâma anlaşmayı < feshedeceğini bildirmiştir. Tayfun Reklâm yöneti- cilerine göre bu bir komplodur ve Komsuoğlunun diğer şirketleri tah- riki ile ven geti ik. Bu şirke- tin bir e “— Komsuoğlu bizden hisse is- tedi, Vermeyince, işi sabote etti. Son defa ise Ofisle aramızı bulmak r 1 ” YY YAMANLAR LI en) /iğ1 Me EN vaadinde bulunup 20 bin Vira iste- di. Veremiyeceğimizi söyledik. Is- rar etti. Bunun üzerine 5000 lirası. nı hemen, gerisini sonra vereceğimi» zi vaad edip, kendisini yakalattık” demektedir. Bu olay. bir milli müessese olan Petrol Ofis için bir darbe teşkil et- miştir, Ofis, şu anda, reklâmları dur- durma eğilimindedir. Bunun sebe- bi, olaydan sonra beliren çekingen- liktir. Oysa bu arada diğer yabancı petrol şirketleri hararetli kampan- yalar açmış bulunmaktadırlar. “Ne ararsan bulunur...” P cenahı, bu skandalın ilk sarsın. tıları gecmeden ikinci bir haber. le karıştı. Bu habere göre, AP Ada- na milletvekili Turan Dilligil, parti nüfuzunu kullanarak bir nevi ka- çakçılık yapmaya teşebbüs etmiş- ti, İşin ilginç yanı, bu haberi, yi- ne AP taraftarı olan Yeni İstanbul gazetesinin yayınlaması idi! Bu ga- zetenin, Köln muhabiri Ahmet Gü- nere atfen bildirdiğine göre, Turan Dilligil Köln İşçileri Derneği Yöne- tim Kurulu üyelerine antetli ve im- zalı mektuplar göndermiş ve der- nek idarecilerinin adresine ayrıca göndereceği 50'şer adet Adalet Ga- zetesinin 70'er fenig'den satılmasını ve karşılığının Deutsche Bankta aç- tırdığı özel hesaba yatırılmasını is- temiştir. AP adına konuşur gibi bir eda ile yazılan bu mektup Almanya- da “daha sonra da Türkiyede. şaş- kınlık yaratmıştır. Almanyadaki ba- zı gazeteler olayı sütunlarına geçir- mişlerdir. Eğer böyle bir hesabın a- çıldığı doğru ise -ki Adalet Gazete- si, Yeni İstanbulun iddiası Mies da hâlâ susmaktadır- ve Turan gil'bu şekilde dışarıya gönderdiği gazetelerin döviz olarak şahsi he- sabında biriken karşılığını Türki- yeye transfer ettiğini ispat edemez- se, kanun ve halkoyu. karşısında kaçakçı durumuna düşecektir! © Aslında bu olaylar, Türkiyenin i- çinde bulunduğu şartlara tamamiy- le uygundur. Nasıl geldiği, ne için geldiği biliren bir iktidar faaliyete geçmiştir. Çarklar işlemekte, bece- riksizler, yaptıklarını ellerine yüzle- rine bulaştırarak, açığa çıkmakta” dırlar, Bu olaylara en çok ni skandallar beklenmelidir. 14 7 Mayıs 1966