7 Mayıs 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

7 Mayıs 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

.TIYATRO Ankara Arenacılar geliyor Bu mevsim sonlarına doğru İstan- bulda, rahmetli Abdullah Ziya Kozanoğlunun Arena tiyatrosunda dikkati çeken bir faaliyet göster- miş olan Halk Oyuncuları Birliği topluluğu pek yakında başkente ge- lecektir. Halk Oyuncuları - Birliği Ankü- rada 9 Mayıstan itibaren, şimdi O raloğlu Tiyatrosunun son oyunları- nı sunmakta olduğu” Ankara Sanat Tiyatrosunda, “Yılanların Öcü” ile temsillerine başlayacaktır. Bilindiği gibi, “Yılanların Öcü” Fakir Baykurtun bir eseridir ve da: ha önce filmi de yapılmıştır. Misa- fir topluluğun oynayacağı oyunu Ergin Orbey, ayni adı taşıyan To- mandan piyes. haline getirmiş, iri Kalıç da sahneye koymuş- “Birkaç yıl önce, Ankaratla Devlet Tiyatrosu sahnesinde de temsil e- dilmesi bahis konusu olan -ve Son- radan geri bırakılan- bu eserin An- karada ilgi m ima tah- min edilmekted Ayni kr “Yılanların Ö- cü”nden sonra, Orhan İyilerin yaz- dığı, gene Gündüz Kalıçın sahneye koyduğu, “Şarkıcı Kız” adlı müzi- kali Ankaralılara (sunacaktır. Bu müzikal Eskişehir ve İstanbulda bu mevsim 200 döfa oynanmak gi, o 4 çer bir başarı alk Oyuncuları Yılanların 'n “Şarlı Kız”ı da 2231 Mayıs tarih- ri arasında oynayacaktır. Avni Dilligil de geliyor Ayni Dilligilin idaresindeki Aksa- y Halk Tiyatrosu topluluğu da Her gün saat 18'de ve her > saat 21'de temsiller Mya bildiri- matinelerde, başarı kazanmış “Kırmızı yea si ile “Aleko Cz nos” adlı bir komediyi münavebev- yacaktır. E7 TAİ Oyun: “Yedi Balkonlu Ev” (“La Casa de los siete Balconeş); 3 perde, Yazan: Alejandro Casona (1902-1965). Çeviren: Nur Versin. Tiyatro: Devlet Tiyatrosu (Yeni Sahne). Sahneye koyan:. Nihat Akçan, Dekor. kostüm: Hüseyin Mumcu. Ara müziği: Orhan Tanrıkulu. Oynayanlar: Nermin Sarova (Genoveva), Olcay Poyraz (Amanda) Sema Avbars (Rosina), İnci Pars (Anne), Nihat Akçan (Ramon), Ertan Dinçer (Uriel), Nuri Altınok (Don German), Nur Subaşı (Anton de'An tona), Mustafa Yalçın (Büyükbaba). Konu: Bir eğitimci olan ve tiyatroyu her zaman bir eğitim aracı ola rak kullanan Alejandro Casonü -gerçek adıyla Alejandro Rodriguez Al varez- “Şafakta Gelen Kadın” ve “Ağaçlar Avakta Öiür”den sonra sahne mize çıkarılan bu üçüncü oyununda da aynı duygulu didaktizmi usta- ca kullanıyor. Hanımının yerini alrmva can atan ateşli ve ihtiraslı Aman- da ile, onu, ölen karısının mücevherlerini ele geçirmeği başarırsa met- reslikten hanımlığa çıkarmıya razı olan sefih bir babanın (Ramon) ya- mısıra; doğuştan dilsiz bir çocukla (Uriel) vaktiyle kendisini bırakıp giden nişanlısını bekliye bekliye gençliğini -ve biraz da aklını. vitirmiş teyzenin (Genoveva) ve onların bir ceşit “koruyucu meleği" olan bir fi lozof köy doktorunun çevresinde “iyilik”le “kötülük"ün, “duymadan yaşayanlar”la “yaşamadan duvanlar"ın hüzünlü mücadelesi... Beğendiğim: Nihat Akçanın, dram vüklü ovunu melodrama düşür meyen, ölçülü, ifadeli sahne düzeni, Bütün sanatçı (Okadrosunun, bu düzen içinde gelişen, etkili “ensemble” oyunu. Özellikle; Nermin Saro vanın, Sema Aybarsın ve Ertan Dinçerin başarılı kompozisyonları, Hü seyin Mumcunun esere -ve temsiline- cok şev kazandıran havalı dekoru gen iğim: Teyze -yeğen arasındaki ruh birliğinin, dilsiz ço cuğu onunla Konuşturacak. ve seyirciyi . şaşırtacak- yerde, başka bir voldan, meselâ teypten verilecek “ses”le, ifade edilmemiş olması... Sonuc; “Yedi Balkonlu Ev” belki Casond'nin en başarılı oyunların. dan biri değil ama, bizde en iyi oynanmış oyunlarından biri olarak hatırlanacak. Naciye FEVZİ Yeni Sahnede “Yedi Balkonlu Ev Kötü ile iyinin savaşı 1. Mayıs 1966

Bu sayıdan diğer sayfalar: