7 Mayıs 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

7 Mayıs 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

SOSYAL HAYAT Eğitim Okul ve tiyatro “Tiyatro bir okuldur” fikrini » be- nimseyen ve iki yıldır, yan fa aliyetlerle, öğretim programlarına modem eğitim anlayışını getirmeye çalışan Ankara Koleji, geride bırak- uğımız hafta içinde, Kolej Genel Müdürü Burhan Gökselin deyimiyle, “okul müsameresinden okul tiyatro- suna geçiş” iddiasında çok önemli bir adım attığını, başkent halkına, “Modern Antigone” oyunu ile is- pat etti. Mustafa Şekercioğlunun sahneve kovduğu oyunda amatör meslek seçimlerine de yardımcı ol- makta ve başarılı insan. . savısım artırmaktadır. “Tiyatro bir okuldur” fikrinin An- kara Kolejindeki gelişmesinde bü- vük rolü olan türkçe öğretmeni Tür- kân Çopuroğlu ise o gece genç Sa- natçıları bol bol alkışladı: ves -bir vandan da kendisi alkışlandı. Hemşirelik Hızlı bir kampanya | âcivert - beyaz emprime -tav- vörlü sarışın kadın, dinleyici- lerine elindeki haritalam göstere- Okulda tiyatro Modern.eğitim " kolejli” ovuncuların» arı türkçeleri ve' güzel diksivonları “özellikle ilgi çekici oldu. Yalnız Tiyatro Kolunun değil; bütün, öğrencilerin büyük “ilgisini çeken temsil öğretici ve eğitici yö- nüyle, boş zamanı en iyi şekilde de- gerlendirmenin gençlerimize neler kazândırabileceğini bir kere daha gözler önüne sermiştir. Bugün, bü- tün dünyada, gençlik problemlerine karşı tek olumlu mücadele Yyolu- nun boş zamanı değerlendirme ol duğu Kabul edilmiştir. Ayrıca, genç- lerin, kabiliyetlerinin keşfedilmesini hazırlayacak (o faaliyetler, onların 7 Mayıs 1966 rek konuşmağa başladı: “ “.— İşte, bütün bu bölgelere ya- yılarak kampanyamızı yapacağız ve im bir <2 gibi, muhakkak ba- Fakat amacımız, yükle İstanbul Florence: Nightin- gale Yüksek Hemşire Okuluna, muhb- taç olduğu tatbikat hastahanesini milletçe kazandırmak değil Bun- dan yüz yıl'önce; Kırım harbi" su rasında: Selimiye kışlasında yaralı türk askerinin ıstırabını dindirerek modem hemşireliğin temelini atan e Dn kadının şahsında, bugün Min Güzelde aynı işi, yapan yüz v v biilerie Sln z kahramanı hemşirelik mesleğinin, belki hiçbir meslekle kıyaslanamıyacak kutsal tarafım belirtmek, bütün ileri top- a kazandığı değeri, bir ke- daha, halkın katılmasıyla, meyda- ıda karada mevcut 'üş in koleji» nin ihtiyaçları için ayrılacaktır.” hem konuşmacıyı dinliyor, hem de önlerindeki şema- lara işaretler koyuyorlardı. 4 Olay, geride bıraktığımız hafta içinde, Ankarada, Kızılay konferans rence Nightingale Tesisleri Yar- dım Komitesi Ankara Şubesi İdare Heyeti ve Komite üyeleri iki aya vakın bir zamandır yaptıkları mü- ad Genel Kurul toplantılarından oirini yapıyorlardı. Artık yumurta kapıya gelmişti, fakat 62 M Mayıs tarihleri arasında ilân edilen Hem- şirelik Haftasının ve büyük kam- panyanın bütün ön hazırlıkları ta- “mam olduğu için kimse telâş etmis vordu. Başkentin kadınları ee Nightingale (o Tesisleri Yardım Komitesi Ankara Şube si Yönetim Kurulu Başkanı, Anka- ra Valisinin eşi Melâhat Coşkundur. Melâhat Çoşkunun o başkomutanlı- ğındaki orduya, geçen yılın İstan: buldaki çok başarılı kampanyasını yöneten eski İstanbul Valisi Ni- vazi Akının eşi Melek Akı da, tecrü- belerine dayanarak, plânlama ve strateji yardımlarında (o bulunmuş- tur. Kızılay Genel Merkez temsil cisi Nermin Arpacıoğlu ve Cavidan Atam, Melek Akı ile birlikte Yöne- tim- Kurulunun diğer üyelerini töş- kil etmektedirler. Feride Ergüder