7 Mayıs 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

7 Mayıs 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Tüli'den hapoerler “Yıldızların altında.” u yıl Basın Balosu, başkent $0s- yetesinin şık ve güzel kadınları nin desteğiyle çok güzel geçti. Gün- lerce; hattâ aylârca süren hazırlık lardan sonra geçtiğimiz hafta An- kara Palas salonlarının alışılmış de- koru tamamiyle değişmiş, Devlet Ti- vatrosunun değerli dekoratörü “Re- fik Erenin elinde âdeta bir'yörük ça- dırı halini salmıştı. Çadırın “kilimler ve bakır tepsilerle çok' hoş. 'birgö- rünüşü vardı. Yanda bir' salon; ba- lıkçı meyhanesiydi. Balık'ağları, bi- ra fıçıları, tezgâhında beyaz peynir ve turşulari ile balıkçı meyhanesi çok sempatik bir köşeydi. İstanbu- lun güzel meyhanelerini özleyenler tabii, bu köşeden çok hoşlandılar. Arkadaki salon bir Disko-Klüp- tü. Loş ışıklar, renk renk balonlar... Balonların ucunda türk basını sallanıyordu!.. Yan salonda bir ame- rikan barı ile bir çin köşesi vardı. ler meşhur böreklerini satıyorlar, a- merikan barı da durmadan işliyor- du. Aşağıda pavyonda ise Lâle Kura ve Mina Türkmen, diplomatları ve protokolun önde gelen misafirlerini ağırlıyorlardı. Ankaranın ünlü or. kestraları yanında, Gaziantep ve Si- lifke ekipleri de geceyi oyunlarıyla .şenlendirdiler. Balonun görünüşü çok şıktı, Gü- dan İnan, Dışişlerinin “güzel sekre- terlerinden Be rna Bensan, Esin O. ğuzalp,' Iran Elçiliğinin güzel sök- reteri Nur Vi Esin Ersoy ilk bakışta göze çarpanlardı; Ayşe Ku- lin, elinde bir sepet, içinde içki bi- letleri, herkesin yolunu kesiyor, bi- let satışında rekor kırıyordu. Gü- zel ve genç kadınları geri çevirmek tabii kolay değil. Dışişlerinin gü- zel sekreterleri de bunu bildikleri için, baloya hayli gelir sağladılar. Kibritlere numaralanmış piyango biletleri, baloyu epeyce renklendir- di. Zira piyango çok zengindi. Buz- dolapları, radyolar, halilar, battö- niyeler şanslısını buluncaya kadar, pivango masasının önündeki © kuy- ruk uzadı. Bu arada, AP milletveki- li Şinasi Osmava da bir düdüklü tencere çıktı. Başbakan Süleyman Demirel İstanbula gitmişti. Bilgehan, İhsan Sabri Çağlayangil, Nihat Kürşat, Orhan Dengiz, Ismet Sezgin, Aydın Yalçın, Nuri Bayar, Neriman Ağaoğlu, Turhan Kapanlı, misafirleri,: seçim. öncesinde balon- ların neyle şişirileceğini soruyorlar, AP'liler ise soruları çok açık ; ce vaplandıramıyorlardı. Başkanı Süleyman Demirel miye Demirel ile. birlikte, Basın. Balosunu bırakıp" Istanbula gelmişti, fakat baloyu neşelendirdi- gi söylenemez. : Süleyman Demirel çok neşesizdi, Meclis “kürsüsünde iktidar partisine yöneltilen ser Basın Balosunda şark dansı Meraklılar: Kadınlar! Nurettin Ok ise gazetecilerin ara sında bulunmayı tercib etmişlerdi. CHP Genel Başkanı İnönünün gelişi her zamanki"gibi gösterilerle karşı- landı. Hanımlardan' bir grup, Paşa- nm önünde kuyruk olup el öpmeye başlayınca, İnönü alt salona indi. Paşa, El gibi, el öptürmekten pek hoşlarnm AP'nin PAR stanbul AP balosunda balondan geçilmiyordu. Bülonun tarafsız Se e gibi” E hali” var- . Yine tava ivileri sa- ekiz Tstarbalün Kil Aşadariları bu balo yüzünden çok sıkıntılı gün- ler geçirdiler. Gitseler bir türlü, git- meseler bir türlü... Sonunda gittiler, fâkat baloda çok az Kalarak; ge- ceyi Klüp Reşatta tamamladılar. Hilton partisi $ ehire Çizmeci, bir “vakitler! -so- yadı Sertel iken- İstanbülün gü- zelliğiyle tanınmış kadınlarından “bi: 26 7 Mayıs 1966