7 Mayıs 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

7 Mayıs 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

YURTTA: OLUP BİTENLER sık kımıldamasının pek ağır düş- miyeceğini düşünüyordu. DP devri- nin gözde şarkıcısı Muallâ Muküd- der Atakanın konseri bile Başba- kanı meşelendiremedi. Müslüman AP'liler, Başbakanla beraber resim çektirir korkusu ile dansözleri ma- saya yaklaştırmadılar. Celâl Şahin, programı sırasında İstanbulun yol larından bahsedince, Demirel arka- sına dönüp Haşim İşcana, “Ne bu- yurulur?” gibilerden baktı, Bu, Si- yasi bir jestti. Nazmiye ve Süleyman Demirel balodan çıktıklarında saat 230'u bulmuştu. Cumartesi günü saat 10'da, Vilâ- yet toplantı salonunda, , İstanbul daki daire müdürleri ve Belediye mensupları ile toplantı yapılacaktı. Toplantı bittikten sonra da gece kondulara gidilecekti, Ancak, gece nin yorgunluğu ile Demirel geç kalktı. Park Oteldeki (dairesinde tam 45 dakika gazete okudu. Bu sr radâ İstanbulda bulunan ve aynı ©- 7 Mayıs 1966 Demirel ve eşi elini istanbulda balayı telde kalan İçişleri Bakanı Faruk Sükan ile.'İmar ve İskân Bakanı Haldun Menteşeoğlu, Başbakanı zi- yaret ettiler. Başbakan saat 11.15'de otelden çıktı ve saat 11.30'da Vilâ- yete geldi. AP'liler ve yüksek rical Vilâvetin kapısında Demireli göste- rişli bir şekilde karşıladılar. AP İs- tanbul milletvekili Osman Özer, De- mirele “Buyur Reisim” dedi. İstan- bulda “Ciğerci Osman” adıyla tanı- nan bu milletvekili Demireli hiç yak KulağasKüpe... Durum Gazetenin adı: Zafer Sütunun adı: Hutbe Sütunun yazarının İmzası : El hac Kemal Pilavoğlu Memleketin adı: Lâlk Tür- kiye Cumhuriyeti Devrin adı: A.P. İktidarı nız bırakmadı, diğer Istanbul sena- tör ve milletvekillerinin önüne geç- ti. Demirel de, bu o davranışlardan ve “reisim” iin maz e olacak ki, Vilâyet «ve her yerde- Eyüplü ari Ciğerci Osman'Özeri yanına aldı ve en çok ona iltifat etti. Bu durumu gören- ler, “Osman Özerin Bakanlığı yakım. li demekten kendilerini alamadı ar. Gecekonduların oyları meselesi Vilâyetteki toplantı, tarihi salonda yapıldı. Toplantıya İstanbuldaki bütün daire müdürleri, Beledi Başkanı ve İETT Genel Müdürü ile milletvekilleri ve birkaç APli İl) Ge- nel Meclisi üyesi katıldığı halde, CHP'li el Meclis üyeleriyle, ay- ni zamanda Genel Meclis üyesi bu- lunan gazeteci Ayhan Yetkiner a- lınmadılar; Görüşmeler mahremdi. Toplantıda bütün daire müdürleri söz alarak, kendilerini ilgilendiren konularda izahat: verdiler, Başba- kan sadece not almakla yetindi, ye 7