29 Temmuz 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

29 Temmuz 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER Besim Üstünel, Doçent Cevat Ge- ray. Merkez Yönetim Kurulu üyesi ve Genel Sekreter Yardımcısı Mu- ammer Erten, sendikacı Engin Ün- sal, Merkez Yönetim Kurulu üyesi Hayrettin Uysal ve Prof. Nermin A- adan hazır bulunarak, seminere katılacaklara çeşitli konularda bil- gi vereceklerdir. Parti Meclisinde faaliyet CHP, türlü vesilelerle. Millet Mec- lisi ve Cumhuriyet Senatosunda başarılı sınavlar verir ve Ortanın Solunu hızla halka indirebilmek için geniş programların hazırlığım yaparken. Parti Meclisi de, geçtiği miz hafta Cuma günü bir toplantı düzenledi. Genel Başkan İnönünün başkanlık ettiği ve iki gün süren Haftanın başındaki Sah günü yayınlanan Parti Meclisi bildirisin- de ise bu hususlar hakkında CHP'- nin görüşü belirtiliyor ve AP İkti- darı - CHP ilişkileri konusunda şöy- le deniliyordu: "Ortanın Solu hareketini, poli- tika hayatımızda alışılagelmiş bazı yalan ve iftira tertipleriyle türk ur lusuna olduğundan başka türlü ta- tutabileceğini ve CHP'yi zayıflata- bileceğini sanan iktidar, bu umu- dunu yitirdikçe, Ortanın Solu hare- ketinin geniş halk toplulukları ta- rafından gitgide daha iyi anlaşılıp benimsenmekte olduğunu ve CHP' ye yeni canlılık ve güç kazandırdı- ğım anladıkça, belirli bir kaygı ve telâş içine düşmektedir." CHP Meclisi son toplantısında Kârlı bilanço bu toplantıda, parti-içi ve ülkeyle ilgili çeşitli iç ve dış konular ele alındı. Toplantının ilk günü yaptı- ğı konuşmada özellikle Kıbrıs ko- nusu üzerinde duran Genel Başkan, Demirelle bu konuda yapmış oldu- gu son görüşmelere ait düşüncele- rini açıkladı. Ayrıca, AP iktidarının siyasi ve ekonomik alanlardaki o- lumsuz tutumu, son olayların ışığı altında (o değerlendirildi. Konuşan Parti Meclisi Üyeleri, genellikle, Ortanın Solunun süratle yayılması karşısında AP İktidarının giriştiği yıkıcı propaganda kampanyası. Yet- ki Kanununun yaratacağı sonuçlar, İş Kanunu tasarısı ve Elbistanda vukubulan sünni - alevi çatışması üzerinde durdular. 10 Propaganda Çanak sesleri artınca.. Geçtiğimiz haftanın başlarında bir- .B. binasının zemin katındaki dolaplarım açan millet- vekili ve senatörler, (adreslerine gelmiş zarfların arasında bir de ki- tap buldular. Ancak bu defa, her zaman yaptıkları gibi yapmadılar; yani kitabı, okumadan çöp sepeti- ne atmadılar. Çünkü bu seferki ki- tabın değişik tarafları vardı: Bir ke- re, dikkati çekecek kadar hacimliy- di ve çok iyi cins bir kâğıda ba- sılmıştı. İkincisi, üzerinde bir de fiyakalı kart bulunuyordu. Millet- vekili ve "senatörlerin dikkatini çe- ken husus, kitaptan çok, bu kart AKİS oldu. Çünkü kart, Turizm ve Ta- nıtma Bakam Nihat Kürşada aitti ve üzerinde, "Turizm ve Tanıtma Bakam Nihat Kürşad hürmetleriy- le takdim eder" yazılıydı. Turizm ve Tanıtma Bakam Ni- hat Kürşadın hürmetleriyle takdim ettiği kitap eğer "Türkiyede Ko- münizm ve Sosyalizm Faaliyetleri" adını ve Fethi Tevetoğlu imzasını ta- şımamış olsaydı, belki yine de üze- rinde durulmayacak, şöyle bir ka- rıştırılıp, malüm yere havale edi- lecekti. Fakat birtakım özellikler biraraya gelince zihinlerde çeşitli sorular ve çağrışımlar belirdi. AP Samsun senatörü olan yaza- rın özellikleri ve kişiliği iyi bilindi- ğinden, daha çok, böyle bir kimse- nin yazdığı ve Turizm ve Tanıtma Bakanlığınca devlet kesesinden a- çıkça desteklenen 30 lira fiyatlı ki- taptan bol miktarda alınarak para- sız dağıtılması hususu üzerinde du- ruldu. Daha önceleri aynı konuda ya- yımlanmış pek çok kitap bulunduğu halde böyle bir "destek"e lüzum görmeyen Kürşadın bu defaki ilgi- sinin sebebi acaba neydi? Ayrıca, aynı kitaptan daha başka yerlere gönderilmiş olduğu da biliniyordu. Turizm ve Tanıtma Bakam Ni- hal Kürşada göre, Bakanlığı ve ken- disi, normal görevlerini yapmışlar- dı. Çünkü kendi Bakanlığı, bir, "en- formasyon Bakanlığı"ydı. “Bazı çev- relerin bazı konularda bilgi sahibi olmalarını di ak", bu a lığın "görevi"ydi. Turizm ve Tanıtma Bakanlığının bu kitaptan 1400 adet satın aldığını ve 28 bin lira para ödediğini bilen- ler, kazın ayağının hiç de, Kürşadın söylediği gibi olmadığını ve işin i- çinde birtakım hesapların bulundu- ğunu ileri sürmekten çekinmediler. CHP Samsun milletvekili Yaşar A- kal, Perşembe günü, Kürşadın kita- ba “iliştirerek milletvekillerine gön- derdiği, kartviziti arkadaşlarına gös- teriyor — Kitabı satın aldığı yetmiyor- muş gibi, kartını iliştirip dağıtmak- tan da çekinmemiş. Bu bir skandal- dir. Harekete geçeceğiz" diyordu. Devlet parasıyla iftira kampanyası Geçtiğimiz hafta Cuma günü top- lanan CHP Meclis Grup Genel Kurulunda mesele, enine boyuna e- leştirildi. Bu konuda gensoru açıl- masını isteyen bir önergenin kabu- 29 Temmuz 1967