29 Temmuz 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

29 Temmuz 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

AKİS YURTTA OLUP BİTENLER C.H.P. İşçi Bürosu çalışıyor Bir grup insan, CHP Genel Merke- zindeki odalardan birisinde otur- muş, hararetle bir meseleyi tartışı- yordu. Bunlardan uzun boylu, gür saçlı ve içlerinde en genç olanı, baş- Çetin Altan, Anayasa Mahkemesine gitmezden önce Asıl koz şimdi paylaşılacak Altanın dokunulmazlığını kaldırdı. Bu saatler içinde Başbakan Demi- rel, sık sık gülerek, manzarayı zevk- le izledi. Bazı tecrübeli politikacı- lar, Demir elin bu davranışını şöyle izah ettiler: "— Demirel, Grupta bazı Bakan- lar hakkında açılan genel görüşme dolayısiyle çok sıkışmıştı. Grupun önüne yeni bir yem atınca, rahat- ladı.. Çetin Altan ise çareyi. Anayasa Mahkemesine başvurmakta buldu. Anayasa Mahkemesi üyeleri, kendi- lerine çekilen telgraf üzerine Anka- rada toplanacaklar ve son kararı vereceklerdir. Nitekim, dokunulmazlıklar kal- dırılmağa başlanınca, AP Grupun - daki genel görüşmeye itibar gün- dengüne azaldı. Buna karşılık, AP- lilerin muhaliflere (o kızgınlığı arttı. Hattâ bu kızgınlık, haftanın ba- şında Salt günü (Mecliste cereyan eden komik bir olayla daha da be- lirgin hal aldı. O gün Mecliste, CHP Grupunun. Turizm ve Tanıtma Bakanı Nihal Kürşat hakkındaki gensoru önerge- sinin gündeme' alınıp alınmaması tartışılıyordu. Sıra TİP sözcüsü Çe- tin Altana gelince, hava birden ger- ginleşti. AP'liler (OAltana sataşıyor- lar, Altan da onlara lâf yetiştirme- ge çalışıyordu ki Başkan hmet Bilgin Çetin Altana müdahale etti ve sözünü keseceğini bildirdi. Alta- 29 Temmuz 1967 nın cevabı, bardağı taşıran damla oldu. Meclise o celse başkanlık et- mekte olan Bilgine dönen Çetin Al- tan, — Size bir fransız sözüyle ce- vap vereyim: Bir marangoz hatası olarak bizden yüksekib bulunuyor- sunuz" dedi. AP'liler birden bağınşmağa baş- ladılar. Başkan Bilgin hatiple uğra- şırken, Başkanlık (o Divanına» Çetin Altanın üzerinde silâh bulunduğu yolunda bir ihbar yapıldı. Bunun üzerine Başkan, Altanın üzerinin a- ranması için celseye ara verdi. Çe- tin Altan ise kürsüden inmiş, TİP sıralarına doğru ilerliyordu. TİP milletvekili Kemal Nebioğluna yak- laştıktan sonradır ki, AP'lilerle Ka- mal Nebioğlu arasında bir kovala- macadır başladı. AP'liler, Altanın, silâhını Nebioğluna verdiğini iddia ederek, o sırada salonu terkeden Nebioğlunun peşine düştüler. Nebi- oğlu Mili Savunma (Bakanlığının önüne vardığında, AP'li bir millet- vekili kendisine güçlükle yetişebil- di. Nebioğlu ise, bir taksiye atladı- ğı gibi oradan uzaklaştı. AP'liler Meclise elleri boş dön- düler ve hırslarını, koridorda bul- dukları TİP'li milletvekillerini tar- taklayarak aldılar. Dokunulmazlık meselesinin si- nirleri ne derece ve nereye kadar gergin tutacağı merak edilmektedir. kan durumundaydı. Konu, yapıla- cak çalışmaların planlanması ve bu arada, örgütün nasıl kurulacağı idi. Toplantıda bulunanlar, düşünceleri- ni teker teker söylüyor, birtakım illerden isimler veriyorlardı. Baş- an durumundaki genç adana, önün- deki kâğıda bunları not ediyor v zaman zaman arkadaşlarına, kendi düşüncelerini açıklıyordu. Merkez Yönetim Kurulu üyesi ve Sakarya milletvekili Hayrettin Uysalın hazırladığı bir projeye uyu- larak, Parti enel (Merkezinde, CHP'li işçi liderlerinden kurulmuş olan Genel Merkez İşçi Bürosu, ku- ruluş ve örgütlenme çalışmalarıyla ilgili bu toplantısını, geçtiğimiz hafta Cumartesi günü yaptı. Baş- kan durumundaki genç adam, - İş Sendikası Genel Sekreteri Erol Aykardı. Toplantının sonunda, ya- pılan çalışmalar hakkında bilgi ve- ren Aykar, Büronun, merkezleri Ankarada bulunan sendikaların Or tanın Solunu benimsemiş bazı yö- neticileri tarafından kurulduğunu, altı kişinin, Merkez Yönetim Kuru- lu olarak görev yaptığını, işçi küt- lelerinin yoğun olduğu 21 ilde daha büroların okurulacağını (o söyledi. Merkez bürolarıyla il büroları, çev- relerindeki işçileri, Ortanın Solu inancı etrafında toplamak, işçilerle ilgili hukuki osorunları izlemek ve Anayasa açısından işçileri aydınlat- makla görevliydiler. Genel Merkezdeki bu İşçi Büro- su, bir yandan, düzenli toplantılar- la harıl harıl yeni plânlar hazırlar- ken, bir yandan da el Merkez tarafından plânlanan bölge toplan- tıları için son hazırlıklar yapılmak- taydı. Üç-beş günlük seminerler ha- linde düzenlenecek bu toplantılar- da, Ortanın Solu için halka önder- lik edecek gençlerin yetiştirilmesi ve bunların aracılığıyla ülkenin en ücra köşelerine (okadar ulaşılması düşünülüyordu. Bu münasebetle plânlanan ilk toplantı, 5 Ağustos gü- nü Bursada yapılacaktır. Beş gün sürecek olan toplantıda Genel Sek- reter Ecevit, Parti Meclisi üyesi 9