4 Ekim 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

4 Ekim 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

pa — Aklıma bir şey geliyor — Gelen boşuna geliyor de- mektir.. — Ameliyat Amerikalı bir milyarder kadın otomobil kazasına uğradı. Hemeü hastaneye kaldırdılar, ameliyat masasma yatırılılar, « Operatör, kadının elindeki pir- lanta yüzüklere, çantasındaki des- te deste banknotlara baktı, sonra Ameliyat masasına yaklaştı. Milyarderi soydular ve karnına yazılmış çu cümleyi okudular: «Bana apandisitlen ameliyat yapmayınz. Tam üç kere apandi. sitimi aldılar, Dördüncü ameliya- fn parasını vermem.» ürüyorsunuz, yalnız bizde de- Tanınan — Bey birader, bir islik çalar Bir adam, kaldırıma oturmuş, yoldan geçen birine bumu rica edi- yordu. Öteki — Sen çalsana.. — Ben çalmasını bilmem. — Neden alayım istiyorsun, — Çalınız da anlarsınız. Islık çaldı, karşı evin penceresi acıldı, bir gölge sokağa eğildi ve haykırdı: — Seni kerata seni... Seni sar- boş kâfir seni... Seni serseri seni Kaldırımdaki adam, lik ça gidebilirsiniz, tanındım! Kapıyı açtılar, içeri girdi. çok kıskançmışamız? Beğeniyorsunuz diye ken kıskanıyorum. İ pek almış ta... | | sabaha kadar ağ. | yorum? CENTİLMEN Bir lort, doktor Sivifte — Hakikt cen. #ilmen, hiçbir iş © görmiyendir, de mi Gülliner müek- lifi düşünmüş İngilterede erkek çalışır, kadın Galışır, at çalışır, eşek çalışır, öküz çalışır, sa çalış ateş çalışır, içki galışır.. Yalnız do- muz hiçbir iş gör. mer. İngilterenin yegâne centilmeni * domuz mudur?... demiş. Hiç darılma güzelim, Yetişir artık mazi | Gel beraber gezelira, Vakti geçmeden yazınl » o Mühalâğa C. Hanım baloya gideceği £- mada, kaynanasının öldüğünü ha- ber aldı. — Bu yarından evvel duyuk maz, diye düşündü baloya gitti, Orada kendisine — Kayın valideniz ölmüş öyle mi? dediler. C. hanım dudak bük- 2 — Siz söylenenlere bakmayin, mübalâğa ediyorlar. Sayıklama Bey uykusunda söylendi: — Suzan... Suzan... Karısı uyandı — Şey... Bizim Ahmet bir kö- Ertesi akşam bey eve geldi, sordu? — Beni arıyan oldu mu?,. — Hayır... Ha şey, Ahmet be- yin köpeği telefon etti, — ikisi de güzel, yalnız evvelâ hanisle nişanlanacağıma karar veremiyorum. YAZ GEÇMEDEN | Bak burasi pek arcak, N İ Bizi farla sıkacak, — Aferin, böyle bir iki seans idmandan sonra, öbürgün İçin hazır olursun. — Cenaze namaza mi? Dalgın Yemek vakti gelince haber ver. | mmelerini tembih etti, Haber verdiler. — Vakit geldi efendim. — Evde yok de. bi NEYMİŞİM? gz | Kaptanı deryaymışımı?. Dalgalarda kaymış? Fazla gelen aklımı, / Sokaklara yaymışım?. ÇOCUKLAR — Benim bir oğ- lum var, beş ya- şında. Mektebe git- meden evvel oku. me yazma üğ- lik Ni — Bu birşey değil. Benim üç aylık bir kızım var, işlerimin fena gittiğini, param olmadığını , çok sıkıntı çektiğimiz! Biliyor. — Bildiğini sen nereden biliyorsun? — Sabahtan ak- şama , akşamdan lamasından anlı gene bir fikir Papel saymakımış işim? Param öyle çokmuş ki Alan inip ber dişim2., yi — Aferin baba, iyi.. Amma bana Everest tepesi hakkinda veremiyor du gece köpeğiniz “dört koyunumu boğ- du. Söyle bakalım, ne yapmak fikrin: desin?.. — Benim köpeği min yaptığına emin misin? — Tabii eminim. — Âlâ, neyapa- cağımı şaşırdım. İyisi mi, bu köpeği elden çıkarayım, satayım... Biraz düşündü ve sordu: İ — Bir köpeğe, iyi bir köpeğe ihtiya- cın yok mu? Rogilt, spekülâsyona başlamış, bütün zenginleri mahvedecek, pa- rasız bırakacak şekilde mühim ve bir işe girişmişti Bankerlerden biri Roşilde; İ — Azizim, dedi, eğer böyle de- vam edersen, hepimiz sadaka isti- yeceğiz, Roçilt soğukkanlılıkla sordu — Kimden?. Karşılık — Hasan baba İstanbulda ne işin var? — Mektup getirdim, — Ayol posta ne güne duru yor?... Postaya niye vermedin? — Bunun sebebi var. Posta me- muru bir aydır taze yumurtayı Benden almıyor, başkasından alı- yor. Ben de karşılık postaya mek- tup vermiyorum! iç meyi geye Çok ta kibar beymişim? Horul bocül horlarken, Meğerse ben meymişim? Dandini dg. İKRAM Çöp arabası Sa- rayburauna geldi. Çöpleri boşalttı. Iki dilenci, elini Sel lere yaklaştılar. Sahilde, koca- man bir döhna, oldağu gibi duru. yordu. Birl elini uzat tu, öteki müdahale etti; — Arkadaş, mü- saade buyur; bu gece karımın ye mekte misafirleri var... Onlara ik- yam edeceğim |.. — Yukariki oda balkonile kaça? — On liraya, — Ya balkonsuzl Dna Aki Fransiz karşılaştılar, Biri sordu: — Yeryüzünden yükselen bir dua, gökyüzüne ne kadar zaman- — Neden biliyorsun? 4 te hep bir ağızdan: «Ak düşmanı kahretsin» diye dua ettik, 1918 de dediğimiz oldu. Doktor Koço Kokoladiz efendi evlene» cekti, © Usulen günah çıkarmak üzere papaza gitti, faket bir şey söyle medi. Bunun üzerine papaz onu sorguya çekti — Hiç yalan söyledin mi?. — Ben avukat değilim. — Harsrzlke yaptın nı? — Hiç bir şey satmadım. — öldürdün mü? Koço Kokoladis boynunu büktü; — Doktorum! Çaresi — Üç gündür gözüme uyku gir- — Üç yüz liraya ibtiyacım war, * uyuyamıyorum. — Neden bana müracaat et- medin, — Oç yüz lirayı verecek miy- din? — Hayır, amma iyi bir uyku ilâ- cı verirdim! im — Kasalar. » — Bu bop — Hepsi bop... 1 Allah belisini versin, kasa ambanma gelmişim