11 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

11 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

| pi i | b h İ l | Sahife 14 AKŞAM 11 Şubat 1939 Meşhur Alman güzellik mütehassısı Profesör Doktor E WİNTER VENÜS PUDRASI Terkibi altın kremli 2 YENİ NEŞRİYAT: 1786 dn TÜRKİYE Geçmiş asirlarda memlekelimize gel- miş olan ecnebi seyyahların Türkiye üze- rine yazdıkları eserleri «Türliğe seyahate hameleri serisi, adı altında dilimize çe- virmeğe başlamış olan Reşad Ekrem Koçu bu serinin 3 üncü kitabı olan 'Lüydi Cra- ve'nin Türkiye seyahatunmeşini yukazı- daki isim altında neşretmiştir tih Halkevinden: I — Evimizde Fransızca derğieri verile- cektir. Bu derslere: yazılmak istiyenlerin her gün saat l0dan 2i e kddar 3 adet fotograf ve nüfus hüviyet yğrakalariyle Evimiz direktörlüğüne müracaatları, 2 — Derslere 20 şubat 939 tarihinde başlans- gaktır. Bükırköy Halkevi Başkanlığığdân: saat salonunda. bay Galip Bahti- an (İstanbulda Binaf Hayatı 8) wevzuliş bir konferans ve Halkevi ork, aşi tarafndan bir konser verilecektir, 2 — Davetiyeler Evimiz idare memurluğundan alınmalıdır. Balya - Karaydın Madenleri « Türk Anonimşirketi Ortaklara ilân: Ticaret yasasının 381 nci ve esas muka- velenamesinin 24 ve sonsaki' iühddeleri mucibince BALYA - KARAYDIN MADEN- LERİ TÜRK ANONİM ŞİRKETİ Umum hissedaran heyeti, aşağıdakt maddelerin görüşülmesi için H Mart 1939 tarihli Salı günü saat 11 da Şirketin Galsiğğn Eski Şarap iskelesi sokağında kâin Muradiye Banının $ nci katındaki Suretie toplantıya çağırılır. 1 — Meclisi İdare ile Murakip.raporla- yının dinlenmesi. 2 — 1998 senesi hesaplarının onaylan- ması, aynı devreye aid netleeler hakkın- da Meclisi İdarenin teklifleri hakkında karara alınması ve 1938 senesi işlerinin tedvirinden dolayı meclisi idare üyeleri- nin ibrası, 3 — Çıkan üyelerin yerine yenilerinin Yeya tekrar kendilerinin seçilmesi. 4 — İdare Meclisi üyelerine verilerek huzur haklarının tesbiti 5 — 1989 senesi için bir murakit tayini ve verilecek ücretin tesbiti, 6 — Şirketin genel işlerini çevirmekle mükellef idare meclisi âzalarile direktörü verilecek ücrelin tesbiti için idare mec- Mine selâhiyet verilmesi, 7 — Gerek kendi namları ve gerekse başka şirketlerin idare meclisi üyesi sıla” tile şirketle akdı muamele edebilmeleri hususunda idare meclisi üyelerine selâ- hiyet verilmesi, ! Bu toplantıda basır bulunmak veya temsil olunmak isteyen ortaklar, ticaret kanununun 381 nci maddesi ahkâmı mu- eibince hamili bulundukları hisse senet- lerini toplantı gününden en âz bir hafta evvel Şirketin İstanbuldaki merkezi veya Pariste Rue d'ântin $ numarada Bangus de Paris et des Pays baz Bankasına ya- tırmaları lâzımdır. Şirket, toplantıda hazır bulunmak is- teyenler için bazır bulunmak istiyenler için toplantıya girme Kartları tevzi ede- ceği gibi bu toplantıda hazır 5 yener caklar için de başkalarını terki edebii- melerine yarayacak förmülerler yereeek- tir. Her hissedar, bu toplantıya giren baş- ka bir hissedar tarafından temsil edile- bilir. Hisse senetlerinin yatırıldığına dair ma- M müesaeseler tarafından verilen vesi - 'kalağ hisse senedi gibi telâkki ve kabul merkevine adi İDARE MECLİSİ Caddebostanında Bir Villa Satılıktır. 40846 ya telefon edilebilir Üsküdar sulh birinci hukuk hâkimliğin- den: 939/161 Taksimde Feridiye caddesinde Firin 80- kağında 9 No. da Fuad Alakaç Ralib vekili Hikmet tarafıdan alephi- nize ikame edilen alacak davası ikame odil- mesi Üzerine Hünen yapılan daveti kanu- niyeye icabet etmediğinizden hakkınızda gıyap karan verilmiş ve müddel şahidleri- ni getirip dinletmek ve gıyap kararının tebliğine karar verilmek üzere muhake- me 77/2/939 pazartesi günü' saab 100 talik kılınmış olduğundan tarihi ilâindan iitbaren beş gün ermez itiraz etmediği- niz tekdirde bir daha an. kabak Deposu: NUREDDİN EYLİYAZADE, İSTANBUL KIŞ GÜNEŞLERİ Cildi pek fena vaziyete sokar Bu mevsimlerde: KREM PERTEV istimalini ihmal etmeyiniz. Kozlu kömür işleri T. A, şirketinden: Korlu Kömür İşleri P, A. $. Hissedaran Heyeti Umumiyesini davet: İdare Meclisi Riyasetinden: Şirketimizin 1933 Hesap senesine ald alelâde Heyeti Umumiye içtima: (13 Mart 939) saab (10 da), Ankarada Şirketin Merkezi olan Türkiye İş Bankası binasında akte- dilecektir. RUZNAMEİ MÜZAKERAT 1 — 1938 senesine aid Meclisi İdare ve Mürakip Raporlarının kıraat ve tasvibi, 2 — 1933 senesi bilânçosunum ve kâru | zarar ve faizi muhassas hesaplarının tet- | kik ve kabulile, Meclisi İdarenin ve Mü- rakiplerin ibrası ve temeliğün sureti tevzi, 3 — Müddeti hitam bulan Meclisi, İda- re Âzalarının yerine intihap ierası, 4 — 1939 senesi Mürakıplarının tayini, 5 — 1939 senesi alelâde Heyeti Umumi- yesine kadar muteber almak üzere Mec- lisi İdare âzalarının hak&ı Muzurlarile, 1089 senesi Mürakıp ücretlerinin tesbiti Kususlarından ibarettir. Ticaret kanununa ve esas mukavelena- tarihine müsadi? Pazartesi günü | memize tevfikan sahibi rey olan hisseder- larımızm ösaleten veya vekâleten içtime- da hazır bulunmaları, ve bunlardan ba- miline aid hisse sahiplerinin Jâakal bir hafta evvel, Şirket Merkezine hisselerini tevdi ile mukabilinde rey pusulası alma- ları lürumu ries ve ilân olunur. Kozlu kömür işleri T. A. şirketinden Kozlu Kömür İşleri T. A, $. Missedaran fevkalâde Heyeti Umumiyesini davet: İdare Meclisi Riyasetinden: Şirketimiz Heyeti Umumiyesi 13 Mart 939 Pazartesi günü saat (1030) da Anka- rada Şirketin Merkezi olan Türkiye İş Bankası binasında fevkalâde olarak içti- ma edecektir. RUZNAMEİ MÜZAKERAT Tevzi edilmiyen 1934 ve 1985 seneleri nin tevsli hüsusundan ibaret tir, Zayi — Süleymaniye askerlik şubesin- den aldığım üskerlik terhis vesikamı kay- bettim. Yenisini alacağımdan eskisinin değeri yoktur. 1 saaf havnlandırılmış fevkalâde ince ve hafif VENÜS Pudrasile tuvalet gören bir cild dünyanın en taravetli güzelliğini ifade eder. Çiçek meraklılarına MÜJDE: Bu sene Avrupanın en meşhur mü- esseselerinden iikbahar ve yaz çi- çek soğanları, katmerli begonya, en yeni glayöl, yıldız ve gül kokulu Çin şekaiki variyetelerini getirdiği- mi sayın m rilerime ilân eylerim. Sipariş üzerine en nadide gül fidân- ları, çam ve suir salon fidanları eh- ven fiatiç getirtilir. AGOP CULFAYAN İstanbul Çiçek Pazarı No. 23 - 40 Beyoğlu Yerli Askerlik şubesinin yoklama ilânı I — Beyoğlu yerli askerlik şubesine bağlı müslim ve gayri müslim 310 : 30 (Dahil) bütüm' yerli ihtiyat. eratın yıll Yoklamalarile 335 doğumluların ilk yok- Taması, 6 şubat 939 İle 15 mart 939 gün- Ieri arasında ve şube Ditratında yapılı” caktır. Bu maksadın mühtelif, doğumlu- lardan hangi nahiyeler halkının bangi günlerde şubeye müracaat edecekleri aşa- Gıda yazılıdır: A — 310:330 (Dahib do- Zumlular: Şubat 6 ve 7 günleri Beyoğlu merkez nahiyesi, şubat $ ve 9 günleri Galata merkez nahiyesi, şubat 10 ve li günleri Taksim nahiyesi, şubat 13 günü Şişli nahiyesi, şubat 14 günü Kasımpaşı nahiyesi, şubat 15 günü Miki ve Ke i 325 (da- ubat 16 ve 17 günleri Beyoğlu merkez nahiyesi, şibat 18 ve 20 günleri Galata nahiyesi, şubat 21 ve 22 günleri Taksim nahiyesi, şıbat 23 günü Şişli nahiyesi, şubat 24 günü Kasımpaşa nahiyesi, şubat 25 günü Hasköy ve Ke- merburgaz nahiyesi, C — #6:330 (Da- hil> doğumlular: Şubat 27 ve 2, mart 1 günleri Beyoğlu merkez nahiyesi, mart 8, 3, 4 günleri Galata nahiyesi, mart 6, 7, 8 günleri Taksim nahiyesi, mart 9, 10 günleri Şişli mahiyesi, mart ll, 13 günle- ri Kasımpaşa nahiyesi, mart 14, 15 gün- leri Hasköy ve Kemerburgaz nahiyeleri, 3 — 385 doğumlular kendi mahalleleri halkile birlikle geleceklerdir. 3 — 310 : 334 doğumlulardan yoklamasını hangi bir sebeple bugüne kadar yaptırmamış olan- lar da şubeye müracaat edeceklerdir. 4 — Yoklama, her gün saat 9 dân 12 ye kadar devam edecektir. 5— Mahalle mü- messilleri o mahallelerinin tahsis edilen gün ve saatlerde şuböde bu: hunacaklardır. 6 — Hüviyet cüzdanlarile &skerlik vesikalarınm birtikte getirilmesi, 7 — Yapılacak olan bu yoklama, askerlik kanununun 33 ve Idüncü maddeleri ieabı olduğundan başkaca bir fevkalâdelik fik- rine düşünülmemesi, $ — Yukarıda yazık günlerde yoklamasını yaptırmıyanlara bu gibi. şahısları resmi ve hususi hizmete alanlar askerlik kanununun 92 ve 93ün- cü maddesine göre otzalandırdacaktır. 9 — Bunlardan İstanbul haricinde olan- Bar, askerlik kanımunun 75inci madde- sine göre, tafsilâtlı künyelerile ikametgih adreslerini bir mektupla şubemize bildi. receklerdir. Yabancı memleketlerde bu- Tunanlar ise, bu malümatı en yakın kon- solosluğa bildirmelidir. Beşiktaş askerlik Ş.: Çanakkale mevki müstahkem komutan- lığına bağlı Lâpseki askerlik şubesile Ezine hastanesi mzıbat subaylığı yüzabşınk ma- halli boştur bu yerlere mütekaidinden talip varım şubeye müracaatları ilân olu- nur, Zayi — Tib fakültesi aömesiri II den 2643 Rüşdü Yarrınnın Akay pasosu kay- bolmuştur. Yenisini çıkaracağımdan eski- sinin hükmü yoktur. Açık arttırma ile fevkalâde satış 1939 Şubatın İZ ne! Pazar günü sabah saat 10 da Beyoğlunda Asmalı Mescidde Minare sokağındaki 22 numarali ESKİ WOODS PAŞA HANESİNDE Mevcut ve gayet: kıymetli eşyalar arttırma ile satılacaktır. Nikel plikalar ile müzeyyen ve büfe, vitrin, masa ve allı sandalyadan mürek- keb ceviz kökü Kaplamalı gayet zarif en son model yemek oda takımı, hakiki İn- giliz marokeninden mamüi emsalsiz Av- rupa maruken takımı (3 parça), Bule ve mavun kaplamalı asri yatak oda takım- ları; yedi parçadan mürekkep güzel bir Vienna salonu; #ekiz parçadan mürekkep ve Masif mavundan mamül diğer bir Av- rupa salon takımı; İngiliz koltuklar; em- salsiz hakiki bir Fransız BOULE «silo Şam işi mosaik oyun ve tavla diğer antika Bronz bir sanat; Markiteri orla masası; bayi gümüş kap- lama çay takımları dond we takımı; biz Masif Akaju ve diğeri muşarabi iki para- Rulet oyunu; Bronz ve Terküit hey- keler yirmi yedi parçalık çay takımı, bronz vesair elektirik avizeler; hakiki Mappleğ 12 #andalya; çini sobalar; ev dahi satılık veya kiralıktır. ge marka ar ame we Alman pi- açık masasi; MASASI; van; yoklamasına | Beyoğlu 4 cü'sulh hukuk mahikemesin- dön: 007/38 Terekesine mahkemece el konulup ölü Kuistino Ponzi Kruçyani uhdesinde bu- Pendikte Yayalar karyesinde Mari namı 'diğeri İskele Ada es 32/22 ve yent'1, 8 12 ve 903 ve 905 300 dönüm mikdarındaki ar- slarla bunların üzerindeki tuğla ve ki- remit * fabrikası ve içindeki makinelerle demirbaş Ait ve edevatı ve diğer bin: rin 135 hisse itibarile 80 hissesi 14/3/939 tarihine müsadif salı günü saat 10 da mah- kememizde açık arttırma ile Tamamının kıymeti 15000 tra rTesmile diğer her türlü rüsum, ihale pu- la için kıymetin yüzde yedi buçuk nisbetinde pey akçesi yatıramk lâzımdır. Satış gü- nine kadar vergiler terekeye aittir. Taf- siât: Yerler No. srasile aşağıda göste- rilmiştir. Şöyle ki: 1) Tuğla fabrikası kâ- girdir. Birinci kat döşemesile çalısı ka» pıları, pencereleri alşap ve hacaplır. Ze- min katta makine aksamı, tuğla ocakları Yar. Birinci katta betonarme ayaklar üzerine müstenit köprü mevcut olup üze- rinde dekoril hatti vardır. 7 tamirhane dir, Bir kattır. Duvarları tuğla, çatısı ah- şap dahili metrüktur. 3) Bekçiye mahsus kârgir iki oda bir mutfaktır. Meskundur.( 4> 18 metre yüksekliğinde demir çeniber- lerle bağlı tuğladan bacadır. 5) k ahi- rıdır, 6) İki oda ve buna bitişik ahır. 7) Oturulmıyan harab bir katlı kârgir bina, 8) Kârgir ahır. 9» İki katla bir çalı katın- dan ibaret duvarları kismen yıkılmağa yüz tutmuş bir köşk. Zemin katında üç oda| bir antre bir helâ bir mutfak. Birinci ka- ts taş merdivenle çılnılır. Zemini renkii çi- ni sahanlığı olup buradan sofaya girilir. Sofa etrafında dört oda bir holü mevcut- tur. Çatı katı bir çatı odasından ibaret- tir. Köşk önünde bağ İle zeytin ve mey- valı meyvasız muhtelif ağaçlarla çamlar mevcuttur. Bir mikdarı da tarz halinde sürülmektedir. Arazi kısmı kismen taşlık, fundalık olup fabrikaya mahsus kârgir. İskele vardır. Şimal kısmı kumluk, iskele dekovil Ne fabrikaya bağlıdır. Fabrikanın yedi buçuk metre tul ve bir doksan met- re kutrunda dabili ocaklı bazı teferriatı noksan 70 beygir kuvvetinde köhne bir buhar kazanı ile maa, kondansür tulum- balı vool£ sisteminde noksanlı az tamirle kabin istimal buhar makinesi bir Cuğla makinesile bir kiremit kalıp makinesi ve eleyatörü ile teferrüati bir malaksör bir plâk tamaklı ile ölevatözlün fevkani kıs- mı ve ekserisinin çerçeve vesair aksamı ahşap dekovil vagonları ve dekotil batla- zı mevcuttur. İsteklilerin yukarıda göste rilen gün ve saatte Beyoğlu 4 cü Sulh Hukuk müşteriye attir. Arllırmayn iştirak | “ÇATAK, maden 'Türk anonim şirketinden: 1039 senesi martının 13 üncü pazartesi günü saat 14 te şirket merkezi Bahçe- kapı, Taşan, 5 ine kat 65 numaran dal- rede adi surette toplanacak olun heyeti umumiye İçtimsına şirketin hissedarları davet olunurlar. İşbu içtimaa iştirak et- mek için gerek asaleten ve gerek yekâ- i şirkelin en az on hissesine sahib sdarların mezkür senedatı veya buna müsbit. vesmiki yevmi içlimadan bir haf- ta evvel şirket merkezine tevdi le mu- kabilinde dühuliye varakası almaları ri ci olunur. Ruznamei müzakerat 1 < 1988 iş yeli imiz aid idare meclisi ve larını okunmast" ve tesvibi $ ve hasıba- akip rapor- e murakıbın ibrası, âzalarında. vukua tasdikile hakkı ha- yılı İçin o murakıbın — İdare vi ebeddülâtın in ve 1989 intihabile tahsisatının ti idare meclisi imeleri Asası sıfatile gümrüğünden aldığım 4 1146 ilen 38 kuruşluk makbu- zayi ettim, yenisini çıkaracağımdan €s- nin hükeü yoktur. Leon H. Karako. Salamen Y. Kevi ve Şürekâsı Istanbul Kadıköy ikinci sulh hukuk hâkim- liğinden: 938/33 T Kadıköyünde Süleyman paşa 85 kağında 75 No. da mukim iken ölen ve İerekesinin resmen tasfiyesine ka- rar verilen Riza oğlu Alinin K. M. nin 561, 562 inci maddelerine tevfi- kan glacak ve borçluların ilânen da- vet edilmiş ve muayyen müddet de hitama ermiş olduğundan defter tut- ma müâmelesine nihayet verilmiştir. Tutulan defterim tedkiki için alâ- Kadarların tarihi ilândan itibaren pir Ay içinde hâkimliğimize müracaat et- meleri ilân olunur. o «867» Kadıköy ikinci sulh hukuk hâkim- liğinden: 938/48 Ölen ve mirasının defterinin yapıl- masma karar verilen Slirt saylavı İs- mail Müştağın OK M. 5861, 562 inci maddelerine tevfikan alacak ve borç- Tuları ilânen dâvet edilmiş ve muay- yen müddet te hitama ermiş oldu- ğundan defter tutma muamelesine nihayet verilmiştir. Tutulan defterin tedkiki için alâkadarların tarihi ilân- dan itibaren bir ay içinde hâkimliği- mize müracaat etmeleri ilân olunur, 48683 Operatör Dr. HÂMİ DİLEK Müayenehanesini, Cağaloğlundan m Tünel apartımanı No. 2 ye ler İşe, ME İstanbul üçüncü icra memurluğundan: 2/1454 Mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarres 4 ndet bisiklet 1472/939 torihine müsadif salı günü saat 15den 16 ya kadar Tak- sim Valide çeşmesi 6) numaralı dükkün önünde açık arttırma suretile satılmcaklar. Muhammen kiymetinin- 9 75 İni bulma- dığı takdirde ikinci arttırma 17/2/806 ta- rihine müsadif cuma günü ayni mahal ve saatte lera talip olanların mahallinde hazır bulunacak memura mü- racaatları Uân olunur. Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Muhammen bedel, muvakkat teminatile miktarları aşağıda hizasında yazılı çam traversler her liste muhteviyatı ayrı ayrı ihale edilmek üzere 16/ 2/939 perşembe günü saat 15 de kapalı zar! usulü ile Ankarada idare binasın. da satın alınacaktır. Bu işe girmek İstiyenlerin listesi hizasında yazılı muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini ayni gün eksilime saatinden bir sast evveline kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzınıdır. Şartnameler 560 kuruşa Ankara, Haydarpaşa, İzmir ve Eskişehir vezne lerinde satılmaktadır. 650) Liste No, Cins ve miktarı Muhammeti bedeli Mumavvat teminat Beheri Lira K.